Bates Innova

Sv: Bates Innova

Såg den häromdagen... På hemsidan ser den inte ut att ha så stora stöd, men IRl är dom gigantiska! Provsatt inte, så vet inte hur den känns att sitta i. Var samma läderkvalitet som Bates övriga sadlar.

hej! jag har sett den IRL och jag har provsuttit den.

Gillade den skarp när jag satt i den på "bocken", välplacerade stöd och manhar inte en chans att dra uppknän eller göra andra konstiga ggrejer.
Enligt folket i butiken så skulle den ha en smalare midja än de övriga bates sadlarna och den hade ett nytt sätt (smidigare, enligt henne) att byta ut järnen. Annars för hästens del så är den väldigt lik de andra bates sadlarna(hon nämde ett namn som skulle vara exakt samma, men kommer inte ihåg riktigt)

Ska förmodligen provrida i den vid senare tillfälle, men är lite rädd för att jag inte kommer gilla den p.ga de jättestora stöden.... men vi får se

vill gärna höra hur den var när någon provat ;)

Den är uuuuuunderbar :love: jag får bita mig på fingrarna när jag går förbi så jag inte snor den :devil:

Ska köpa den någon gång, så den blir min. Jag har dock inte prövat standard, jag får ta och göra det när den kommer

Jag har den, och har väl haft den i en månad nu snart. Gillar den skarpt och det gör mina hästar också..

När jag läser tråden så ser jag att många har sett Innova extended som har gigantiska knästöd, har provat den också, väldigt skön men för stora knästöd..

Den vanliga Innovan har inte alls så stora.: Bild på min:
IMG_0002.jpg

IMG_0001.jpg

Jag har den, och har väl haft den i en månad nu snart. Gillar den skarpt och det gör mina hästar också..

När jag läser tråden så ser jag att många har sett Innova extended som har gigantiska knästöd, har provat den också, väldigt skön men för stora knästöd..

Den vanliga Innovan har inte alls så stora.: Bild på min:
IMG_0002.jpg

IMG_0001.jpg

Den va inte vidare snygg om man nu ska se till det :crazy:

? Känns som om det kvittar när den är skön o både passar häst o ryttare, sen tycker inte jag att den är ful: så ser den ut på häst:

IMG_4202.jpg

Tycker också den är ful. :p
Men man ska ju rida i den, inte titta på den så huvudsaken är väl att den är bra att rida i.

ful?

Hur ser en ful sadel ut, eller snarare, hur ser en snygg sadel ut?

Jag visste inte att en ny fräsh sadel kunnde vara ful... :rofl:

Den är snygg som attan :devil: så det så.

Lancet: Vad tjusig han har blivit! visst är det unghästen? :o

Tycker inte heller att den är ful, tvärtom tycker jag den är riktigt snygg :love:

Jag har en Bates Caprilli och det är den skönaste och bästa sadel jag hittills ridit i då det inte går att sitta fel i den, hamnar automatiskt i lodrät sits utan att behöva kämpa.:love:

Hade förut en M&N, den var jätteskön men jag upplevde att man lätt hamnade i stolsits i den. :crazy:

Vad är dte som är fult med den? Fattar ingenting :o , tycker den är skitsnygg och fastnade verkligen för det man sytt fast på "bakre" sidan av knästödet - måste vara super för den som lätt skjuts upp o ner i sadeln av sin häst, då den borde bromsa :idea: .
Lancet: Det enda jag tänkte på var att din skänkel såg ut att hamna lite längre fram, men det kan ju också bara vara ögonblicksbilden.

Liknande trådar

Utrustning Igår provred jag i dotterns Bates Caprilli hopp för första gången. Det var som att sitta i en soffa, så skön! Jag skulle behöva en...
Svar
4
· Visningar
450
Senast: MimmiNO
·
Utrustning Det börjar bli dags att börja fundera på att kanske ta sig ut på någon dressyrstart i sommar och jag behöver bettips eftersom man inte...
Svar
17
· Visningar
1 437
Senast: Fazeem
·
Gnägg Jag har haft min häst i två år nu. Han är världens snällaste och verkligen min bästa vän. Vi brukade hoppa förut och det gick väldigt...
Svar
4
· Visningar
2 052
Senast: Mia_R
·
Ridning Jag är rädd varje gång jag rider min häst. Sitter hela tiden med en känsla av att han kommer att bocka och sticka iväg. Ska dra...
Svar
8
· Visningar
3 769
Senast: AbCdE
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka