Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Säg det till min sexmånaders här hemma. Hon skulle ge dig fingret.
Däremot skulle inte jag heller ens tänka tanken om valpen är så mesig att den kissar på sig direkt man rör den. Jag skulle undra hur klen mentalt den är egentligen och om det går att fixa. För man måste kunna röra sin hund i på ett oladdat sätt utan att den tror att den ska dö.
Alla kan inte leva på det viset. I alla fall inte jag. Skulle jag kompostera in alla sladdar och saker hunden inte får bita på skulle ingen av oss kunna röra oss. Enklare då att stänga in valpen. Dörrkarmar och lister är lite jobbiga att skärma av.
Fast det spelar ingen roll om den inte förstår. En bra valp kissat inte på sig för ATT man petar på den. Den tar det snarare som lekinvit och försöker äta upp fingret.
Jag tror att det är rakt på spiken - antingen är valpen fysiskt sjuk (tex UV) eller så är det en rejäl brist i mentaliteten. En brist som kommer innebära att man får anpassa all hantering av hunden, kanske livet ut.
Ja de håller jag med dig om. Och hon har tuggat sönder hörnet på en utav väggarna. Och ha hunden i bur om dagarna är för mig inget alternativ. När hon & den andra hunden är ensamma hemma avskärmar jag dom på en relativt liten yta. Annars inte.
Och jag tycker man borde kunna säga nej på något vis när man varken skälla eller brusar upp utan att hon kissar ner sig.
Ska förtydliga att jag inte blir ARG på henne. Men på något sätt måste man ju avbryta ett beteende jag inte inte tycker om.
Ja men berätta vad de är jag ska korrigera då? Jag & alla andra. För de spelar ingen roll om de är jag, pojkvän, övrig familj, tjejen som har föräldrarna.
Jag behandlar inte min hund illa om de är de du menar.. Tar aldrig i henne hårt, skriker inte, skäller inte. Hon får den mat hon behöver, tonvis med kärlek & massor med tid.