Bästa valet? [systemkamera]

Saybia

Trådstartare
Har suttit i flera timmar och fördjupat mig i systemkamerornas värld. Men...jag tror jag måste ha lite hjälp för jag kan inte bestämma mig :crazy:

Vilket av följande kit skulle ni ha satsat på, vilket "ger mest för pengarna"?

Nikon D40x hus + AF-S DX 18-55/3,5-5,6G ED II + AF-S DX 55-200/4-5,6 ED VR + 2GB minne + 2st UV-filter + Nikon originalväska + microfiberduk
Pris: 6590:-

Nikon D80 + AF-S DX 18-135/3,5-5,6G IF ED + UV-filter + 4GB minne + microfiberduk + väska
Pris: 7490:-

Kan tillägga att det är min första systemkamera men jag har fotat mycket och länge så på fotofronten är jag ingen nybörjare.

Sv: Bästa valet? [systemkamera]

Jag skulle valt D80, bara för att jag anser att den är bekväm och trevlig att använda och D40 för mig är på tok för liten och krånglig.
Tips: gå till affär och känn på de båda kamerahusen. Den som är bekvämast att hålla i och verkar vara lättast att förstå, den köper du.

köp d80:n. mer avancerad kamera och fruktansvärt mycket större utbud av objektiv till den, då den har en autofokusmotor i huset, vilket d40 och d60 saknar.

Tack för era åsikter :bow:
Pratade dock med BlackRose på msn kort efter att jag startat tråden och hon lyckades få mig att ändra inriktning helt så det blev en Canon Eos 450D istället :angel: (hade dock tittat på den innan kan tilläggas...). Hoppas jag blir nöjd med den när den kommer :)

den är mysig, jag har en själv. :) folk gnäller om den lilla displayen på ovansidan som nikon har, men jag känner inte att den behövs ärligt talat.

Liknande trådar

IT & mobiler Vet att det finns många duktiga fotografer här, så jag undrar om man kan få lite råd om objektiv? Jag har en Nikon D5100 med ett 18-55...
Svar
3
· Visningar
925
Senast: via
·
IT & mobiler Jag håller på att bli smått galen i jakten på en tillräckligt stor väska till min kamera. Det är en Nikon D80, och på den ska objektivet...
Svar
3
· Visningar
953
Senast: Baka_kun
·
V
IT & mobiler Läst många systemkamera-trådar här och på andra sidor, och kikar ständigt runt på priser på kameror och tillbehör. Har dock inte fått...
2
Svar
39
· Visningar
2 852
Senast: Vajja
·
T
IT & mobiler Har kollat på systemkameror på internet.. Då står det såhär: "NIKON D60 + OPTIK AF-S DX 18-55MM ED II VR + 2 GB MINNE + VÄSKA" vad...
Svar
2
· Visningar
753
Senast: Shaklima
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Avlivning älskade katt
  • Katt i påse
  • Muddypaws 24/25