Bates Maestro ullstoppad-byta till luft?

G

Gaspardin

Jag har en Bates Maestro Dressyr som jag gillar mycket och som passar bra på hästen.
Köpte nyligen en Wintec close Contact hopp med cair som passar jättebra och som hästen trivs med:banana:
Min fråga är så om det går att byta ut ullstoppningen i Bates sadel till luft istället?
Någon som gjort det,resultat,pris?

Senast ändrad av en moderator:
Sv: Bates Maestro ullstoppad-byta till luft?

Då får du installera Flair i den, eller skicka sadeln till fabriken så dom får byta bossorna. Båda lär kosta mkt, Flair kostar från 3-4000 och uppåt och byte bossor på sadeln lär inte vara billigare.

Maestro är väl en gammal modell också, så nja, jag tycker inte det verkar lönt att byta till luft. Sälj den och köp en som det redan är cair i!

Ja det är nog enklare,funderar på att köpa en Wintec Isabell Cair.
Undrar bara hur hållbart Equisuede är och hur snygg sadeln är efter ett par års användning
Kanske någon som vet?

Kompisen har en sån som har använd väldigt flitigt.
Ser helt ok ut, men lite sliten efter stigläderna som på alla sadlar.
Men du sliter nog inte ut den om man säger så. Den risken är nog inte stor.

Liknande trådar

Hästvård Jag är inne på att byta stall till min häst pga hagarna. De är dränerade men det är ändå lera nästan till knäna, magen ballar ur totalt...
2
Svar
27
· Visningar
2 370
Senast: Emine
·
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
12 338
Senast: QueenLilith
·
Utrustning Snart blir det körhäst av henne istället... Jag är i sadeldjungeln igen. Fröken är inte så himla knepig att hitta nåt som ligger bra...
3 4 5
Svar
89
· Visningar
10 480
Senast: Alexandra_W
·
Utrustning Jag har en islandshäst som är lite mer av sportmodellen, dvs byggd i uppförsbacke och inte så rund över ryggen. Han är tunn över bogarna...
2
Svar
22
· Visningar
4 102
Senast: CarEr
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar