Baståsen 28 juni

Novelette

Trådstartare
Någon som ska dit?
Jag har precis anmält mig.
Fick blodad tand från Örebro :)

Var där med Novelette 2007 men vi kom tyvärr inte ut på banan då Ettan blev halt och vi inte hoppade klart banan.

Nån som har något att säga om banan?

Här är det ju det gamla dr.programmet som gäller såg jag. Hoppas jag minns vägen rätt nu då:)

Sv: Baståsen 28 juni

Jag ska dit och rida 100-klassen. Vilken klass rider du?
Debutanten där har jag hoppat, tycker den var fin och utan några svårigheter. En del färgglada och lite spektakulära hinder har de, typ en rosa gris o en grön groda. Men inga svårigheter om man inte har en väldigt tittig häst. Min häst brukar titta på färger i terrängen men hade inga problem där.
Lätt att rida inom tiden i debutanten var det förra året också. Jag hade världens stoppigaste häst i startfållan och förlorade massor med sekunder men red igen det utan att behöva galoppera på särskilt mycket.

Liiite trist är dock att de har 97-ans program, men de hade tyvärr inget val, eftersom de bara har kort bana. Jag personligen tycker att lätta klassens program från 97 är totalt värdelöst! :cool:
Trevlig tävlingsplats tycker jag.

Hade tänkt att starta där i år då vi tränade en del där förra året och kan banan ganska bra. Trevlig tävlingsplats med ganska okompilcerade hinder.
Men nu blev damen betäckt i förra veckan så tyvärr blir det inga tävlingar i år.
Så vad gäller henne blir det nog comback om två år.
Kanske kan starta den andra där nästa år visserligen, om hon blir lite säkrare i terrängen och lite mer lastbar :angel:

Nåja, kommer och tittar och hejar iaf :bump:

Det låter ju kanon :)

Jag rider häst 90...det blir min andra ft :)

Var på Baståsen 2007 med min yngre häst men hon blev halt i hoppningen så det blev ingen terräng för oss.

Ja, jag har anmält till den iaf. Måste ta mig ut till nån terrängbana bara :angel: har ju skuttat lite debutanthinder bara i år än så länge.
Kamelen är iaf taggad på det här med att hoppa :love:

Jag ska dit å rida 100-klassen på fulblodsgalningen:P hehe får se om vi kommer runt dressyren lr om jag ligger på marken innan sista halten;)
Jag har aldrig varit på baståsen, hur ser terrängen ut? Underlag?

Rätt mycket skog, men inte bara en massa småstigar. Blandat skulle jag säga. Bra underlag när jag var där förra året, inget att klaga på.

Jag är också anmäld (90) men blir tveksam när jag läser om rosa grisar och gröna grodor då jag har en förskräckligt tittig (ung-) häst... hoppas grisarna och grodorna dyker upp sent i banan...

Har för mig att de brukar vara sent, men som sagt jag tyckte inte det var många som hade problem med de hindren förra året, o min häst kan vara väldigt stoppig på färgglada hinder i terrängen men han reagerade inte heller. :laugh:

Vi kommer oxå! Båda döttrarna startar, den lilla 70 och den äldre på lånad ponny 80! :)

De smälter väl in i omgivningen så det går säkert bra.Men det är kanske tur att dottern inte hunnit göra verklighet av sina vilda planer på ett helt zoo åt Sanna.:rofl: Det finns en häck-igelkott också men den är helt naturell.Välkomna till en mysig tävlingsplats med toppentrevligt folk!!:love:

Japp vi kommer.. Vi sover över från lö till söndag hos någon som har ett stall som heter Askebo gård.. Nån mer som ska sova där?? Jag o hästskötaren bor i transporten, är hur mysigt som helst!!
Rider 1 m... trist med programmet bara.. har ju inte obegränsat med dressyrprogramsminne i min hjärna.. :)
Om vi gör ett litet inlägg här så kan vi reda ut vem som är vem o vilken som startar vad..
Citera bara detta o fyll på

Buzz = Marco Buzz.- Anna Jonsson

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Nej, att vara ny på ett jobb är verkligen inte min grej. Speciellt inte med den attityd mot en nyanställd som verksamheter har nu för...
Svar
13
· Visningar
3 508
Senast: Urigurien
·
Hundhälsa Jag behöver råd.. Det blev ett långt inlägg, men jag hoppas någon orkar läsa det ändå. Har en schäferhane på fem år, som kort och gott...
2
Svar
20
· Visningar
7 470
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok ;) :laugh: Jag har ganska länge längtat efter att ta det mer lugnt, vara mer obokad och vara hemma mer. Jag har tappat lusten att åka...
Svar
5
· Visningar
2 376
Senast: Sirap
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag var verkligen SÅ otaggad inför hopptävlingen, ångrade mig något så fruktansvärt att jag hade anmält mig och gick i flera dagar och...
Svar
0
· Visningar
699
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka