Battleburn xx

Sv: Battleburn xx

Han blev far till stoet Ballywater som i sin tur är mormor (genom Ballymena Park) till bl.a. Irco Mena 763 och stoet Marcoville.

Tack!
Vet du om det finns bilder/filmer på honom? Vet du ngn mer info än stammen? Hur gick avel till då han levde?

Tyvärr inte.:( Det bara ringde en klocka i bakhuvudet när jag läste Battleburn, så jag var tvungen att kolla runt lite i vilken härstamning jag sett honom.

Min syster i England har handlat med hopphästar sen 70-talet, och alla hästar efter Battleburn XX eller NordlysXX var alltid mkt bra hopphästar och många såldes för höga priser. Tyv ärr var detta innan irländarna började registrera sina hästar med härstammning så det fanns säkert massor med ston med okänd stam som senare använts i hopphästavel på Irland och i andra länder.

En fråga till, är det för gammalt att försöka få in Battleburn xx idag? Alltså aveln har ju gått framåt, är han för gammaldags? Finns det hingstar idag som har Battleburn långt fram i stamtavlorna? Irco Mena har ju honom i 3e led...
(mitt sto har honom i 3e led också).

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 053
Senast: Piaff
·
Avel Hej!! Jag behöver er hjälp. Det är mitt första år i avel och jag känner att jag har noll koll men många här verkar ha stenkoll. Jag...
Svar
1
· Visningar
617
Senast: Shaggy
·
Mat Jag pendlar en bit till det nya jobbet (tåg, buss) och för att inte behöva gå upp ännu tidigare har jag börjat äta frukost på tåget...
Svar
16
· Visningar
941
Senast: Milosari
·
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 487
Senast: ildiko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka