Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Ser att det finns en del trådar om den här sadeln, men hittar ingenting om passformen. Har inte så bra koll på Bates-sadlarna men den här såg intressant ut
Vilka hästar passar den här sadeln på? Hur pass vida är de?
Jadu...
Så rak är den ju inte, men inte så svängd heller... Hjälpte det
Näe, men jag har faktiskt lite svårt att uppskatta hur pass den ser ut i bommen.
Problemet som har varit på min häst är att den är "hopptryckt" i frampartiet. Så alla sadlar har legat och tryckt på bogen, om jag drar tillbaks dem så pass mycket som de behövs så får jag dra sadelgjorden mitt på magen Men med Innovan hade jag inte detta problemet, sen så ligger den inte helt perfekt i övrigt, skulle vilja ha den mer uppbyggd bak. Men ska man hitta en sadel som är perfekt åt min dam så kan jag nog få leta i bra många månader till. (Hade letat 4 månader redan)
Annars så är den ju ändringsbar i bomvidden på ett enkelt sätt så det är ju skönt.
Hoppas någon annan som har sadeln kan ge dig ett bättre svar.
Kropp & Själ Skulle pussel kunna vara något? Det kanske inte tränar närminnet specifikt som så, men lär ju vara nyttigt för att hålla hjärnan i trim...
Hundavel & Ras Det kan vara klokt ibland att ha ögonen på flera kullar samtidigt. Just för att det inte finns några garantier. Själv tog jag en valp...
Hästhantering Instämmer! Och lika viktigt för en som min som inte "vågar" ta paus. Han har mycket sällan blivit för "på" men när han blev bekväm med...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.