Beach 2014 del VII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Den som inte vill läsa "hurra-vad-jag-är-bra"-inlägg kan börja scrolla nu :D

Hurra vad jag är bra! :laugh::laugh:

3 km fartlek i värmen, jag slog rekord på både 1 km, 2 km, 3 km och cooper..! Är nu sjöblöt av svett, det rinner bokstavligen längs ryggraden och ner i byxorna :rofl: (ursäkta frispråkigheten) Lite extra nöjd är jag också eftersom jag nu vågar springa i shorts och sport-bh och känner mig bekväm, det är ju varmt ffs.

Rekorden!
1 km 5:07
2 km 10:56
3 km 16:48
Cooper 2,2 km

Woop woop! Nu ska jag duscha och invänta sambon som äntligen kommer hem efter ytterligare 3 veckors utlandsjobb. Den här fredagen får helt klart godkänt!

3 km fartlek i värmen, jag slog rekord på både 1 km, 2 km, 3 km och cooper..! Är nu sjöblöt av svett, det rinner bokstavligen längs ryggraden och ner i byxorna :rofl: (ursäkta frispråkigheten) Lite extra nöjd är jag också eftersom jag nu vågar springa i shorts och sport-bh och känner mig bekväm, det är ju varmt ffs.

Rekorden!
Cooper 2,2 km

Woop woop! Nu ska jag duscha och invänta sambon som äntligen kommer hem efter ytterligare 3 veckors utlandsjobb. Den här fredagen får helt klart godkänt!

Hura hurra! Super bra jobbat!

Jag ska skaffa PT :banana:

Jag har varit i en downperiod senaste halvåret, nu trivs jag dock med jobb och så men har fortfarande inte riktigt kommit in i någon bra träningsrutin. Mormor är dock väldigt peppande och tror på mig, men hon tycker också att jag behöver ett bra stöd från någon som kan peppa mig, så jag inte behöver klara mig igenom allt själv. Efter mycket om och men tror vi att en PT faktiskt är rätta svaret, så hon kommer betala det för mig så att jag hamnar i rätt bana igen. Är superglad!

Vad kul med en PT! Lägger dom upp kostscheman också eller gäller det bara träning? Vad för sorts träning vill du komma igång med? Gym?

Rekorden!
Cooper 2,2 km

Nu vet jag hur det kommer att se ut: Tass och Zass säger hej vid starten till Lidingö 15 km, sen ser Tass bara ryggtavlan på Zass när Zass försvinner bort från Tass. När Tass går i mål har Zass redan hunnit hem till Uppsala och Tass tänker "Ja, det var ju ändå kul att få träffa Zass, även om hon snabbt försvann från Tass".

(Jag har jättekul åt mig själv just nu, skyller på mitt låga blodsocker... ;) )

Nu vet jag hur det kommer att se ut: Tass och Zass säger hej vid starten till Lidingö 15 km, sen ser Tass bara ryggtavlan på Zass när Zass försvinner bort från Tass. När Tass går i mål har Zass redan hunnit hem till Uppsala och Tass tänker "Ja, det var ju ändå kul att få träffa Zass, även om hon snabbt försvann från Tass".

(Jag har jättekul åt mig själv just nu, skyller på mitt låga blodsocker... ;) )

:rofl::rofl:

Närru! 15 km är ändå 15 km, Zass räknar med att det kommer gå olidligt långsamt många stunder under det loppet :D Tar jag mig under 2 timmar är jag supernöjd... :cautious: Haha.

Mitt :devil::cry::banghead::yuck: knä dödar mig. Jag sprang med lättviktsskor på stigar i ca 7 km och det tog död på knät :( Så. less. på. skiten.

Puss på er allihopa! Jag har ju inte riktigt tid (eller lust :o) att hänga så mycket på buke nu mer, men jag fick syn på en drös av er på endomundo idag så jag kände mig tvungen att kika in. Tänk att det är hela två år sedan jag var aktiv i den här tråden och ändå känns det som att det var igår! Jag tänker på er och ni äger fortfarande mitt hjärta!
Jag och maken har satt igång lite smått nu, min yngsta föddes ju för drygt en månad sedan så jag kan inte göra mer än promenader, men snart så. Vi har iof också korrigerat kosten och i aug om jag är fit for fight så ska jag börja träna på sats. Annars är det ju den vardagliga träningen att ränna efter Olivia (Beachis ;)).

Men hoppas ni all har det så bra som möjligt, trots skador och sjukdomar! Jag tänker ofta på er.. vilket kanske är rätt sjukt, men så är det iaf! Puss på er!:love:

@Apollo 13 Två år? :eek: Är det så länge sen nu alltså? Haha det känns som jag gick med helt nyligen. Tänker också på folk i tråden och kommer så klart ihåg dig. Förstår att du har fullt upp med barn och annat än att sitta vid datorn. Så har jag också i vissa perioder.

Idag har vi varit hela dagen på Rullsand, en sandstrand vid kusten utanför Älvkarleby. Det var inte lika varmt idag, men ffa så känns det ju inte eftersom det är lite havsbris där ute. Bild på dagens bränna finns i spoilern nedan :angel:
10529585_10152630548690712_1231309569_n.jpg

Så, efter tidigare dagars träning och dagens trampande i mjuk sand och vaddjupt vatten så är mina ben kaputt! Jag tänker INTE anstränga mig mer idag :D Har dessutom redan duschat och behandlat håret med specialserum för att kunna borsta ut det efter två dygn i fläta med en massa bad :angel:

Badat och gått hundpromenad bara idag. Imorgon ska jag åka och köpa ett par löpartight i 3/4. Ska bara komma på vilka jag vill ha...

DSC_0115-300x400.jpg

DSC_0101-300x400.jpg

Jag tackar för tumhållningen @Tassetass, det hjälpte lite grann! Idag har jag normalt mycket träningsvärk, sådär 3 dagar efter passet... Jag måste ha gjort något som mina ben tyckte väldigt, väldigt illa om.

@zassoo Jättebra jobbat med löpningen! Jag är imponerad över att du orkar hålla igång med sådant utomhus när det är så varmt som det varit på senaste! Blir det inte väldigt mycket jobbigare än vanligt?

@Ninnurur Hahaha ja jäklar vilken bränna! Åh, jag har inte haft tid/möjlighet att sola på flera veckor nu... Håll en tumme för lite fint väder i Skåne i helgen va!

KL

Jag körde ett pass före jobbet idag, my god vad skönt det var! Cyklade dit vid 6 i morse och det var jättesvalt och skönt ute vilket gjorde hela träningspasset mycket mer njutbart än det i tisdags där jag redan var smått överhettad när jag började... Jag hade dock inte så mycket tid som jag hade behövt (räknade lite fel), men ca 35 minuters aktiv träning med fokus på överkropp blev det i alla fall. Och så cyklade jag som en idiot dit (6 km) så det räknar jag faktiskt också som träning idag :angel: Det här ska jag göra fler gånger, för sedan var jag både pigg och glad som en lärka resten av dagen!

@Missel Jag gillar de nedersta bäst, alltid kul med färg :D

@fryckan Vi springer på lördagen, 15 km :)

@Mineur Tack! :) Jo lite jobbigare blir det ju, försöker undvika att springa när solen står som högst i alla fall haha! Sprang vid 18 idag. Men jag verkar funka bättre mentalt när förutsättningarna är lite sämre :p
Vad härlig din morgonträning låter! Starkt jobbat att köra igång så tidigt :)

Puss på er allihopa! Jag har ju inte riktigt tid (eller lust :o) att hänga så mycket på buke nu mer, men jag fick syn på en drös av er på endomundo idag så jag kände mig tvungen att kika in. Tänk att det är hela två år sedan jag var aktiv i den här tråden och ändå känns det som att det var igår! Jag tänker på er och ni äger fortfarande mitt hjärta!
Jag och maken har satt igång lite smått nu, min yngsta föddes ju för drygt en månad sedan så jag kan inte göra mer än promenader, men snart så. Vi har iof också korrigerat kosten och i aug om jag är fit for fight så ska jag börja träna på sats. Annars är det ju den vardagliga träningen att ränna efter Olivia (Beachis ;)).

Men hoppas ni all har det så bra som möjligt, trots skador och sjukdomar! Jag tänker ofta på er.. vilket kanske är rätt sjukt, men så är det iaf! Puss på er!:love:

Hej! Jag saknar dig här, du är så himla peppande. Hade inte ens koll på att du fått ett till barn, då förstår jag att du inte har tid att hänga här! Grattis till nytillskottet i familjen.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka