BE-behörighet, har du det?

Sv: BE-behörighet, har du det?

Ja det står BE på kortet sen ett par-tre år tillbaka.
Är så nöjd med det..
Känns också skönt att man har det redan nu så man aldrig behöver fundera på mer än bruttovikt när man kör (ja och självklart bilens max dragvikt), till skillnad från de som tar sitt efter 19/1-13 då det blir en max totalvikt för vad du får hänga på kroken även med ett BE-kort (3500 kg).

Grattis förresten till kortet :)
 
Sv: BE-behörighet, har du det?

Tog BE i somras. Klarade det på första försöket men det var svårare och krångligare än vad jag trodde. Den vanliga teorin var inga problem, har haft körkort i många år så den kändes lätt. Värre var det med backningen och att inte glömma något på säkerhetskontrollen. Blev förvånad på uppkörningen då "garaget" som jag skulle backa in i var betydligt bredare än de jag tränat på vid körskolan. Hade problem när jag tränade på körskolan då det var så taijt men uppkörningen gick galant i det breda garaget. Är så glad för att jag tog BE för jag känner mig mycket säkrare nu.
 
Sv: BE-behörighet, har du det?

Vad kostar det och hur mycket tid tar om man ska ta det idag? måste man ta massa körlektioner. Är det B-E man ska ha för att få köra boggie?

Dags att läsa på lite i körkortsboken? Redan när man tar B-kort ska man veta vilka viktregler som gäller. Boggie eller ej har öht ingen betydelse.
 
Sv: BE-behörighet, har du det?

Dags att läsa på lite i körkortsboken? Redan när man tar B-kort ska man veta vilka viktregler som gäller. Boggie eller ej har öht ingen betydelse.

I know jag var lite lat och skrev inte ut vikter. Generellt så väger alla boggies mer än jag får dra . Därför behöver jag både bättre bil och körkort om jag ska låna någon av stalltjejernas transport. och funderade på vad det kostar i tid och pengar. men har fått en bra uppfattning av de andras svar. Tack
 
Sv: BE-behörighet, har du det?

Jag har, och kan väl inte annat än att tycka att det gick finfint eftersom jag fick det "på köpet" när jag tog min CE-behörighet! :)
 

Liknande trådar

Relationer Det har börjat störa mig hur svårt jag har för att be andra människor om saker och ting. Det kan handla om allt från att jag säger...
Svar
12
· Visningar
916
Senast: Tuvstarr
·
Hästmänniskan Hej! Jag skaffade min älskade häst för snart 2 år sen och är i stallet varje dag och älskar det. Tyvärr är det konstant någonting i...
Svar
14
· Visningar
1 116
Hästmänniskan Blir så himla trött på mig själv! Behöver skriva av mig lite. Mitt liv de senaste kanske fem åren har gått ut på att jag mer eller...
2 3
Svar
45
· Visningar
6 653
Senast: Blyger
·
Ekonomi & Juridik Jag har försökt googla, men hittar inget riktigt tillämpligt och tänker att här inne finns ganska mycket erfaret hästfolk som brukar ha...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
9 453
Senast: Svartkatt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp