Beach 2014 del VII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ska du inte ha kvar den alls @cili ?
Nepp. Vill kunna fokusera helt på skolan i höst. Har balanserat alldeles för nära väggen med heltidsjobb + företag den senaste tiden, och skola kräver ju mer hjärna än mitt nuvarande jobb. Får se om jag tar upp det i framtiden igen :)

Nu är det gjort! Löpningen gick som en dans, vi höll låg men jämn fart och gjorde några listiga vägval. Vilken underbar stig vi sprang på! Jag skådar en långrunda där i min nära framtid:-)

Cyklingen var knepigare. Är inte sådär våldsamt van vid att orientera i det tempot, med resultatet att det blev några märkliga krumelurer som kostade en del tid. Körde dessutom ner i en sandgrop och fick stifta närkontakt med densamma när bakhjulet for över huvudet på mig! Klarade mig dessbättre oskadd så det var bara att fortsätta. Min stackars kompass däremot... nålen lossnade så den har nog gjort sitt.

På två ställen fick vi simma för att komma åt kontrollerna. Skönt i värmen, men lite dumt åt fötterna med blöta skor i flera timmar. Paddlingen funkade bra.

Är glad att jag har sprungit mina långpass under våren och sommaren, både konditionen och benen höll sig glada.
Kul sport, hoppas ni får chansen att prova!

Ja, det gör man. Kroppen är smart och vet att när det är varmt behöver man extra vätska varför en större andel av den vätska man dricker och får i sig via maten binds upp i kroppen. När kroppen bedömer att behovet inte längre finns så frigörs vätskan igen.

Nej, det kan man inte, och det vet du. Du kan matematiken runt det här, sjukdomen försöker bara kollra bort dig.

Okej, då kanske det förklarar den stora viktuppgången till viss del. Men det försvinner alltså av sig självt? Det är inget jag kan göra åt det? Typ undvika viss mat? Jag vet att salt och kolhydrater binder vätska men hur är det med frukt, bär och grönsaker och sådant? Sen växlar ju vikten en del automatiskt men kan den växla 1,5-2 kg inom en och samma vecka? Borde verkligen inte fokusera så mycket på vågen men eftersom jag i och med denna uppgång kom upp på min lägsta normalvikt som är ok för ett tag iaf innan terapeuten vill ha upp mig lite till så är jag ju så rädd för att gå över den och vill ha stenkoll.

Borde ju vara super stolt som klarat mig hit utan slutenvård men är mest rädd. Men försöker tänka på att jag får börja på zumba snart och jag vet ju att jag kan gå ner i vikt när jag vill. Men jag måste hålla mig stabil för i september ska jag till England en vecka och sen veckan efter börjar jag plugga! Första pluggandet sen gymnasiet 2007 så det ska bli rejält spännande att se om jag har någon som helst pluggteknik kvar. Var duktig i skolan förr men nu vet jag inte alls, har höga krav på mig själv men lågt självförtroende.

Dumma ätstörning som stör mig massor nu, ska äta mitt kvällsmellis som vanligt och få till åtminstone en ok måltid idag!

@imrahil Jag har ju missat massor i tråden så är lite nyfiken på vad det är för sport du håller på med? Låter väldigt ansträngande :p Hur lång var sträckan totalt?

@Qelina ja! två långa år utan vettig träning.. och så två graviditeter, haha, det har gjort sitt kan jag säga.. MEN det är ändå helt otroligt hur fort min kropp ändå repat sig! jag är otroligt tacksam för att jag tränat hyfsat regelbundet hela livet! :)

@Niyama Haha, knappt jag har koll på att jag har hunnit med ytterligare en. Hade knappt hunnit få ut den första innan vi, oplanerat, blev gravida igen. Men det blev vi och ja, 3/6 kom hon.. och nu är det lite avhållsamhet som gäller, för fler barn ska det inte bli ;) Jag kikar kanske in här lite då och då, men kommer inte kunna vara så aktiv som jag var förut och då är det omöjligt att ha koll eftersom det skrivs så mycket och det känns bara dumt att komma in och uppdatera om vad man själv gjort men inte kunna ge feedback till andra..

@LindgrenV HEJ! :) Jag har tänkt så mycket på dig! När jag snurrat runt på andra ställen här på forumet och sett dig så har jag alltid funderat på hur du har det. Du var så stressad och hade så himla mycket i skola och strul med mat och allt! Jag hoppas verkligen att det lugnat ner sig och att du mår bättre!

Alltså, @cili , jag gick in på din hemsida för o kolla vad ni pratade om... alltså.. hur snygg är du egentligen!? :eek::love:
Haha var du inne på företagets hemsida eller min blogg? För på företagets vet jag inte om jag finns med på så många bilder, tror inte man kan se mitt ansikte nånstans där i alla fall :p
Men tack! :D :bump:

@imrahil Jag har ju missat massor i tråden så är lite nyfiken på vad det är för sport du håller på med? Låter väldigt ansträngande :p Hur lång var sträckan totalt?

Sporten för dagen var ett adventure race på 50 km totalt. Man kunde även välja 100 eller 150 km men jag tyckte 50 passade bra på temat "imrahil provar mysko sporter". Vi var tre stycken i laget och gnetade på i sju timmar, det kändes inte så jobbigt under tiden men nu är jag mör lite här och där.

Vad är det du ska plugga?

Det blev ingen springtur idag :o
Dock en kvällspromenad på kanske 5 km varav den första nere i ravinen längs ån. Inte helt lättpromenerat, när det började se alltför tätt ut klättrade jag uppåt och trodde att jag hade kommit rätt långt-så var visst inte fallet :p mysigt dock!

Skött maten hyfsat iaf, springa får jag göra imorgon.

Träningsvärk i rumpan - check!
Hade pulsbandet på mig under gårdagens bodybalance, enligt klockan så brände jag 266 kcal på 56 minuter aktivitet (startade den några minuter sent). Vanligtvis lägger jag bara in det som 1h yoga, vilket blir 239 på endomondo. Så det blir väl typ yoga plus :D

Ska se om jag orkar ta mig till gym/badhus idag. Vore skönt att få till lite träning för axlarna. Men först och främst 7 timmar jobb.
(Min katt sitter i skrivande stund och försöker bita sönder min ena gymväska, hon tycker nog inte att jag ska dit)

Sådär.
10 minuters morgonpromenad med hundarna och sedan 3 kilometers morgonjogging med mig själv.
Joggade 4 minuter, gick i 30 sekunder. Låg på en jämn, rätt hög puls hela tiden. Snittade 174 bpm och max var 187. De senaste gångerna har jag legat under 190 hela tiden, det har hänt något där. Antagligen en temposänkning, men ändå :D

Kände lite i benhinnan under tiden och även nu efteråt, men tror att jag kommer klara mig från smärtan den här gången också. Slår vad om att även det har med temposänkningen att göra. Mina ben blir gladare ju långsammare jag springer. Min hjärna blir däremot inte det ;)

Nu börjar jag äntligen känna mig lite frisk, ska eventuellt springa en kort runda idag eller så tar jag en promenad, beroende på hur jag känner mig.

Var nere på gymmet en kortis igår och har faktiskt lite träningsvärk idag, haha! så går det när man har varit sjuk!

Okej, då kanske det förklarar den stora viktuppgången till viss del. Men det försvinner alltså av sig självt? Det är inget jag kan göra åt det? Typ undvika viss mat? Jag vet att salt och kolhydrater binder vätska men hur är det med frukt, bär och grönsaker och sådant? Sen växlar ju vikten en del automatiskt men kan den växla 1,5-2 kg inom en och samma vecka? Borde verkligen inte fokusera så mycket på vågen men eftersom jag i och med denna uppgång kom upp på min lägsta normalvikt som är ok för ett tag iaf innan terapeuten vill ha upp mig lite till så är jag ju så rädd för att gå över den och vill ha stenkoll.

Klart man kan göra något åt vätskeansamlingar i kroppen, men du ska inte göra det. Det där är normala kroppsfunktioner som inte ska störas.

1-2 kg är bara 1-2 liter vatten, du består till 65% av vatten (dvs knappt 40 liter om man väger 60 kg). Tillsammans med varierande kost, hormoner etc. så kan man lätt svänga ett par kilo under en tvärvarm vecka.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka