Bates Innova

feel

Trådstartare
Ser att det finns en del trådar om den här sadeln, men hittar ingenting om passformen. Har inte så bra koll på Bates-sadlarna men den här såg intressant ut

Vilka hästar passar den här sadeln på? Hur pass vida är de?

Sv: Bates Innova

Jadu...
Så rak är den ju inte, men inte så svängd heller... Hjälpte det ;)
Näe, men jag har faktiskt lite svårt att uppskatta hur pass den ser ut i bommen.

Problemet som har varit på min häst är att den är "hopptryckt" i frampartiet. Så alla sadlar har legat och tryckt på bogen, om jag drar tillbaks dem så pass mycket som de behövs så får jag dra sadelgjorden mitt på magen :crazy: Men med Innovan hade jag inte detta problemet, sen så ligger den inte helt perfekt i övrigt, skulle vilja ha den mer uppbyggd bak. Men ska man hitta en sadel som är perfekt åt min dam så kan jag nog få leta i bra många månader till. (Hade letat 4 månader redan)
Annars så är den ju ändringsbar i bomvidden på ett enkelt sätt så det är ju skönt.

Hoppas någon annan som har sadeln kan ge dig ett bättre svar.

Sv: Bates Innova

Jag upplevde den som mer svängd än rak.
Var lite väl svängd för min ponny, och hon har ändå ganska svängd rygg.

Liknande trådar

Utrustning Jag har köpt en helt ny sadel som är utprovad av sadelutprovare. Sadeln har visats sig vara för lång för hästen. Sadeln ligger ca 3-5cm...
Svar
3
· Visningar
760
Senast: Ajda
·
Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
14
· Visningar
599
Senast: Mli
·
Utrustning Vi var iväg och tränade igår för nya tränaren. Hästen känns till en början helt ok när jag rider fram, men vart efter under...
2
Svar
25
· Visningar
2 091
Senast: super
·
Dressyr Någon som tittat i veckan? Hittat några favoriter? För erkänna att jag inte alls tittat särskilt mycket för det är så många Namn i...
Svar
9
· Visningar
1 220
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka