Bästa vagnen till tävling

MoonFlight

Trådstartare
Har precis fått hem en liten häst på ca 165-170 samt har sedan tidigare 2 st på 155 och 160 cm. Letar efter en bra tävlingsvagn som man passar dessa 3 så jag slipper ha 1-2 vagnar. Har kollat runt lite men det finns ju så många att välja mellan och tänkte att det är nog lättare att fråga och få svar efter erfarenhet.

Sv: Bästa vagnen till tävling

Jag har en Custom Multiflex, den funkar på de flesta! :idea:

Passar många men urusel kvalitet :(
Kompisen köpte en samtidigt som jag köpte min Royal.
Hans ser idag ut som den va från 70 talet:crazy:.
Kan inte direkt rekommendera Royal (pga försäljar problem samt oduglig service) heller men sulkarna håller iaf för lite till skillnad mot Custom.

Jag kan inte säga att jag tycker min är usel kvalitet, nu vet jag inte hur gamla de jag ser på tävlingar är men de flesta ser ut "som min", DVS nästan som ny trots att den har ett antal år på nacken, jag TROR jag köpte min 2003

Beror nog lite på hur många lopp den gått med. Kompisen har över 10 tävlings hästar i stallet som går i sulky varje vecka ;). Vi använde dock min en hel del med (min gamla) som ser mycket bättre ut i lacken och så.

Jag säger också Custom Multiflex..det finns även 2 strl i den med....( tror jag)

Beror nog lite på hur många lopp den gått med. Kompisen har över 10 tävlings hästar i stallet som går i sulky varje vecka ;). Vi använde dock min en hel del med (min gamla) som ser mycket bättre ut i lacken och så.

Nja, det beror nog på hur de sköts också, har också haft Royal.

Och i motsats till alla andra säger jag Venator EPC. Visst, den är dyr men köper du en i rostfritt så ser den ny ut så länge du har kvar den...
Ställbar i tre höjdlägen och tre/fyra på längden.
JAg har två sådana vagnar och pga utrymmesskäl så "förvaras" de utomhus. Syns inte och märks inte efter snart sex år. Numera har de också en billigare modell utan fjädring.
JAg har haft mina vagnar på hästar mellan 150 och 170 cm utan några som helst problem.

Nja, det beror nog på hur de sköts också, har också haft Royal.

Typ ja :) På min fd arbetsplats hade vi Multiflex, och våra hästar startade rätt rejält (stall med då 75 häst) och dessa sköttes till punkt & pricka , förvarades alltid i skydden. Klart det blir slitage men inte så att de ser ut som "70-tals vagnar"!

Säger också Custum Multiflex!

Liknande trådar

Hundhälsa 2 år gammal, HD A. I väldigt god kondition och välmusklad. Alltid betraktats som "lite klumpete", och var svår att lägga rakt vid...
Svar
18
· Visningar
1 107
Senast: AraSlei
·
Foder & Strö Jag har haft min två åring på lösdrift med fri tillgång (med nät kring balen). Vilket hon blir lite rund av. Vi har ingen analys på...
2 3
Svar
52
· Visningar
5 065
Senast: Twirro
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 594
Övr. Hund Har en 18 månaders okastrerad hanhund. Fullt frisk och kry, älskar lek och bus (och dofta efter tikar), en fullt normal unghund helt...
Svar
14
· Visningar
1 573
Senast: iNTOHiMO
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka