Beach 2014 del VII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vad kul med en PT! Lägger dom upp kostscheman också eller gäller det bara träning? Vad för sorts träning vill du komma igång med? Gym?

Ja! :banana: Jag vet inte riktigt hur det funkar, men tror att det blir hela faderullan om jag förstått beskrivningen som står på nätet rätt :) Det är främst gym jag vill ha hjälp med, springa vet jag ju hur man gör ;)

Puss på er allihopa! Jag har ju inte riktigt tid (eller lust :o) att hänga så mycket på buke nu mer, men jag fick syn på en drös av er på endomundo idag så jag kände mig tvungen att kika in. Tänk att det är hela två år sedan jag var aktiv i den här tråden och ändå känns det som att det var igår! Jag tänker på er och ni äger fortfarande mitt hjärta!
Jag och maken har satt igång lite smått nu, min yngsta föddes ju för drygt en månad sedan så jag kan inte göra mer än promenader, men snart så. Vi har iof också korrigerat kosten och i aug om jag är fit for fight så ska jag börja träna på sats. Annars är det ju den vardagliga träningen att ränna efter Olivia (Beachis ;)).

Men hoppas ni all har det så bra som möjligt, trots skador och sjukdomar! Jag tänker ofta på er.. vilket kanske är rätt sjukt, men så är det iaf! Puss på er!:love:
Men åh vad jag har saknat dig!!!!!!!!! (!!!!!!). Du är (och lill-Beachis) är Beachis forever! Bäst!
(Och jag älskar att lillskruttan har samma namn som jag :D)

Shit vad du är grym @zassoo! Vilka rekord:D

@Mineur: du verkar vara i full fart trots sommar och allt! Led med dig och din träningsvärk, själv valde jag att köra jätteförsiktigt härom dagen bara för att jag inte pallar ha sån fruktansvärd, handikappande träningsvärk på semestern:p

-------------

Jag valde att springa riktigt sent igår för att få en behagligare temperatur. Så åt kvällsmat vid 19 sen bytte jag om till träningskläder och vi åkte till stranden och myste, gjorde upp en liten brasa som vi grillade lite marschmallows på (perfekt pwo;)) och sen stack jag iväg strax innan 22 för en löprunda och landade sen hemma:) Betydligt behagligare än att springa sen morgon (har ej orkat gå upp så värst tidigt denna veckan:p). Blev iaf nästan 5,5 km i 6:30 tempo. Startar försiktigt med tröningen denna veckan:angel:

Idag blir det frisbeegolf klockan 10! Vi har lite kompisar som börjat med det så vi hänger på idag och provar. Känner att det mycket väl kan vara så att jag är plågsamt dålig... Haha, hoppas på att inte skämma ut mig alltför mycket;)

@zassoo Jo, då blir det ju lite lättare förstås... Man får välja sina tider, helt enkelt! Jag är dock fortfarande imponerad och tror fortfarande inte att jag hade orkat vara lika duktig ;)

@Trollunge Tja, jag gör så gott jag kan i alla fall! Gymmet 2 helst 3 gånger i veckan, cykel till jobbet 11 km per dag (tur och retur alltså) samt en promenad här och där mitt mål, och hittills har det gått rätt bra att hålla. Ska som sagt satsa mer på morgonträning efter att ha provat det i går - ska jag ändå upp tidigt för att jobba kan jag lika gärna gå upp riktigt tidigt och träna innan tänker jag! :)

Här satt jag och kände mig plufsig, lat och allmänt dålig. Kände att ett träningspass hade varit precis vad jag behövde för att känna mig lite bra igen, så det var ju synd att jag inte hinner eller orkar det idag... Sedan började jag dock ifrågasätta mig själv, räkna timmarna tills jag måste åka iväg och insåg snabbt att jag visst skulle hinna med lite träning - och att jag verkligen ville! Sagt och gjort - power walk here I come! Tänkte gå en runda som jag tror är ca 4 km och sedan köra lite magövningar när jag kommer hem. Ingen hårdträning alltså, men fullt tillräckligt för att mitt humör ska ligga på topp resten av dagen! :D

Själv har jag fortfarande ONT i mina ben :D + att dottern inte vill lämna soffan idag, än mindre klä på sig. Så det får nog bli lite dynamisk rörlighet och pilatesbollsövningar i trädgården idag. Det känns lagom!

Aldrig får det vara riktigt bra :( inflammation i bäckenet och fötterna. Reaktiv artrit som inte vill ge med sig. Får skov när jag blir förkyld och nu kliar det lite i halsen. Men fick snabbt kortison igår och ska äta som vanligt och är redan mkt bättre idag. Så lite positivt i alla fall! Har inte haft skov sedan december så trodde nästan den läkt ut...

Aldrig får det vara riktigt bra :( inflammation i bäckenet och fötterna. Reaktiv artrit som inte vill ge med sig. Får skov när jag blir förkyld och nu kliar det lite i halsen. Men fick snabbt kortison igår och ska äta som vanligt och är redan mkt bättre idag. Så lite positivt i alla fall! Har inte haft skov sedan december så trodde nästan den läkt ut...

Inflammation i bäckenet låter fruktansvärt..! :crazy:

Jag har tränat med hundarna i alla fall, och agility bjuder på fart och intervaller.

Kompenserade detta med ett minimål från Max, satan i gatan var gott det var! Jag har inte ätit hamburgare på jättelänge, och att glufsa i mig en hamburgare i bilen kan vara det bästa jag har gjort på hela veckan :D

Jag har ju fått börja gymma för att bygga upp min stackars kropp, pendlar ju lite i vikt mellan att ha lite undervikt och sen idag nästan normalvikt men muskler behövs för att jag får ont överallt hela tiden. Men jag behöver tips på hur man får gymmandet roligt. Jag har fått ett antal övningar med maskiner och med en pilatesboll och jag kör 10- 20 repetitioner beroende på övning och tre set, värmer upp med löpning. Men problemet är att jag tycker det är ganska tråkigt, jag går ju helt enkelt bara runt tre varv och gör exakt samma saker. Får inte göra annorlunda då min sjukgymnast och terapeut bestämt detta för att inte min träning ska bli tvångsmässig eller bara bli mer och mer.

Men hur får man det att kännas roligt och motiverande att gå till gymmet och göra samma saker om och om igen? Drar mig för att gå till gymmet även om jag gör det. Älskar ju att träna egentligen, verkligen älskar det. Men jag har mest sprungit ute ganska långa sträckor och gått på pass som zumba, aerobics, cirkelträning, box, peak och dans osv. Tips för hur man ska motivera sig till något som känns tråkigt men som är bra för en? Kan kännas ok när jag väl är igång men det är ju inte som att jag skuttar runt av glädje hormoner direkt.

Provade på golf också i veckan då snart hela min släkt spelar golf och är helt besatta av det, tydligen hade jag talang för det hela men tyckte det var långtråkigt så det verkat nog inte som att det heller passar mig.

Vill ju tillbaka till min vanliga träning och längtar tills jag får det men till dess måste jag stå ut med detta. Någon annan som tycker gym är ganska tråkigt? Blir det lättare och roligare när man kommit in mer i det?

- Musik
- Peppa sig själv med målbild, tex att om du gymmar (och äter!) kan du börja med andra pass sen och slipper ha ont.
- Jag tycker det blir roligare allteftersom. Även när man kan fler olika övningar osv men det kanske är svårt i ditt fall. Och kul att märka framstegen sen!

Ännu ett inlägg från mig, spammar tråden totalt nu när jag är tillbaka ;)

Imorse vägde jag mig och hade gått upp massor i vikt, verkligen mycket. Min terapeut säger att man samlar på sig extra mycket vätska när det är varmt, någon som har hört talas om det?

Kan man gå upp i vikt av att dricka lightläsk? Har precis börjat våga mig på att dricka det och tycker det är gott men blir lite rädd nu, men det borde man väl inte kunna då den innehåller 1kcal/100 gr?

Efter måndagens dåliga vikt så var jag tvungen att öka på matschemat och min terapeut sa att jag inte skulle gå upp i vikt av det, men det har jag ju gjort. Extremt mycket på kort tid. Är totalt livrädd och vågar inte äta som jag ska. Nu har ätstörningen bestämt att jag ska gå tillbaka till den dieten jag åt när jag gick ner i vikt nyligen. Jag vet att det är fel men det känns rätt, som ett måste för att min kropp är så gigantisk och jag är rädd för att aldrig sluta gå upp i vikt.

Min lunch idag bestod av 1 dl lättyoghurt och lite hallon, det är så mina luncher har sett ut innan jag fick öka på schemat. Och jag klarar mig på det, blir inte hungrigare än om jag äter en stor lunch. Middagarna brukar bestå av antingen wokade grönsaker eller färska sådana. Vill inte falla tillbaka helt men vill bli av med 1-2 kg bara, ätstörningen vill mer men jag vet att det innebär tråkigheter med näringsdrycker, prat om inläggning osv så jag får nöja mig med det.

Jag vet att det är svårt för er att svara på det här, men jag behöver skriva av mig.

@kladdkaka Vad beror artriten på? Är det inte ovanligt bland yngre människor? Låter jätte jobbigt iaf :( Hur länge brukar ett skov vara?

Hade en svår streptokockinfektion i halsen 2012. Blev dålig efter det. Det är vanligare än man tror med ledinflammationer efter infektionen men det är ovanligt att det blir kroniskt som för mig. Det brukar läka ut. Åt sulfasalazin fram till december då jag blev allergisk mot medicinen :( första skovet satt i ett år mer eller mindre. Ska äta kortison i 12 dagar och hoppas det räcker nu när jag började så snabbt med det.

@Jenka Bra tips! Musik är bra, ska se om jag kan lägga in några podradioprogram på min ipod, har en gammal modell så vet inte om det går. Och att tänka att jag snart kan börja med zumba igen, åh vad jag älskar att dansa den sortens dans, typ enda gången jag verkligen släpper alla spärrar och ger järnet och inte bryr mig om hur det ser ut :D

Imorse vägde jag mig och hade gått upp massor i vikt, verkligen mycket. Min terapeut säger att man samlar på sig extra mycket vätska när det är varmt, någon som har hört talas om det?

Ja, det gör man. Kroppen är smart och vet att när det är varmt behöver man extra vätska varför en större andel av den vätska man dricker och får i sig via maten binds upp i kroppen. När kroppen bedömer att behovet inte längre finns så frigörs vätskan igen.

Kan man gå upp i vikt av att dricka lightläsk? Har precis börjat våga mig på att dricka det och tycker det är gott men blir lite rädd nu, men det borde man väl inte kunna då den innehåller 1kcal/100 gr?

Nej, det kan man inte, och det vet du. Du kan matematiken runt det här, sjukdomen försöker bara kollra bort dig.

Idag har jag varit på bodybalance igen, för första gången på evigheter. Det var asjobbigt :rofl: Märks hur fort man tappar benstyrka!!

Har även tränat hjärnan genom att hålla på med webshopen idag, lagt upp prylar och ändrat priser tills det kändes som att siffrorna dansade nån okoreograferad dans. Nu jäklar ska hela lagret bort! (ehm.. det är väl inte reklam om man inte länkar? :p )

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Valet i USA
  • Dagens nagellack!
  • Svensk politik nr 3

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka