Beach 2014 del VII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hade tänkt springa några lugna kilometer idag, men har lite lätta känningar i halsen så jag skippar det. Sambon har varit sjuk i veckan och det kan vara hans skräp jag känner av. Vill inte riskera någonting, därför byter jag ut löpningen mot yoga :) Har ändå kört två superbra löppass i veckan så det får räcka.

@Qelina ja! två långa år utan vettig träning.. och så två graviditeter, haha, det har gjort sitt kan jag säga.. MEN det är ändå helt otroligt hur fort min kropp ändå repat sig! jag är otroligt tacksam för att jag tränat hyfsat regelbundet hela livet! :)

@Niyama Haha, knappt jag har koll på att jag har hunnit med ytterligare en. Hade knappt hunnit få ut den första innan vi, oplanerat, blev gravida igen. Men det blev vi och ja, 3/6 kom hon.. och nu är det lite avhållsamhet som gäller, för fler barn ska det inte bli ;) Jag kikar kanske in här lite då och då, men kommer inte kunna vara så aktiv som jag var förut och då är det omöjligt att ha koll eftersom det skrivs så mycket och det känns bara dumt att komma in och uppdatera om vad man själv gjort men inte kunna ge feedback till andra..

@LindgrenV HEJ! :) Jag har tänkt så mycket på dig! När jag snurrat runt på andra ställen här på forumet och sett dig så har jag alltid funderat på hur du har det. Du var så stressad och hade så himla mycket i skola och strul med mat och allt! Jag hoppas verkligen att det lugnat ner sig och att du mår bättre!
Jag är tjockare än någonsin men mår nog bättre rent psykiskt. Jag har en bra rutin med ett urbra jobb där jag är mån-fredag, 7.30-16. Hästarna och fåren trivs bra hos mig och då blir jag glad! De är mina barn :love:

Okej, då kanske det förklarar den stora viktuppgången till viss del. Men det försvinner alltså av sig självt? Det är inget jag kan göra åt det? Typ undvika viss mat? Jag vet att salt och kolhydrater binder vätska men hur är det med frukt, bär och grönsaker och sådant? Sen växlar ju vikten en del automatiskt men kan den växla 1,5-2 kg inom en och samma vecka? Borde verkligen inte fokusera så mycket på vågen men eftersom jag i och med denna uppgång kom upp på min lägsta normalvikt som är ok för ett tag iaf innan terapeuten vill ha upp mig lite till så är jag ju så rädd för att gå över den och vill ha stenkoll.

Borde ju vara super stolt som klarat mig hit utan slutenvård men är mest rädd. Men försöker tänka på att jag får börja på zumba snart och jag vet ju att jag kan gå ner i vikt när jag vill. Men jag måste hålla mig stabil för i september ska jag till England en vecka och sen veckan efter börjar jag plugga! Första pluggandet sen gymnasiet 2007 så det ska bli rejält spännande att se om jag har någon som helst pluggteknik kvar. Var duktig i skolan förr men nu vet jag inte alls, har höga krav på mig själv men lågt självförtroende.

Dumma ätstörning som stör mig massor nu, ska äta mitt kvällsmellis som vanligt och få till åtminstone en ok måltid idag!
Ja, kroppen kan pendla 1,5-2kg - per DYGN till och med. Jag var förskräckt för att vågen visade så mycket i förrgår, men när jag ställde mig på den igen dagen efter så visade den två kilo mindre. Så man behöver inte hetsa upp sig så mycket över 2 kg, faktiskt. Jag skulle snarare vilja säga att ens bestående vikt diffar på två kg som "rörelsevikt". Om du förstår vad jag menar!

@imrahil Oj, blir helt imponerad att du tog dig igenom ett sådant lopp! Var det roligt?

@zassoo och @Tassetass @LindgrenV Tack, nu känns det lite bättre att höra att det bara är en vanlig kroppslig funktion och att det inte bara är min kropp som är knäpp :) Och jag fick bevisat idag att det nog bara var vätska, var nästan tillbaka på ursprungsvikten imorse.

Men det tar emot att äta något extremt, kommer nog bli en tuff sommar med maten :( Får liksom inte till riktiga måltider som jag ska, klarade det lite grann i några dagar och åt bättre men det var ju då vikten rusade upp och trots det alla säger och vad jag får bevisat har jag i stunden svårt att ta till mig att det är vätska och inte fett jag lagt på mig. Jag vet, det finns ingen logik i det men det är väl ingen logisk sjukdom jag har.

En timmes yoga var precis vad jag behövde :) Lite skönt flow och lite träning på specifika poser. Får verkligen använda magmusklerna för att stabilisera kroppen :up:

@zassoo Vad bra att du lyssnade på kroppen och tog ett lugnare pass. Det är ju faktiskt ganska farligt att träna när man har ont i halsen och en infektion. Hörde senast i veckan om en kille som fick hjärtmuskelinflammation och hamnade på intensiven på sjukhuset.

Det var någon som frågade vad jag ska plugga i höst och det är journalistik! Ska bli spännande :) Varit sjukskriven i 7 (!) år nu så jag är jätte orolig och rädd samtidigt för hur det ska gå och om jag kommer ihåg hur man pluggar och om jag kommer orka. Just nu mår jag ju ganska skit, har kontakt med akutpsyk flera gånger i veckan, varit inlagd, fått ECT, maten är ett problem, är deprimerad, trött, sover typ en till två timmar per natt, har massor av ångest hela tiden, tar för mycket tabletter osv. så just nu känns det svårt att klara av men jag hoppas jag är lite stabilare i september. Kommer iaf ge det en chans!

@zassoo Vad bra att du lyssnade på kroppen och tog ett lugnare pass. Det är ju faktiskt ganska farligt att träna när man har ont i halsen och en infektion. Hörde senast i veckan om en kille som fick hjärtmuskelinflammation och hamnade på intensiven på sjukhuset.

Ja det är verkligen farligt. Har säkert dragit historien förut, men en klasskompis cyklade till och från skolan (kanske en mil eller en och en halv tur och retur) när han hade feber och ont i halsen, det slutade också i hjärtmuskelinflammation. Det var förra hösten och sedan dess är jag ännu försiktigare än förr. Man får vara rädd om sig :)

Det var någon som frågade vad jag ska plugga i höst och det är journalistik! Ska bli spännande :) Varit sjukskriven i 7 (!) år nu så jag är jätte orolig och rädd samtidigt för hur det ska gå och om jag kommer ihåg hur man pluggar och om jag kommer orka. Just nu mår jag ju ganska skit, har kontakt med akutpsyk flera gånger i veckan, varit inlagd, fått ECT, maten är ett problem, är deprimerad, trött, sover typ en till två timmar per natt, har massor av ångest hela tiden, tar för mycket tabletter osv. så just nu känns det svårt att klara av men jag hoppas jag är lite stabilare i september. Kommer iaf ge det en chans!

Det kan kanske vara bra för dig att få plugga och på så vis kunna ägna fler av dygnets timmar åt annat än att må dåligt. Det är nog bra för dig att få stimulera hjärnan!

@LindgrenV Vad glad jag blir av att läsa det du skriver! Vad jobbar du med? Är det dina egna får?
Det är mina egna får! De två gammeltackorna, Märta och Silke, fick jag i början av året. Sedan var jag med i en artikel i Sörmlandsbygden och efter det blev jag kontaktad av några andra som undrade om jag ville ta över deras flasklamm, då de skulle sälja gården och ta bort alla fåren men vill gärna att hon fick leva. Så hon fick flytta hem till mig och blev döpt till Vera Wang!

Vera:
10406938_10202078370496491_2718262308765707489_n.jpg

Märta:
1554620_10201681472214282_6841249100532703562_n.jpg

Och Silke:
10407548_10202078336495641_587298923323920437_n.jpg

Jag jobbar för tillfället som administratör/handläggare hos polisen. Trivs skitbra med det, men jobbar bara heltid fram till sista augusti, sen går jag över på timme. Så i höst vet jag inte vad jag gör, för jag tänker INTE plugga :nailbiting:

Men mormor stöttar mig till hundra procent, så troligtvis blir det väl så att jag jobbar så många extratimmar jag får med det jag jobbar heltid med nu, och ägnar övrig tid till att träna upp mig till uttagningarna för PHS samt genomföra lite projekt jag verkligen vill göra (bland annat en film och skriva klart min bok).

Recept för total utmattning:
1. Förbered genom att ta i lite väl hårt på ett gympass dagen innan, så ben och rumpa är fulla med träningsvärk.
2. Jobba stående/gående i sisådär 7 timmar.
3. Åk till badhuset och simma mer än du egentligen orkar för dagen
4. Spring till stadsbussen för att hinna med den (slutet för den fysiska orken)
5. Missa tåget hem (slutet för den mentala orken)

1 km bröstsim blev det. Och idag (mina vänner, nu ska ni få höra något fantastiskt) har jag simmat 300 meter i den djupa motionsbassängen! Förut har jag hållit till i utomhuspoolen som är 130 cm som djupast, eftersom jag då hela tiden kan tänka på att om det går åt helvete så kan jag nå botten och ha ansiktet över ytan med råge. I motionsbassängen kan jag verkligen inte nå botten, inte ens i närheten. Jag var väldigt nervös i början, och höll sen på att dö skräckdöden när nån unge fick för sig att "crawla" intill mig. Hans "crawl" liknade mest en utdragen drunkningsolycka där det stänkte vatten flera meter omkring honom, och så simmade han från ena sidan till den andra. Hade bra gärna velat veta vad min puls låg på då. Han fick en arg blick, och verkade fatta piken. Eller ja, bara för en kort stund innan han gjorde samma sak igen (fast på bättre avstånd från mig). Men jag överlevde.
Vet inte ens om jag nämnt min vattenskräck här förresten? Har problem med såväl djupt vatten som stänkande vatten när det gäller badhus. Det är det jag försöker jobba bort nu. Ute i levande vatten vet jag inte om jag någonsin kommer kunna simma, som det är nu vågar jag inte ens gå i.

@imrahil Jättebra jobbat med loppet, och gud vad roligt det låter! Men jag fnissar fortfarande lite när jag tänker på att luftmadrasspaddling faktiskt är en grej... Himla otippat, men himla coolt!

@Qelina Jag tog mig ut, och jösses vad skönt det var! Alldeles lagom varmt trots att det var mitt på dagen, och jag kände mig duktig & fräsch resten av dagen. :) Helt klar värd de tre glas rosévin jag drack till middagen sedan! :angel:

Jätteskönt för mig också att läsa det här om att kroppen samlar på sig vätska när det är varmt. Jag har som sagt känt mig rätt plufsig, tjock och uppsvälld hela veckan och får nu ännu en naturlig förklaring att skylla på... :up:

Har läst ikapp allt och vill först och främst säga hej och välkommen tillbaka till @Qelina! Vi har saknat dig och tänkt på dig massor!
Tråkigt att göra att du mått så dåligt, men jag tror på dig. Det gör vi allihopa!
Och så kul med utbildningen :)

Och hej @Apollo 13! :)
Har ju lite koll på dig annars med, men fint med besök av dig här i tråden! :)
Du är saknad du med!
Kram!

Själv är jag hemma igen efter semestern som var fantastiskt fin!

Kom dock hem med en jäkla förkylning och i sämre form, men det ska jag ta tag i igen så fort jag är pigg igen. Idag är det mest soffläge som gäller...

Hej beachtråden!
Idag är det dags för ännu ett pass bodybalance :bump:
Träningsvärken är något bättre idag. Små känningar i ena knät efter simningen (lyckas alltid med samma sak, nån liten sträckning som känns men ändå inte stör i en-två dagar), men det ska nog gå bra ändå. Får köra lite försiktigt i knäböjen bara :)

Nu har jag vilat helt sedan i fredags och idag blev det ett lätt pass för att få igång cirkulationen i kroppen. Bäckenet är stelt och ömt och fötterna är ömma men det går åt rätt håll hoppas jag (peppar, peppar ):).

@LindgrenV Åh vilka fina får. Det verkar som att dom är jätte tama och mysiga? Rymmer dom ofta? Det är den bilden jag har av får, att dom alltid lyckas ta sig ut ur hagen oavsett hur väl man stängslar in dom :p

Är PHS polishögskolan eller är jag ute och cyklar nu?

Vet ni vad, ni i tråden är guld värda, underbara. Tänk att människor jag aldrig träffat kan betyda så mycket och att det känns som att man känner er på ett sätt. Alla är så öppna och ärliga och stöttande i tråden och det är så fint tycker jag.

Innan jag gick med i den här tråden vågade jag aldrig skriva något på internet överhuvudtaget, var typ paranoid för att något hemskt skulle hända, don´t ask me why, det är lite osannolikt :p

Men nu skriver jag här och är ärlig och ganska öppen även om jag vill vara anonym. Jag har tack vare stödet här och att jag börjat skriva också vågat mig på att starta en egen blogg och det är ett jätte stort steg som jag aldrig trodde jag skulle klara eller vilja. Haha, vet inte om någon bryr sig om vad jag skriver på min blogg men det är roligt och skönt att skriva av sig. Skriver dagbok också med tankar och saker som pågår i mitt inre men bloggen är också en ventil och det är nog tack vare den här tråden som jag insett att man kan få stöd av personer via internet som man aldrig träffat så jag vill tacka er :love:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka