BB-väskan.

V

vansinnet

Ja, jag vet att det har funnits flera trådar om dethär, men jag verkar vara helt inkompetent när det gäller sökfunktionen, så jag frågar istället:

Vad ska man packa i BB-väskan och förlossningsväskan?
 
Sv: BB-väskan.

Ska du stanna kvar ett tag så lär du behöva en del men åker du hem som mig behövs knappt något.

Till förlossningen
- Journalen från MVC
- Kamera och mobiltelefon
- Förlossningsbrev, cdspelare osv om de är något speciellt du vill ha med dig under förlossningen.

BB var jag bara på några timmar. Men på mitt BB så måste pappan ha egna sängkläder om han ska sova över.
Någon som var kvar på BB får svara på vad som behövs, men jag använde bara sjukhuset grejer när jag låg där, för att slippa bloda ner mina egna kläder ;)
 
Sv: BB-väskan.

Jag packade min väska precis innan vi skulle åka, var nog smått förvirrad då för jag hade med mig MASSOR av strumpor:rofl:

MVC-journalen
Kamera
Strumpor, raggsockar:D
Mysbyxor
"Åka hemkläder" till bebisen
Ombyte till Pappan om han ska stanna

Använde mest sjukhusets kläder
 
Sv: BB-väskan.

Vi fick tips om att ta med mat till pappan :) Om förlossningen tar 8-9 h så är det rätt så tufft för honom att klara sig utan man så länge :angel: Där hade de micro som de kunde få låna! Såvida de inte ville traska iväg till en restaurang.
 
Sv: BB-väskan.

Såvida de inte ville traska iväg till en restaurang.

Och som födande kvinna är det inte säkert att man vill att mannen ska försvinna ur synhåll. Men det vet man nog inte förrän man ligger där. :D

Jag hade med Vitargo sportdryck med elektrolyter (en hink pulver som vi blandade med vatten själv i lättdrucken sportflaska). Den var superbra även som återhämtningsdryck efteråt. :idea:

Det mesta finns på plats, så det är ingen kris om man missar något. Man behöver färre grejor än man tror. Vill man inte söla ner sina egna kläder efteråt (blodiga avslag, läckande bröst) så finns det ju jättetjusiga (haha!) särkar etc på sjukhuset. Men det kan vara skönt att ta med goa slappekläder hemifrån.

Amningsinlägg till BH:n kan vara en idé, men det kan man få vid behov på avdelningen. Och det mesta sånt finns oftast att köpa på Apoteket.

Åka-hem-kläder till bebis och mamma.

Kamera!

Ombyte till pappan, han kan också bli svettig och ofräsch. ;)

ID-kort, vita brickan, MVC-journal.

Tillhör man de som får vänta ett tag på bebisen, så kan man ta med böcker, tidningar, spel. Min sambo hade med nån Sodukotidning, men den kom inte till användning under förlossnigen precis.

Vi hade fina åka-hem-kläder med till bebisen, som vi klädde honom i. Och precis samma minut vi skulle ta allt och gå, så kissade han ner sig totalt. Så vi fick byta om med sjukhusets bebiskläder och han kom hem med Tillhör Landstinget tryckt på magen. :D
 
Sv: BB-väskan.

Ja mitt under förlossningen. Vad skulle han göra? Det tog över 1 dygn :crazy:

Äh när du skrev "Tillhör landstinget" så fick jag bara upp en bild på näthinnan, men det står väl så på alla kläder :rofl: Jag blev lite för enkelspårig där ;)
 
Sv: BB-väskan.

Jobbigt med långa förlossningar, på alla sätt och vis.

Det står nog samma på alla kläder som tillhandahålls på sjukhusen. Har för mig att det var någon skånelogga med (ekträd). :D
 
Sv: BB-väskan.

Journal
Kamera
ombyte till pappan
linne och tunna mjukisbyxor - det är varmt på BB
Jag tyckte att det var skönt att ta på egna kläder även om jag använde BB kläderna på natten och morgonen.
cerat - det är varmt och torrt på BB
handkräm
kläder till babyn (svårt att veta storlek men de är oftast mindre än man tror)
babyskydd (bilstolen heter så).

Bra tips som jag fick här eller på någon annan sajt var plasttofflor. Det kan vara blött, slaskigt och blodigt på toaletterna och i duschrummet.

Magen försvinner inte på en gång så byxorna bör vara gravidbyxor med uppviks linning
 
Sv: BB-väskan.

Åh, jag borde verkligen ta o packa den där väskan nu.
O som jag brukar packa så kommer jag väl att ta med halva lägenheten :o
 
Sv: BB-väskan.

Jag packade nästan inget. Journalerna skickade BM direkt till förlossningen. Men vi hade:

Nåt ombyte till mig/bebisen. Fast vi använde sjukhusets kläder båda två.
Pengar/id kort
Tvättsaker
Handduk
Kamera
Mobil
Laddare
Babyskydd

Sen tror jag inte det var nåt mer. Inte så värst mycket packat, men vi saknade inget heller. Var ju bara där typ 2 dygn.

Den vita patientbrickan nån skrev om..finns den än ? Till mig sa dom den var passe..behövs inte längre.
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Vad packar/packade ni? Vad tyckte ni vad viktigast och vad blev överflödigt? Jag har tänkt senaste månaden att man inte behöver så...
2 3
Svar
51
· Visningar
3 800
Senast: Otherside
·
  • Omröstning
Kultur Efter en diskussion i en annan tråd lägger jag upp en intressekoll för buketräff på Göteborgsoperan Trodde man kunde lägga flera frågor...
Svar
11
· Visningar
1 345
Senast: warg
·
Fritid Gick förbi en liten sträcka där det står en del träd och är ett litet skogsparti längs med gångvägen. Hörde ett knakande bakom mig och...
2
Svar
26
· Visningar
2 317
Tjatter Jag läste i en tråd på annat håll om folk på självplock av jordgubbar som sett fina jordgubbar någon rad bort och då kilat dit istället...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
5 049
Senast: turbofling
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Muddypaws 24/25
  • E-coli hund
  • Valp 2025

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp