Beach 2015, del 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Åska som vägrar ge sig av satte stopp för alla andra planer jag hade för kvällen. Hoppas nu att det här åskovädret faktiskt innebär att det blir lite vårvärme snart här, det har varit riktigt dåligt med det sista tiden.

Indoor walking avklarat! Bättre än väntat men verkligen jobbigt..... Hade lite svårt i början att hitta rätt motstånd men fy vad jobbiga intervallerna var på slutet! Har aldrig i hela livet varit med om så långa sekunder! Jag vill nog hellre inte veta hur långt man har kvar ;) det var nog mest tufft för psyket för mig... Pulshöjande på det sättet var jobbigt. Jag brukar ju mest dansa när jag tränar konditionen och hinner man kolla på klockan samtidigt så är man på för lätt klass eller gör fel :p här skulle vi på slutet köra 2 minuter på jämn maxfart, efter 30 sekunder var jag helt slut och efter en minut färdig att ge upp... Då var det väldigt tungt att veta att det var lika långt kvar. Men det var en väldigt trevlig instruktör som var snäll och visade hur allt funkade innan passet så jag får väl kanske gå nån mer gång när han håller i det ;)

@Chili Både hiss och diss till det inlägget, diss till onda knän men hiss till att du har tagit tag i det! :) Hoppas det bara blir bättre nu.

Tack! Ja det gäller att blicka framåt. :) Har riktigt mycket på jobbet nu också, är ledsen att jag inte hinner med i tråden bättre. Ligger redan i sängen och är helt slut. Försöker läsa det ni skriver men får ta igen mitt engagemang till helgen när saker lugnat ner sig lite.

Indoor walking avklarat! Bättre än väntat men verkligen jobbigt..... Hade lite svårt i början att hitta rätt motstånd men fy vad jobbiga intervallerna var på slutet! Har aldrig i hela livet varit med om så långa sekunder! Jag vill nog hellre inte veta hur långt man har kvar ;) det var nog mest tufft för psyket för mig... Pulshöjande på det sättet var jobbigt. Jag brukar ju mest dansa när jag tränar konditionen och hinner man kolla på klockan samtidigt så är man på för lätt klass eller gör fel :p här skulle vi på slutet köra 2 minuter på jämn maxfart, efter 30 sekunder var jag helt slut och efter en minut färdig att ge upp... Då var det väldigt tungt att veta att det var lika långt kvar. Men det var en väldigt trevlig instruktör som var snäll och visade hur allt funkade innan passet så jag får väl kanske gå nån mer gång när han håller i det ;)

Kul! Har alltid undrat hur IW är men alltid tänkt att det är riktigt jobbigt. Det är bekräftat nu då ;)

Vad är indoor walking? Det verkar ju vara snäppet jobbigare än att promenera runt i en gympasal (vilket jag tycker att det låter som) :p

Jag kom ut på en liten runda nu efter jobbet, 16 minuter och knappa 3 km blev det. Jag började springa i vad jag tycker är ett skönt tempo, men jag är i dålig form just nu så höll det i 6 minuter bara, sedan tog jag en kort gåpaus och joggade resten av tiden och ansträngde mig för att inte smygöka farten. Tar det alltid lugnt när jag börjar springa igen eftersom jag tidigare har haft problem med benhinnorna. Det var nog första gången sedan skolgympan, förutom lopp, som jag sprang utan musik i öronen, det var faktiskt rätt trevligt och gick betydligt bättre än jag trodde det skulle göra.

Idag blev det ingen regelrätt träning eftersom jag var och hämtade en ny dressyrsadel, men eftersom jag fick bära den hem 20 minuters promenad så tycker jag och mina armar att det borde räknas som ett träningspass ändå ;). Ser inte fram emot att bära tillbaka den till stationen när jag ska ta med den till hästen ... Men bara den passar så är det helt klart värt det, har försökt få tag på en sadel så väldigt länge nu :)

@Vira och @GoLightly jag hittade den här beskrivningen på nätet.
Passet påminner om ett spinningpass, du har din crosstrainer och utför passet på den. Det som skiljer är att istället för spinning så är det mer som löpning eller powerwalk med stavar. Precis som på spinningcykeln anpassar du motstånd och farten utefter din egen form. Det är lätt att komma igång då det enda du behöver ställa in är styret.

Indoor Walking är en träningsform med låg belastningsrisk där hela kroppen tränas, eftersom du jobbar med både armar och ben samtidigt. Denna högeffektiva träningsmetod ger dokumenterat högre förbränning och syreupptagning jämfört med andra träningsformer.

Belastning, utgångsställning och tempo varieras under träningen. Det är som att utföra powerwalk/jogg i en lätt uppförsbacke. Under passet växlar du mellan att greppa styret eller stavarna som aktiverar armar och rygg. Det finns också moment där du joggar utan stöd för armarna och då tränar på din hållning, balans och bålstyrka.

Ett roligt och engagerande pass för alla, där kroppen aktiveras med hög kaloriförbränning. Indoor Walking tränar främst kondition, men även styrka då de stora muskelgrupperna i benen, ryggen samt armarna är aktiva

Det var alltså i en sal med en instruktör som till musik sa vilken fart och intervaller man skulle köra.

I övrigt är jag sååå trött på mig själv. Vägde och mätte mig imorse och fortsätter krypa uppåt i vikt trots att jag verkligen försöker tänka på vad jag äter och har ökat träningen :( så himla tråkigt.... Men det är väl bara att dra åt maten igen då. Kan uppenbarligen inte gå på fri tillgång för att använda hästord trots att det är ganska vettig och vanlig mat...

Jag brukar aldrig fira mina födelsedagar på något sätt, men igår hade jag faktiskt en väldigt bra dag :) Blev överraskad med många gratulationer och en fin present som jag verkligen ville ha. Maten blev inget speciellt, brukar inte vilja fira med godsaker för då hittar jag bara anledningar att fira hela tiden :angel:

Däremot så lyckades jag att laga riktigt god sjömansbiff, mitt första försök blev nästan katastrof (okej, den blev katastrof) men den här kommer jag att fortsätta göra!

IMG_20150512_174237_zpsc1ui2zg8.jpg

Idag är det Tabata som gäller, jag är pepp! Jag gillar tabata, det är jobbigt men uthärdligt eftersom man har små små pauser att se fram emot:D

Jag brukar aldrig fira mina födelsedagar på något sätt, men igår hade jag faktiskt en väldigt bra dag :) Blev överraskad med många gratulationer och en fin present som jag verkligen ville ha. Maten blev inget speciellt, brukar inte vilja fira med godsaker för då hittar jag bara anledningar att fira hela tiden :angel:

Däremot så lyckades jag att laga riktigt god sjömansbiff, mitt första försök blev nästan katastrof (okej, den blev katastrof) men den här kommer jag att fortsätta göra!

IMG_20150512_174237_zpsc1ui2zg8.jpg

Grattis i efterskott!

Har börjat dagen på ett mycket bra sätt - först några solhälsningar och sedan en timmes promenad. Tog på mig regnkläder men naturligtvis kom det bara några små fjuttiga stänk :p Nu ska jag äta en mycket sen men mycket efterlängtad frukost bestående av en hembakt fullkornsfralla med god vällagrad ost, ett glas juice och yoghurtkvarg med äpple :d Efter att dagens plugg är gjort tänkte jag yoga :)

Bah, har känt av kli i halsen senaste dagarna, misstänkt likt det förra året som förmodligen var pollenallergi. Men förra året kom det betydligt tidigare än nu, vid den här tiden var det i princip över. Det är det enda symptom jag har, jag känner mig varken trött eller sjuk för övrigt, så det är enbart sjukligt irriterande. Jag gör ju inte direkt någon extremt pulshöjande träning, så då borde det väl trots allt vara okej att röra på sig ändå? Jag har alltså inte ont i halsen, utan det är bara en irriterande kliande känsla.

Dagen började lite sorgligt. Min bror hade ringt och talat in ett röstmeddelande då jag sov som en stock tiden han ringde.

Skrev ett meddelande tillbaka till honom och han ringde mig en gång till medans jag var på väg till gymmet. I telefonen hade jag en ledsen bror som i princip gett upp hoppet om livet. Jag höll in tårarna under tiden jag pratade med honom men efter att ha lagt på brast det. Jag grinade en skvätt i bilen. Nog för att han ställt till det för både sig själv och sin familj men jag vill verkligen inte att min bror ska ta livet av sig. Faan! Efter att ha grinat lite skakade jag av mig sorgen. Jag kan inte göra något, jag kan inte hjälpa honom, även om jag ville. Jag utsätter mig inte för den skräck han orsakade en gång i tiden igen. Aldrig mer, jag ska aldrig vara rädd!

Klarade av en timme på gymmet. Ringde upp brodern sen som var ute och gick med en vän. Han skulle ringa upp mig senare. Jävla droger säger jag bara! :cry:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Här snackar vi om allt som rör träning och hälsa (och lite därtill). Välkommen att hänga på! Vill även poängtera att det inte råder...
99 100 101
Svar
2 009
· Visningar
78 984
Senast: Mineur
·
  • Låst
Kropp & Själ Här snackar vi om allt som rör träning och hälsa (och lite därtill). Välkommen att hänga på! Vill även poängtera att det inte råder...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
78 368
Senast: Ackio
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar