BB-väskan

Sv: BB-väskan

Jag har inte haft med mig så mycket. Sist undrade barnmorskan om ajg hade glämt någon väska på förlossningen när de rullade över mig till BB, för hon tyckte det verkade vara så lite! :D

Till mig:
necessär (duschgrejor, glasögon/linser, mediciner, tandborste & tandkräm, hårborste)
pyjamas/nattlinne
trosor (fast jag har använt sjukhusets nättrosor, men det kan ju vara kul att ha möjligheten att välja)
amnings-bh
kläder
morgonrock
innetofflor (crocs)
plånbok, mobil, laddare, journal
bok (som aldrig packats upp)
lite ätbart

Till bebis:
lite kläder
ett gosedjur

Min man har tagit med babyskyddet när han hämtat oss (han har inte fått övernatta) samt lite mer ätbara saker vid behov.

Sist hade jag med necessär med duschgrejer och ett ombyte till mig och åkahemkläder till bebisen. Det räckte bra för oss, men min ambition var att stanna så kort tid som möjligt och vi var där i bara 9 timmar (vi hade åkt ännu tidigare om barnläkaren kommit före morgonronden och satt en OK-stämpel).

Jag hade ett brev eftersom jag har sjukdomar de behövde veta om (och hade haft en jobbig graviditet) plus att jag inte visste hur det skulle gå eller vad som skulle behövas. Jag skrev även dit att jag ville ha bedövning och att de kunde fråga sambon om jag inte kunde svara. I övrigt att jag litade på dem och att de skulle göra vad som de tyckte var bäst.

Jag fick inte heller veta nåt om brev av min BM utan jag skrev ner det ändå.

Jag skrev inget brev. Däremot hade jag diskuterat igenom vad jag ville med min karl, så han fick helt enkelt se till så att det blev på det sättet.

Det jag använde under förlossningen och på bb var:

Schampo och balsam + övriga hygienartiklar.
Två par ombyten, jag hade gravidmysbyxor de första dagarna.
Amnings-bh och amningslinnen. Köp inte mer än en amnings-bh innan, tuttarna växer mycket mer än man kan ana!
Babykläder. Vi använde två uppsättningar.
Bindor (för de man fick på bb var typ 1 m långa och 1 dm tjocka).
Snacks/mellanmål.
Mobilladdare

Jag hade ju dock packat ungefär 1000 attiraljer som aldrig användes. Less is more säger jag inför denna gång.

Liknande trådar

Gravid - 1år Någon mer här som inte äter fisk? Blev ni rekommenderade att äta omega 3 under graviditeten? När jag sa till min bm att jag inte äter...
Svar
17
· Visningar
787
Gravid - 1år Vår son är 8 månader nu och sedan en tid tillbaka har vi börjat försöka introducera riktig, vanlig mat till honom. Med dottern körde vi...
Svar
9
· Visningar
478
Senast: gulakatten
·
Skola & Jobb Jag är på jakt efter en ny jobbväska, och det känns som en djungel... Väskan jag har nu är en ryggsäck från Fjällräven, vilken snart...
Svar
10
· Visningar
593
Senast: Angel
·
Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
27
· Visningar
1 704

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka