Beach 2017

Status
Stängd för vidare inlägg.
Efter gårdagens första gång på Body Balance med @Sleepan, alltså - jag har MER träningsvärk nu! Vet inte varför jag trodde att jag skulle ha en fjäderlätt och avslappnad kropp idag, haha :D

Trötta muskler så idag blir det nog att jobba lite på flåset, lämpligt inför kommande hälsotest på jobbet också. Men mest av allt ska jag glädja mig åt att det är fredag!

Vissa är magbarn. Jag är sgs aldrig förkyld. Alla problem kmr i magen,vart så från liten. Inte heller så skönt!

Ah, den varianten tänkte jag inte på! Stackare, man blir verkligen helt handikappad när det är magen som är föremål för det onda.

Jag är nästan frisk nu, lite småsnörvel kvar. Har yinyogat hela veckan och idag åkte jag till yogastudion för lite egen morgonyoga. Skönt! Kroppen börjar vara med mig igen, blir inte längre andfådd av korta promenader. Ska köra aktiv vila även i helgen och hoppas komma igång ordentligt nästa vecka igen :)

Förkylningen verkar inte eskalera så jag hoppas den snart är över helt.

Morgonpromenad som vanligt i morse. Lämnade ungarna på dagis och sen in till stan för att besikta bilen vi ska sälja, sen in på makens jobb en sväng och prata och nu äntligen har jag landat hemma vid köksbordet för att äta frukost och jobba :D

Yoga och styrketräning ca 30-40 min nu på förmiddagen. Skönt! Och välbehövligt för att kroppen ska hålla sen när jag börjar jobba, känner jag. Blir en promenad också så snart sonen vaknat och ätit lunch, den rundan är ca 6 km.

Betydligt lättare att få det att bli av när jag skriver upp det på dagens att-göra-lista (jag är definitivt en list- och planeringsmänniska!). Så nu skrev jag upp en springtur imorgon av rena farten.

Efter gårdagens första gång på Body Balance med @Sleepan, alltså - jag har MER träningsvärk nu! Vet inte varför jag trodde att jag skulle ha en fjäderlätt och avslappnad kropp idag, haha :D

Trötta muskler så idag blir det nog att jobba lite på flåset, lämpligt inför kommande hälsotest på jobbet också. Men mest av allt ska jag glädja mig åt att det är fredag!

Haha, samma här. Jag kan inte röra mig utan att det gör ont :p
Vet dock inte vilket av de senaste träningspassen som ligger bakom den mesta träningsvärken... :p

Jag är inte glad över att det är fredag, för det innebär att jag har tre jobbpass framför mig i helgen. Wääh wääh.
(men gläds så klart åt er andra fredagsfirare!)

På söndag har min islandshästförening Rosa bandet ritt. Vi ska rida 2 h i skogen och sen ha picknick/grillning efteråt. Alla skänker en slant till Cancerfonden. Tror det är 4e året i rad vi kör detta nu och det var mitt initiativ från början och jag som roddat med det :) Ska bli riktigt roligt! Jag ska ha med mig dottern och unghästen i grimskaft också så det blir extra kul att båda hästarna är med och dottern.

Annars under helgen vet jag inte vad det blir. Någon träning mer än ridning och promenader tror jag inte det blir utan jag väntar tills nästa vecka.

Ah, den varianten tänkte jag inte på! Stackare, man blir verkligen helt handikappad när det är magen som är föremål för det onda.
Det är bättre nu i vuxen ålder. Hade magsjuka from hell ofta som liten. Nu är det väl 1ggr/år. Värst var nog julen för några då jag fick rotavirus. Hamnade in på sjukhus tillslut.

Första helgen sen i slutet på augusti som inte varit full med tävlingar, träningar, hockey, släktsammankomster och andra grejer. Faktiskt riktigt skönt att "bara" skrota runt och enda egentliga "kravet" är att jag har insläppet i stallet både idag och imorgon. Ponny och jag har ridit ut i 40 minuter, nu väntar jag mest på att kunna åka och släppa in hästarna, och sen blir det hockey från soffan ikväll. :up:

Vad har ni för helgplaner?

Nu har hästen flyttat tillbaka till stallet efter betet. Måste be ägaren hjälpa mig lite oftare när jag rider för det är ganska omotiverande att sitta på hästen och inte veta hur man ska göra för att det ska gå bättre. Jag ska också försöka ha en bättre plan innan jag rider, idag red jag liksom bara runt :angel:

Har också tagit en lite längre promenad än jag kunnat de senaste veckorna, peppar peppar så verkar foten ha återhämtat sig nu! :)

Övriga helgplaner är inte så många. Röja ur lite grejer för att åka till tippen, typ. Sova, yoga, promenera.

Nu har hästen flyttat tillbaka till stallet efter betet. Måste be ägaren hjälpa mig lite oftare när jag rider för det är ganska omotiverande att sitta på hästen och inte veta hur man ska göra för att det ska gå bättre. Jag ska också försöka ha en bättre plan innan jag rider, idag red jag liksom bara runt :angel:

Har också tagit en lite längre promenad än jag kunnat de senaste veckorna, peppar peppar så verkar foten ha återhämtat sig nu! :)

Övriga helgplaner är inte så många. Röja ur lite grejer för att åka till tippen, typ. Sova, yoga, promenera.

Alltså det där med hjälp när man rider är otroligt viktigt tycker jag. I tre år harvade jag mest runt, tränade då och då. I somras började jag rida för en kompis (utbildad ridlärare), och herrejäklar vad vi har utvecklats. Vi tränar ca en gång i veckan för henne, i perioder oftare, ibland rider hon först så jag får sitta upp och hitta känslan direkt, och ibland rider jag samtidigt som hon rider en annan häst, då kan hon ändå vara på mig litegrann. Helt sjukt vilken skillnad det gör! Innan vi började rida för henne hade jag nog knappt kunnat rida en LC dressyr, nu börjar vi närma oss LA!

(Ursäkta långt utlägg :D ) Och skönt med foten, är så frustrerande när man inte kan hålla igång som man vill!

Jag är hem-hemma och har ägnat dagen åt att hitta kakel till vårt badrum i torpet. Inflyttning närmar sig och det är ju trevligt att ha ett badrum då. ;) Det blev dock för mycket för mitthuvud med alla tusen intryck och beslut så jag däckade sen i några timmar och har nu huvudvärk och illamående. Migränvarning. :( Tog en promenad nu i mörkret på knappt 2 km för att renaa huvudet, hjälpte lite. Skönt att gå i sin ensamhet i mörkret på landet med vindbitna öron.

Har inte tränat på två veckor och idag är nog första dagen på länge som jag inte känt mig förkyld. Det är ett upphackat schema nu dock; i morgon ska jag umgås med familjen och åka hem, tisdag-onsdag jobbresa med fältjobb och på lördag åker vi till Malta i en vecka. Mitt mål är att peta in nån form av träning nästa vecka då jag börjar känna ett mycket stort behov av det både psykiskt och fysiskt. ser även fram emot att springa någon runda utmed havet på semestern. :)

Jag är hem-hemma och har ägnat dagen åt att hitta kakel till vårt badrum i torpet. Inflyttning närmar sig och det är ju trevligt att ha ett badrum då. ;) Det blev dock för mycket för mitthuvud med alla tusen intryck och beslut så jag däckade sen i några timmar och har nu huvudvärk och illamående. Migränvarning. :( Tog en promenad nu i mörkret på knappt 2 km för att renaa huvudet, hjälpte lite. Skönt att gå i sin ensamhet i mörkret på landet med vindbitna öron.

Har inte tränat på två veckor och idag är nog första dagen på länge som jag inte känt mig förkyld. Det är ett upphackat schema nu dock; i morgon ska jag umgås med familjen och åka hem, tisdag-onsdag jobbresa med fältjobb och på lördag åker vi till Malta i en vecka. Mitt mål är att peta in nån form av träning nästa vecka då jag börjar känna ett mycket stort behov av det både psykiskt och fysiskt. ser även fram emot att springa någon runda utmed havet på semestern. :)

Kul att torpet tar sig! :) Hoppas förkylningen stannar borta nu, så du kan träna i veckan!

Alltså det där med hjälp när man rider är otroligt viktigt tycker jag. I tre år harvade jag mest runt, tränade då och då. I somras började jag rida för en kompis (utbildad ridlärare), och herrejäklar vad vi har utvecklats. Vi tränar ca en gång i veckan för henne, i perioder oftare, ibland rider hon först så jag får sitta upp och hitta känslan direkt, och ibland rider jag samtidigt som hon rider en annan häst, då kan hon ändå vara på mig litegrann. Helt sjukt vilken skillnad det gör! Innan vi började rida för henne hade jag nog knappt kunnat rida en LC dressyr, nu börjar vi närma oss LA!

(Ursäkta långt utlägg :D ) Och skönt med foten, är så frustrerande när man inte kan hålla igång som man vill!

Håller med. Jag har inte ridit ordentligt för tränare sen -07, och det märks. Man lägger ju sig till med massa olater när man sitter varje dag på samma häst, också. Lärde mig helt otroligt mycket bara på första träningen nu för två veckor sen.

Ja, jag håller verkligen med... Ibland känns det riktigt jobbigt att inte komma framåt över huvud taget, det blir liksom inte så roligt då. Har ridit kanske tre dressyrträningar totalt på de senaste 6 åren (!) (några hoppträningar också) så jag är så brutalt dålig nu om man jämför med förut när jag tränade regelbundet. Min prestationsångest mår väldigt dåligt över det, men samtidigt tänker jag att det är nyttigt också på något vänster, kanske :p Med nuvarande häst är det inte så mycket att göra åt av olika anledningar, mer än att be ägaren om hjälp lite då och då. Och rida ut mycket ;) Jag försöker fokusera mest på att ha det trevlig och umgås med hästen, men det går ju inte att komma ifrån att jag måste rida i ridhuset när det är mörkt och dåligt väglag och då måste jag försöka göra det bästa av situationen.

Lång utläggning här också ;) Vad roligt att ni har kommit framåt så mycket, du och hästen! :)

@Chili

Då får du ju julpynta direkt! :D

@Kiwifrukt

Det gör verkligen sån skillnad. För mig har den största skillnaden varit att ha någon i vardagen, som känner hästen också, och som kan sitta upp och hjälpa mig när det behövs! Så värdefullt!

Håller med. Jag har inte ridit ordentligt för tränare sen -07, och det märks. Man lägger ju sig till med massa olater när man sitter varje dag på samma häst, också. Lärde mig helt otroligt mycket bara på första träningen nu för två veckor sen.

Olater, ja... :cautious: Jag hade lyckats jobba mig till en riktigt bra sits där runt 2008 typ, nu känner jag mig som en riktig hösäck :laugh:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jahopp. Vi kör väl igen då. :D *** Bukes bästa tränings-, kost-, pepp- och välmåendetråd rullar vidare! Gamla och nya medlemmar är... 99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
76 636
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka