Baståsen 28 juni

Sv: Baståsen 28 juni

Buzz = Marco Buzz.- Anna Jonsson
LadyCovergirl = (hästägare) Brolötens Cinnabar RC 1265 - Lina Grundström
Novelette = Selene - Julianna Pap(90 häst)

Novelette = Selene - Julianna Pap(90 häst
Estivuz = Alexandra, häst Yawarro (100cm)

Mollgan = Lee - Alfonz (90 häst)

Mollgan = Lee - Alfonz (90 häst)
memmalotta = Emma Danielsson - Ratima

*KL*

Lycka till allihopa i helgen!!! Jag kommer att granska er noga! ;):D:cool:

Senast ändrad av en moderator:

*Kl*

Fick för en stund sedan sms från Linas mamma Sara att Lina och Cinna blivit femteplacerade i debuten :bump: Mycket roligt :D
Har inte jättemycket koll på delresultaten men nog var det 63 straff i dressyren och 0 i hoppningen. Terrängen vet jag inte alls men kan ju utgå från att de åtminstone var felfria på hinder :laugh:

Hoppas att det kvickt kommer upp resultat på hemsidan, me :love: de klubbar som är snabba med det :laugh:

*KL*

Lite bilder från idag finns på min bilddagbok, sök på maddislarsson så hittar ni bilderna!

Och jag fick tyvärr stryka mig idag:cry:

Förhoppningsvis inget allvarligt men jag vågar inte chansa. Tävlade dressyr i onsdags och Selene var jättefin, vi kom till o med trea i ena klassen.
Torsdag försöker jag hoppa lite men hon totalvägrar nästan hela tiden. Jag funderar på vad det kan vara men hon känns fräsch i ridningen.
Provar med tränare på fredag och då är hon lite stel innan hoppning. När jag hoppar blir hon pigg o fräsch men sen tar jag en bana på 4 hinder och när jag saktar av till trav efter banan så haltar hon påtagligt till en början men avtagande sen. :confused:
Blev jätteorolig så jag spolade kallt och lindade in hästen i back on track.
Longerade idag och hon ser ju fräsch ut men hon är ju trots allt 19år så jag vågar inte chansa.

Jag har tänkt ta en tävlingsfri månad i juli och det passar väl bra nu. Förhoppningsvis så hann jag gå på ev hälta innan det utvecklas men man är ju så orolig!

Men jag önskar alla en underbar dag med många fina resultat!!:bump:

LadyCovergirl: GRATTIS!

Men så typiskt :( Får hoppas att det inte något allvarligt utan att lite semester råder bot på det hela.

Och tack :bump:

Lycka till alla imorgon :laugh:

Senast ändrad:

*KL*

Bilder från idag laddas upp inom kort! :)

Vad duktiga alla har vart, hela helgen!!! Klart imponerade att ni vågade... :crazy:

Tack :love:

Mmm kamel kändes faktiskt vassare än nånsin i terrängen (måste vara så här det känns att få rida en riktig läromästare :D)
så nu kanske det blir något på riktigt igen :bump: anmälan till nästa i enköping skickas in alldeles strax :)

Sådärja, ett sammandrag för alla som till skillnad från Novali01 inte har fått onlinerapport.

Dagen började med en dressyr där jag red som vore det mitt första dressyrprogram någonsin och inte det typ 173e...oproffsigt ridet men en snäll domare gav oss ändå 42,9 straff, näst bästa resultat.
Hoppning och samma där - vad tänkte jag med liksom :eek: som om tittiga hästar blir mindre tittiga av att ridas i undertempo...var dessutom helt övertygad om att kamel skulle bli rädd för en motorcykel som fräste förbi banan precis när vi skulle över vattenmattan så där höll jag i lite extra ändå (lyckligtvis brydde han sig inte det minsta). Trots min planlösa ridning kom vi runt med 0 fel.
Banhoppningen var fö det enda som jag inte gillade på hela dagen - lite för oinbjudande med såpass många "tittiga" hinder kan jag tycka och KATASTROFAL bansträckning...

Så till det bästa - terrängen!
Vad kan man säga? Suverän känsla från att jag började rida fram och ända in i mål.
Min kamel är underbar :love: och visade verkligen att han faktiskt kan sina saker!
Kan kanske vara den bästa terrängen han gjort och då har vi ju ändå en hel massa bra rundor back in the good old days ;)

Trevlig bana men kanske väl enkel, många hinder var gemensamma med debutant och den ställde väl egentligen inga tekniska frågor alls. Men trevlig och inbjudande, lite snirklig och tiden blev avgörande, var bara 2 st som klarade (själv missade man segern pga några ynka tidsfel ;))

Är såå nöjd med dagen! Min kamel är en stjärna :love:

Ska försöka ordna lite bilder också, så ni får se hur fin han är :D

edit: precis som Novali skrev slutade det med en fjärdeplats för oss :)

Måste säga också att Baståsen bjöd på mkt trevliga och välordnade tävlingar! :)

Extra bra var förståss..... Isglass i cafeterian!
Solklar vinnare denna med stor sannolikhet årets varmaste ft-dag...

Josse och Djupviks Gabriel Guld min kompis och 4männing typ gick det relativt bra för ju :D:D :P Fick nämligen höra att dem fick 65,7 straff i dressyren :) Det är jättebra eftersom dressyren varit svår för dem. Felfri i hoppningen & terrängen :) Första gången i * klass och så kom dem 4 av 10 som jag fattade det :D

Någon som såg dem :P

Jaså det var du som kom fyra! Jag var liiite osäker på om det var du, o jag var för trött för att prata med nån där på slutet. :angel:

Håller med om terrängen, den var lite väl enkel, inte många hinderfel - men jag gillar verkligen baståsen. Mysig tävlingsplats.
Hoppbanan var jag supernöjd med, väl utfyllda hinder - det hoppar min pålle bäst på!

Dressyren kändes halvtaskig, hade gissat på runt 50 straff, fick 51,4. Var väl ganska överrens med domaren så det var ju rätt.
Nolla i hoppningen o sen låg jag åtta efter dressyr + hoppning.
Pållen strulade i startfållan (som vanligt), backade och höll på o tjura när jag fått startsignal.. Dessutom nockade han mig i huvudet vilket var mindre behagligt.
Efter lite driv med spöet kom vi iaf iväg och då visste jag att jag hade en hel del att rida igen, gasade på men safeade lite på sista svängen mot hinder 18, borde svängt snävare. Aja, 4 sekunder över optimaltiden. Pållen kändes väldigt fin, tog ett tag att komma igång bara.
Jag var livrädd att överdomaren skulle skälla ut mig efter noter för att jag använde spöet.. (Är livrädd för den där överdomaren, :angel: jag bevittnade några utskällningar han gjorde under dagen, han tyckte inte det var ok att använda spöet ö.ht. typ..). Men jag klarade mig.

Är nöjd med dagen, men som vanligt så får man inte alla tre momenten att klaffa samma dag ;). Slutade med placering på femte plats. Klubbkompisarna tog hem första- och andraplatsen, så det var roligt!

Kom hem från stallet för en stund sen o ska nu packa för att åka på festival imorgon... Inte särskilt lockande kan jag säga...

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Nej, att vara ny på ett jobb är verkligen inte min grej. Speciellt inte med den attityd mot en nyanställd som verksamheter har nu för...
Svar
13
· Visningar
3 508
Senast: Urigurien
·
Hundhälsa Jag behöver råd.. Det blev ett långt inlägg, men jag hoppas någon orkar läsa det ändå. Har en schäferhane på fem år, som kort och gott...
2
Svar
20
· Visningar
7 470
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok ;) :laugh: Jag har ganska länge längtat efter att ta det mer lugnt, vara mer obokad och vara hemma mer. Jag har tappat lusten att åka...
Svar
5
· Visningar
2 376
Senast: Sirap
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag var verkligen SÅ otaggad inför hopptävlingen, ångrade mig något så fruktansvärt att jag hade anmält mig och gick i flera dagar och...
Svar
0
· Visningar
699
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka