Beach 2014 del VII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Dagens: 1 h promenad innan frukost och så 1 h 40 min yoga nu på eftermiddagen. Lite egen uppvärmning, sen en video (freedom flow nummer 2! @Maleficent ;)) och därefter mycket egen övning. Lekte lite med olika poser och stretchade ut höfterna och hamstrings riktigt ordentligt. Börjar bli bekväm i downward facing dog, det trodde jag aldrig.

Jag trodde aldrig att jag skulle gilla yoga. Har testat lite grann för länge sedan (typ tio år sen, hjälp!) och jag tyckte det var tråkigt och onödigt. Nu börjar jag älska det, så oerhört stärkande för både kropp och själ. :love:

@zassoo jag börjar bli sugen på att testa yoga igen, har känt ungefär som du innan.

Kl
Dagens dilemma: sjukt rastlös och hade planerat benpass på gymmet ikväll. Inser sen att alla träningsbyxor ligger i tvättmaskinen. What to do?

Har cyklat och handlat idag. Förutom en del hundutrustning så nya cykeltrampor till sambon, sadelöverdrag till mig och så tennisbollar så vi kan återuppta förra sommarens tennisspelande :banana:
Ska iväg och cykla en sväng sen igen, med draghjälp av hunden dock så inte riktigt lika mycket motion för mig.

@zassoo Kul att du gillar yoga, jag hade svårt för det förut för att jag ansåg att om man tränar ska man typ springa eller ta ut sig så mycket man bara kan och jag blev stressad (ja, tvärtom mot vad man ska) av att man skulle andas och ta det lugnt och typ göra en massa övningar som jag såg som strächningen man gör efter ett pass :p

Sen har jag fått göra mycket yoga i mina behandlingar och insett att det inte alls är så som jag tyckte förr. Nu är det en del ätstörningsenheter som använder sig av yoga just för att det är ett lugnt sätt att bygga upp kroppen på, man kan anpassa övningarna efter sin egen förmåga, man tränar på att slappna av och att hitta en acceptans kring sin kropp. Så nu tycker jag bättre om det. Tyvärr hade jag lite svårt att ta till mig yogan sist jag gjorde det för att kroppen var i ett så dåligt skick och jag var så benig att det gjorde ont att sitta och ligga och även de lättaste övningarna var tunga och svåra för min kropp. Tränade även lite yoga hemma ett par gånger i veckan men nu har det inte blivit av.

Ska nog ta upp min egen yoga igen, blev inspirerad av dig!

@Jenka Gör det! Prova i alla fall, ge det några gånger och se vad du tycker :) Rekommenderar återigen youtube-kanalen Yoga with Adriene, älskar verkligen hennes videos.

@Qelina Precis så kände jag med förut! Nu inser jag hur mycket styrka och smidighet man faktiskt bygger med hjälp av yogan, det tillsammans med den mentala biten är ju fantastiskt. Jag vill inte byta det mot annan träning men som komplement är det super. Och pulsen går definitivt upp i många övningar! :up: Kul att höra att du blev inspirerad :)

@imrahil Jättebra jobbat med loppet, och gud vad roligt det låter! Men jag fnissar fortfarande lite när jag tänker på att luftmadrasspaddling faktiskt är en grej... :up:
Haha! Helt normalt på mitt jobb... två kollegor skulle paddla hem på sina när jag gick till bussen:-)

@Qelina: det var vansinnigt roligt! Hoppas på repris nästa år!

Igår var jag ut på cykeln en bra stund i lugnt tempo. Soligt och skönt, sambon åkte rullskidor och jag drällde efter på min cykel.

Blä. Jävlaskitångest! Just nu är jag inne i en period där jag får ångest av minsta lilla, och det släpper inte helt trots att jag gör den jobbiga saken. Suck. Som grädde på moset så för jag ångest över att jag inte orkar träna när jag har ångest. Bra där Ninna :up: :down:

Bodybalance avklarat. Gick väl helt okej med tanke på min stressnivå. Men det märks ju helt klart att jag får det svårt när hjärnan är överbelastad.
Nästa pass (torsdag) är det förmodligen en ny koreografi. Tur att jag är ledig på onsdag så jag kan försöka vila ut innan. Vore trevligare att ha bra förutsättningar att hänga med när det är nytt

Blä. Jävlaskitångest! Just nu är jag inne i en period där jag får ångest av minsta lilla, och det släpper inte helt trots att jag gör den jobbiga saken. Suck. Som grädde på moset så för jag ångest över att jag inte orkar träna när jag har ångest. Bra där Ninna :up: :down:

Usch, vet precis vad du menar, man går runt med en molande ångest dygnet runt och för mig känns det som att jag ska kräkas eller dö av ångesten. Får ta massor mediciner varje dag för att ta mig igenom dagarna. Hade nu precis innan middagen sådan där ångest då det känns som att jag skulle dö men som tur var så hjälpte medicinerna lite idag så jag fick ner ångestnivån till en hanterbar nivå. Den finns kvar men jag kan uthärda den.

Har du något som brukar hjälpa dig att få ner ångesten lite? Har du också ångest utan att veta varför? Ibland vet man ju vad den beror på men ofta har jag massor av ångest utan att ens veta varför...

Tror du inte ångesten skulle släppa lite om du lyckades ta dig iväg till träningen trots att det tar emot? Har du någon som kan knuffa iväg dig till träningen som lite hjälp eller iaf försöka ta dig ut på en promenad? Bara göra något för att bryta den onda cirkeln.

Som jag skrev till Ninnurur har jag haft en extrem ångest nu på kvällen. Jag har varit ute och gått nästan 3 timmar idag ändå känner jag mig lat, tjock, plufsig och äcklig och som att all mat bara lägger sig som fett på mig. Att jag inte behöver äta, att jag borde äta mindre. Det är som att hjärnan inte kan ta in att jag ändå rört på mig ganska mycket idag. Och även om jag inte skulle gjort det skulle jag ju behövt äta iaf. Nu på kvällen var ångesten så jobbig att jag inte stod ut, tog mina vid behovs mediciner (tar dom flera gånger per dag oftast) och den här gången hjälpte dom. Jag har fortfarande ångest men huvudet känns så där lulligt och trött och jag känner mig lite borta, och det är som att medicinen tog bort udden av ångesten, det är ofta dom inte hjälper men idag gjorde dom visst det. Jag måste fortfarande kämpa för att få i mig maten men jag fick i mig middagen och ska minsann få i mig även kvällsmelliset. Jag är så rädd bara, känner i varenda cell på kroppen att jag gått upp massor i vikt, det känns så tydligt och det skrämmer mig. Men jag måste äta.Jag är stark! Jag behöver mat! Jag kommer inte dö av ångesten!

Usch, vet precis vad du menar, man går runt med en molande ångest dygnet runt och för mig känns det som att jag ska kräkas eller dö av ångesten. Får ta massor mediciner varje dag för att ta mig igenom dagarna. Hade nu precis innan middagen sådan där ångest då det känns som att jag skulle dö men som tur var så hjälpte medicinerna lite idag så jag fick ner ångestnivån till en hanterbar nivå. Den finns kvar men jag kan uthärda den.

Har du något som brukar hjälpa dig att få ner ångesten lite? Har du också ångest utan att veta varför? Ibland vet man ju vad den beror på men ofta har jag massor av ångest utan att ens veta varför...

Tror du inte ångesten skulle släppa lite om du lyckades ta dig iväg till träningen trots att det tar emot? Har du någon som kan knuffa iväg dig till träningen som lite hjälp eller iaf försöka ta dig ut på en promenad? Bara göra något för att bryta den onda cirkeln.
Mitt bästa ångestdämpande är ju att äta, och det är ju inte direkt klokt :angel: Allmänna måendet nu är väl det gamla vanliga - jag är less på att vara arbetslös och beroende av andra... Och det är jag ju när det kommer till träning nu också eftersom jag måste ha barnvakt. Dottern sov hos mormor natten till idag för att jag var i stallet igår kväll och i morse, och då har jag inte samvete att be om mer barnvakt för träning. Kan ju träna hemma nu men jag vet inte om det är värt det... Eller så ställer jag mig på CTn en stund ändå. Skulle gärna gått ut och gått i regnet om jag kunnat! Det är som att kroppen vill göra något vettigt, hjärtat vill bara sjunka ihop i en hög och gråta och hjärnan vill äta. Bra kombo va? ;)

Som jag skrev till Ninnurur har jag haft en extrem ångest nu på kvällen. Jag har varit ute och gått nästan 3 timmar idag ändå känner jag mig lat, tjock, plufsig och äcklig och som att all mat bara lägger sig som fett på mig. Att jag inte behöver äta, att jag borde äta mindre. Det är som att hjärnan inte kan ta in att jag ändå rört på mig ganska mycket idag. Och även om jag inte skulle gjort det skulle jag ju behövt äta iaf. Nu på kvällen var ångesten så jobbig att jag inte stod ut, tog mina vid behovs mediciner (tar dom flera gånger per dag oftast) och den här gången hjälpte dom. Jag har fortfarande ångest men huvudet känns så där lulligt och trött och jag känner mig lite borta, och det är som att medicinen tog bort udden av ångesten, det är ofta dom inte hjälper men idag gjorde dom visst det. Jag måste fortfarande kämpa för att få i mig maten men jag fick i mig middagen och ska minsann få i mig även kvällsmelliset. Jag är så rädd bara, känner i varenda cell på kroppen att jag gått upp massor i vikt, det känns så tydligt och det skrämmer mig. Men jag måste äta.Jag är stark! Jag behöver mat! Jag kommer inte dö av ångesten!
Tänk så fascinerande ändå. Vi har ångest båda två, och bådas beror till viss del på det kroppsliga. Du är liten och din ångest "botas" genom att inte äta. Jag är STOR och min ångest "botas" genom att äta ännu mer. Hjärnan är verkligen fascinerande...!

Men vad fan. Jag måste vara gjord av porslin och borde förvaras i bubbelplast. Tappade en skärbräda som slog till foten. Nu är det en stor jäkla knöl där som gör skitont. Om den inte går ner innan tidigt imorgon bitti så lär jag ju inte få på mig skon. Det är nog inte så poppis att jobba halvt barfota :crazy:

Tänk så fascinerande ändå. Vi har ångest båda två, och bådas beror till viss del på det kroppsliga. Du är liten och din ångest "botas" genom att inte äta. Jag är STOR och min ångest "botas" genom att äta ännu mer. Hjärnan är verkligen fascinerande...!

Ja verkligen, hur vi kan reagera så olika på liknande känslor och situationer är fascinerande. Önskar att man kunde ha ett sådant där perfekt mellanläge där maten inte påverkas alls varken uppåt eller neråt av hur man mår utan att kroppen sköter det där själv på egen hand och äter när den behöver, äter tillräckligt och slutar när den fått nog.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka