Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
kan det vara finn tacks träningsvagn?
Jag tänkte beställa en Royal Airtrotter, den ska vara snäppet kortare och lättare än Royal Ergo. Någon som har erfarenhet av denna vagn? Är det några fördelar med att beställa träskalmar på speedcart förutom att vagnen blir lättare?Sv: Bästa speedcarten?
Mitt stora varmblod rymdes inte riktigt i grafströmsvagen, slog i fotstegen. Det slapp man i Ergovagnen, får dom för sig att slå så sitter jag hellre i en längre vagn. Upplever Grafströmsvagnen som lättare (t.o.m med min tryckvagn är lättare än Ergon).
Tror inte jag når nån häst med ett vanligt körspö om man inte kör med sulkett eller sulky. Har en träningspisk och med den når man även i Ergon.
jag beställde airtrottern, dels för att jag tycker att ergon blir för tung, så hade inte velat ha en ännu tyngre även om den blir billigare,,, beställningen är gjord så återstår att se om jag blir nöjd :S det är ju inte lite pengar de kostar ny.. som en fungerande begagnad bil typ haha Det är tyvärr inte fjädrande hjul, vilket hade varit bra. Men tyngden och längden satte stopp för ergon med det utförandet. Tack dock för tipset, hade varit intressant att se den vagnen men jag bor i norra sverige.Det finns en vagn som är en kopia av ergon men tillvärkas i polen den är lite tyngre men man sitter högre och inte så lång samt att man skall gå igenom alla bultar och efter dra. Men annars mycke bätre än ergon.
Jag vet att man har haft några i Karlstad på trav butiken.
Jag tycker att de viktigaste är att hjulen är fjädrade då går den stabilt bakom hästen även om underlaget är dåligt.