Sv: Baståsen 28 juni
Jaså det var du som kom fyra! Jag var liiite osäker på om det var du, o jag var för trött för att prata med nån där på slutet.
Håller med om terrängen, den var lite väl enkel, inte många hinderfel - men jag gillar verkligen baståsen. Mysig tävlingsplats.
Hoppbanan var jag supernöjd med, väl utfyllda hinder - det hoppar min pålle bäst på!
Dressyren kändes halvtaskig, hade gissat på runt 50 straff, fick 51,4. Var väl ganska överrens med domaren så det var ju rätt.
Nolla i hoppningen o sen låg jag åtta efter dressyr + hoppning.
Pållen strulade i startfållan (som vanligt), backade och höll på o tjura när jag fått startsignal.. Dessutom nockade han mig i huvudet vilket var mindre behagligt.
Efter lite driv med spöet kom vi iaf iväg och då visste jag att jag hade en hel del att rida igen, gasade på men safeade lite på sista svängen mot hinder 18, borde svängt snävare. Aja, 4 sekunder över optimaltiden. Pållen kändes väldigt fin, tog ett tag att komma igång bara.
Jag var livrädd att överdomaren skulle skälla ut mig efter noter för att jag använde spöet.. (Är livrädd för den där överdomaren,
jag bevittnade några utskällningar han gjorde under dagen, han tyckte inte det var ok att använda spöet ö.ht. typ..). Men jag klarade mig.
Är nöjd med dagen, men som vanligt så får man inte alla tre momenten att klaffa samma dag
. Slutade med placering på femte plats. Klubbkompisarna tog hem första- och andraplatsen, så det var roligt!
Kom hem från stallet för en stund sen o ska nu packa för att åka på festival imorgon... Inte särskilt lockande kan jag säga...