Bästa valpgolvet?

Casper

Trådstartare
Hejsan! Vi ska renovera vårt "valprum" till våren och funderar på vilket som är bäst.
Jag vill ha klinker med värmeslingor för då hålls dom ju även lite varma av det medans dom ligger där plus att det är lätt städat, men blir det för halt?

Det finns ju lite räfflat golv liksom, det kanske vore ngt, vad tror ni?
Vad har ni på väggarna? Är dom målade, panel el tapeter?

Min första kull rörde inte väggarna alls men så förblir det nog inte :rofl:

Hur hade ni gjort?

Sv: Bästa valpgolvet?

Det finns ju klinker åsså finns det klinker... Jag är säker på att du kan hitta ett halkfritt alternativ på klinker! Enda kruxet är väl egentligen fogarna. Gissar att golvet måste behandlas med något för att inte fogarna ska dra till sig både det ena och det andra.

Är inte en redig och rejäl linoleummatta ett bättre alternativ? Á la våtrumsmatta. Den kan du mycket enklare byta ut längre fram om det skulle behövas. *spånar*

parkett är då det sämsta man kan ha, vet har det 1 ett av rummena i våran lägenhet och det bruka vi bli tvungen stänga av när valpen pinkar som mest inne efter som det blir sörstört så fort det är för blött på det en lite längre tid.

Klinker med värme på golvet och kakel på väggarna. Hygieniskt och enkelt att hålla rent. Fuktspärra och ha ett avlopp i närheten så kan ni bara ta slangen och skura ur när det behövs.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Ber först om ursäkt för en vägg av text men jag känner att jag vill få lite extern input. Jag har medvetet inte nämnt namnet på ras... 2 3
Svar
47
· Visningar
9 576
Senast: dobbis
·
Äldre Nu behöver jag er hjälp! Det handlar om ombildning av hyresrätt till bostadsrätt. Det är ett väldigt långt inlägg men jag är tacksam... 3 4 5
Svar
88
· Visningar
11 566
Senast: cherie
·
Övr. Hund Hejsan! Vi ska renovera vårt hus nu i sommar. Det ska bli SÅÅ kul men jag vill ha lite tips och råd om hur man kan göra med det EV...
Svar
6
· Visningar
2 379
Senast: Fragile
·
Hemmet Ja.. Jag vet inte var jag ska börja.. Förra året i december blev det, efter tre års bönande och tjat, klart med att min hyresvärd...
Svar
7
· Visningar
1 892
Senast: Sonic76
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka