Bayard 607

Dingelass

Trådstartare
Har googlat på denna hingst men utan resultat....nån som har nåt tips på nån sida eller har info om denna hingst?
Allt av intresse då jag inte alls vad det är för nån hingst...

Sv: Bayard 607

Bayard 607 (F4) brun 171cm f 1977 e.Hartung 501 u. Corsita 7141 Dpl, st fäpr 1980 e. Corso 305 u Gakenda IV 5889 e. Salvtor226-Index 105.
Egna tävl res 7 pl msv H Taget ur hingstkalen 1985
Byards mor var halvsyster med Ganesco 503,

Bayard tävlades upp till medelsvår hoppning men var tyvärr tvungen att sluta tävla p g a en skada.

Bayard betäckte 395 ston 1980-96 och några av hans avkommor är Baron, export Norge, MsvF, Begona, MsvF, Bequrel, MsvH, Carex, MsvH, Corromant, Prix St Georges, David, MsvH, Eloge, export England, MsvD, Filippa, MsvH, Indiana, MsvF, Keh Keh, MsvH (var möjligtvis plac SvH), Livia, MsvH, Maradona, MsvD, Miss Levad, MsvH (var möjligtvis plac SvH), Papaya, MsvH, Pilot, MsvF, Pina Colada, MsvH, Rox de Lux, MsvH, Santana, MsvH och MsvF (SM-vinnare), Sham, MsvF, Tarantella, MsvH, Tequila Sunrise, vinnare av Breeder´s Trophy hoppfinalen, export Norge, MsvH, Winston, MsvH, Yazz, MsvD och Ritz, export Norge. Bayard had många avkommor högt placerade på Kvalitetsbedömningar o Riks, bl a Rox de Lux, Corrmant, Baron och Yazz. Flera 3-årsston har erhållit diplom.

Han verkade nästan alla sina betäckningssäsonger hos ägaren i Värmland och blev A-premierad. Han bröt benet i boxen och avlivades -96.:(
Han var en av mina favorithingstar, ädel och flott.

Vill bara tillägga att han var helt underbar som föl. Lätthanterad och trevlig. ;)

Liknande trådar

Foder & Strö Vi har fått några jätte konstiga balar. Plastade som allt annat hö men är typ halm när man öppnar? Ser iallafall ut precis som nån...
Svar
13
· Visningar
1 028
Senast: Jeps
·
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 597
Senast: ildiko
·
R
Kropp & Själ Först så vill jag på peka att dethär är känsliga ämnen så ni kan ju tänka på det både om ni ska läsa det och hur ni svarar ifall ni vill...
2
Svar
32
· Visningar
2 830
Senast: Amha
·
Kropp & Själ Tror jag har hamnat på magkatarr. Det bränner i magen och magen är lite...tokig. Ska på resa imorgon och skulle givetvis vilja må bättre...
Svar
19
· Visningar
1 093
Senast: clusia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka