Då ska jag försöka ändra mina rutiner! Jag har hår som om jag vore Homer Simpson och Gollums kärleksbarn så jag lär vara så rädd om det som jag bara kan .
Jag vaknar med världens svinto till hår om jag somnat med det blött.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Då ska jag försöka ändra mina rutiner! Jag har hår som om jag vore Homer Simpson och Gollums kärleksbarn så jag lär vara så rädd om det som jag bara kan .
Har man bara tre hårstrån på huvudet behöver man inte oroa sig för sånt .Jag vaknar med världens svinto till hår om jag somnat med det blött.
1-4ggr per vecka. hade önskat att det höll sig fint och fräscht en månad utan tvätt men där är jag inte riktigtBalsammetoden sedan ett par år tillbaka, borstar håret med en paddelborste med träpiggar. tvättar håret 1-4 ggr/månad, misshandlar håret när jag sover, somnar oftast med håret i en truls. Värmestylar aldrig.
Har äntligen hittat ett tillräckligt "tungt" balsam för att håret ska orka hålla sig snyggt även nu när det är kallt. det ser lätt risigt och torrt ut annars om det inte får tillräckligt med fukt/fett.
Vad gör ni för att hålla håret i bästa möjliga skick?
Vilken tycker ni är den ultimata hårborsten?
Vilka produkter använder ni?
Ni med långt hår, sover ni med det utsläppt, flätat eller något annat?
Fyll på med allt ni kan komma på som är bra för håret
Jag har hår till mitten av ryggen ungefär (nedanför skulderbladen) och jag sover med utsläppt hår. Det är väldigt sällan jag sover med uppsatt hår då jag någon gång lärt mig att håret då slits mot varandra. Jag tvättar håret max 2 gånger i veckan om det inte händer någonting extra speciellt, då kanske det blir en gång till. När jag tvättar det använder jag ett schampoo som heter Nexxin, från apoteket, eftersom jag har världens kassaste hårbotten. har jag bråttom använder jag balsam, annars är det alltid inpackning. Jag passar alltid på att göra en inpackning i bastun när jag använder en sådan. Innan jag fönar håret efter tvätt sprayar jag med balsamspray och har sen lite olja i topparna.
Jag använder i huvudsak en bred borste. Typ en sådan här.
Jag använder en smalare borste ibland när jag lockar eller plattar delar av håret. Men för det mesta använder jag den breda modellen.
Jag fönar och plattar/lockar håret varje gång jag tvättat det. Det funkar inte att låta mitt hår självtorka för då kollapsar hårbotten på mig, samt håret lägger sig helt platt.
Jag använder inga speciellt dyra produkter, men alltid silikonfritt eftersom jag är allergisk, men inget som är dyrt.
Vissa siter rekommenderar att mot torr och ynklig hårbotten ha olja i den. Men för själva håret är det ju längderna.Olja har man väl inte i botten alls om det inte handlar om typ inpackning?
Jag har främst i längderna.
Hur mkt man kan ta beror på olja, vissa blir bara feta och vissa går in jättefint i håret.
Jag misstänkerr att det skulle kunna bleka håret om man har det i och går ut i sol. Det är helt ogrundat, gissning helt och hållet på att citron har den effekten och att det liksom kändes som att mitt hår bleknade lite i somras.Ger äppelcidervinäger någon avfärgning i håret?
Jag är ljusgråhårig och kämpar med att inte få det gulaktigt av miljön, vilket är lätt i mitt hår eftersom jag varit mörkhårig med röd bas som min naturliga färg innan det började gråna. Jag inbillar mig att äppelcidervinäger kan tona det gulaktigt?
Mitt går också att sova blött med, blir väldigt lockigt.Så olika det kan vara! Mitt hår är nästan alltid som finast när jag gått och lagt mig med blött, utsläppt hår. Mer volym och mindre risigt i topparna.
Jag har inte varit hos frisören på säkert 7-8 år, men försöker hålla efter kluvna toppar kontinuerligt och klipper igenom det några gånger om året.
Känns det risigt dränker jag längderna i kokosolja, jag har har håret flätat dagtid så det syns inte.
Ett knep som jag åtminstone inbillar mig fungerar är att avsluta all hårtvätt med skölja igenom håret med kallt vatten. Det ska enligt uppgift "sluta" hårstrået på något sätt.
Min hårbotten ramlar av ifall jag använder fel produkt. Då snackar vi inte lite torr och kliar, utan stora klumpar/flagor som kliar så jag typ får panik.På vilket sätt är din hårbotten kass?
Har själv en väldigt torr och besvärlig hårbotten som blir något bättre av att jag tvättar håret varje dag, men mitt hår vill helst inte tvättas mer än typ 2 ggr i veckan :s och jag blir galen.. får vätskande sår ibland när jag kliat mig
Min hårbotten ramlar av ifall jag använder fel produkt. Då snackar vi inte lite torr och kliar, utan stora klumpar/flagor som kliar så jag typ får panik.
Med rätt produkter är det bättre, men gudarna ska veta att jag testat det mesta för att kunna ha en någorlunda normal hårbotten. Nexxin och Head & Shoulders funkar absolut bäst på mig.
Vill du absolut använda snoddar så finns det i plast, ser ut som en telefonsladd, som sliter mindre på håret.Tror jag ska skaffa en svinhårsborste och testa
Har för mig att jag ska ha en träborste någonstans också, frågan är bara var den är
Har hästsvans så gott som dagligen, men försöker vänja mig vid att använda klämma istället.
Känns som att den sliter mindre på håret än vad snoddarna gör. Värmeprodukter använder jag aldrig, inte några andra produkter än schampo, balsam och olja heller.
Ja men det låter som min! Har jag inte tvättat håret på 3 dagar så känns det som att jag vill doppa huvudet i en ishink för att bli av med klådan.
Head and shoulders tycker jag gör varken till eller från på mig. Ser fortfarande ut som att jag har världens största mjällflagor överallt så fort jag kliat lite i håret.... vart köper du Nexxin, är det apoteket?
Min hårbotten ramlar av ifall jag använder fel produkt. Då snackar vi inte lite torr och kliar, utan stora klumpar/flagor som kliar så jag typ får panik.
Med rätt produkter är det bättre, men gudarna ska veta att jag testat det mesta för att kunna ha en någorlunda normal hårbotten. Nexxin och Head & Shoulders funkar absolut bäst på mig.