Fickparkera är inte svårt om man vet vart man har sin bil och det är det jag menar med om man vet vart man har sitt släp så är det inte svårt. Möjligt att det är svårt för de som inte riktigt vet vart de har sin bil/släp.
Är man osäker får det väl ta längre tid, huvudsaken är att man lyckas. Den principen brukar jag köra på när jag ska backa på något okänt ställe. Det är inte direkt någon tävling på hur snabbt man ska klara av att parkera.
När jag tog mitt bilkörkort för många herrans år sedan ordnade mamma och styvfar så jag fick öva järnet på att fickparkera mellan två av våra bilar, först med jätteavstånd och stegvis kortare och kortare mellan de redan parkerade bilarna.
Jag bangar inte idag om jag ser en fickparkering, tar den direkt mest för att upprätthålla mina kunskaper, inte alltid det blir "perfekt" för mig heller, men jag tar mig in och löser det.
Jag var grymt osäker på att köra med släp å framförallt backa med släp i början, men ju mer jag övat (gör det dagligen på jobbet) så har den osäkerheten försvunnit och jag är trygg även om det inte alltid går som jag tänkt och då är det bara att köra fram och börja.
Poängen är ju mer man övar på något ju tryggare blir man med det.