Bävernylon

P

Pyrusan

Hur är det med de täcken som är i bävernylon?
Är det ett vatten/vindtätt material som man kan använda som regntäcke eller vad är poängen med materialet?? :confused:

Jag är inte alls säker - MEN jag tror det är vindtätt men ej helt vattentätt. Tror det står emot lite regn, men inte vattentätt.
Men jag kan ha helt fel :confused:

Hittade ett ställe på nätet där dee beskrivit bävernylon som "vindtätt samt står emot väta och smuts".
Men det säger ju inte om jag kan ha det ute när det regnar eller ej. :confused:

Bävernylon är framför allt SLITSTARKT och smutsavvisande, vilket gör det till ett kanonbra yttertyg till stalltäcken.

Om man impregnerar det så blir det vattenavvisande (det vill sägga att det står emot duggregn hyfsat), men riktigt vattentätt blir det inte.

Jag tycker om att ha ofodrade täcken i bävernylon, det är hemskt praktiska täcken att ha både för sig själva och över t ex ett svettäcke. Det är ändå tillräckligt tufft för att klara utegång i torr väderlek.

Liknande trådar

Utrustning Jag har ett Rambo summer series, ett Rambo airmax cooler disc och ett rambo protector disc. Alla rambo och med disc front, samtliga...
2
Svar
26
· Visningar
1 365
Senast: ako
·
Utrustning Tveksamt om det räknas till utrustning kanske, men jag undrar om man alltid måste blöta dem? Jag trodde (kanske i min enfald?) att nu...
Svar
12
· Visningar
717
Senast: fio
·
Utrustning Söker ofodrat regntäcke till shettis. Har haft ett Himalaya som köptes för säkert minst 15 år sedan som har varit toppen i allt. MEN jag...
Svar
2
· Visningar
382
Senast: Elektron
·
Utrustning Ett av Eikars Amigotäcken har börjat ta in en del vatten på rumpan efter att jag varit tvungen att tvätta det (med täckestvättmedel) i...
2
Svar
27
· Visningar
1 522

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka