Dottern är dryga 5 månader och hon är supersvår att amma nuförtiden, sena kvällar, nätter och tidig morgon när hon är trött går bra. Men på dagarna är det HELT hopplöst... Hon äter gröt på morgonen, och smakpure på på em. Däremellan vill jag ju amma, men hon vill inte... hon tar något sug, sen släpper hon och skrattar, gurglar och tittar nyfiket efter hunden, leksaker, lampan, fönstret, tar något sug - försöker sätta sig upp. Så här håller det på och efter en stund så krälar hon iväg.
Ska jag ta det här som ett tecken att hon inte vill amma nåt mer? Kan ju fortsätta amma henne på kvällar/morgon men räcker det? Alltså när man läser om amning så ska man ju helamma till minst 6 månader, men hur lyckas man med det med en bejbis som inte vill?
Ska jag ta det här som ett tecken att hon inte vill amma nåt mer? Kan ju fortsätta amma henne på kvällar/morgon men räcker det? Alltså när man läser om amning så ska man ju helamma till minst 6 månader, men hur lyckas man med det med en bejbis som inte vill?