Treo
Trådstartare
Vad har ni för erfarenhet av beagel, tax och/eller drever? Vad för positivt och negativt med dessa tre raser? Taxen har jag lite koll på men inte de andra två raserna. Funderar även på tysk jaktterrier men magkänslan säger mig att den rasen är fel för våran familj, men har bara träffat på en vid ett tillfälle och det var en 4 månades gammal valp.
Denna gång blir det en valp, men är 13 år sem vi hade valp sist så känner mig lite ringrostig gällande vad man ska kolla på när man söker efter en valp, vad man inte får glömma att ta reda på och hur man kan kolla upp att uppfödaren är seriös och avlar på friska linjer, bra släkt utöver föräldrarna och mor/farföräldrar. Tex tidigare valpar och kullsyskons till mamman och pappan.
Köpte vår vorstehvalp dessvärre av en i mina ögon oseriös uppfödare.
Denna gång blir det en valp, men är 13 år sem vi hade valp sist så känner mig lite ringrostig gällande vad man ska kolla på när man söker efter en valp, vad man inte får glömma att ta reda på och hur man kan kolla upp att uppfödaren är seriös och avlar på friska linjer, bra släkt utöver föräldrarna och mor/farföräldrar. Tex tidigare valpar och kullsyskons till mamman och pappan.
Köpte vår vorstehvalp dessvärre av en i mina ögon oseriös uppfödare.