Bästa schampot till eksemhäst?

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare Islanninhevonen
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 2 092
I

Islanninhevonen

Vilket är erat bästa shampo till hästar med eksem? Finns det någon som lindar symtomen mer än någon annan??

Sv: Bästa schampot till eksemhäst?

Jag hade en ponny med eksem och de tipsen jag fick var att börja med täcke i tid och att tvätta han ofta. Har inte använt ngt särskilt schampo utan fått det förklarat för mig att det lindrar att just tvätta om hästen har eksem. Därefter har jag smörjt med aloe vera. Brukade tvätta han med grönsåpa eller annat snällt schampo, lite det som fanns hemma för stunden.

Okej, jo jag använder både eksemtäcke och huva och smörjer på utsatta ställen med "Superbra grön hästsalva" som fukat bättre än annat. har också nyligen läst att man dessutom ska tvätta hästen ca 1 gång i månaden. har funderat på "Prob" då det verkar vara ett bra schampo? Det ska vara naturligt och lindra effektivt.

Jag har inte använt Prob - men jag vet många mår bra av att tvättas med det en ggn i veckan. Skölj mycket noga.

Jag har tvättat med lactacyd istället, hade en känslig eksemhäst.

Liknande trådar

Hästvård Jag badar sällan mina hästar, men lortgrisarna jag har nu behöver verkligen ett rejält bad innan de ska täckas och klippas. Vilket är...
Svar
8
· Visningar
777
Senast: AW
·
Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
4 743
Hästvård Hästen som är 8 år uppvisar inga rörelse avvikelser under longering och är generellt på bra humör i hantering i stall. Däremot uppvisar...
Svar
17
· Visningar
1 586
Senast: Liten
·
Foder & Strö Jag kommer snart ha min första omgång med åringar och funderar därmed på hur jag bäst ska ta hand om dem, främst fodret. De får...
Svar
8
· Visningar
539
Senast: Sryoqwe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka