Bästa ridtrosorna

RebeccaJoli

Trådstartare
Någon som har några tips på riktigt bra ridtrosor?
jag har lite olika men de jag tycker är bäst är nog "boxer-trosorna" från märket Pieces, de är dock oftast färglada och syns igenom vissaridbyxor :grin: Så nu är jag på jakt efter andra som är bra att ha när man rider, gärna vita eller annan diskret färg som inte lyser igenom vita ridbyxor :D

Sv: Bästa ridtrosorna

Newbody är det massor med klubbar som säljer häromkring. Fungerar helt ok och är bekväma och billiga. Dock så tappar dom formen lite efter nåt år.

Jag håller på Newbody, "vanliga" modellen. Klart de bästa jag rider i i alla fall. Dom finns bara i svart och vitt, beställer man ett paket så får man några svarta och några vita.
Vet inte om jag tycker de mister sin form, jag har uppfattat mina som att de har bra kvalitet.
Köper något paket varje år och har några som är många år gamla och helt okey ändå.

Jag har av Jacson i vanlig trosmodell, altså inte boxer och är riktigt nöjd med dem. De är vanliga vita och har en väldigt fin söm i grenen, så de är så gott som sömlösa. De finns även som boxer. Köpta på Gl*d* H*st*en i Spiltan i Västerås. De har även webbshopp. :)

Senast ändrad av en moderator:

Vad sjukt! Satt och tänkte på detta idag!

Boxermodellen gillar jag men samtidigt är det jobbigt om dom åker upp lite och det skaver där de knölat ihop sig.
Vanliga skaver vid ridning vid sidorna.

Är det bara mina ridbyxor som har jobbiga veck och sånt vid framstjärten(:D)?

Gör lixom ont/obehagligt när man rider efter ett tag.

Kan någon PM:a inköpsställe till mig på de här new-body? :) Change har jag ju medlemskort på, men har aldrig reflekterat över att de kanske har bra trosor, BH däremot, och string typ, men det kan intej ga rida i iaf :D

Nä fyf'n de kilar in sig vid dressyrridning.

Blir så pinsamt när man måste ställa sig i stigbyglara, titta lite diskret runt sig och sen dra rätt.. :angel:

Jag gillar H&Ms vanliga boxer eller hipster i bomull, de sitter riktigt bra utan att åka upp som många andra hipsters kan göra och finns i vitt :laugh:
Annars gillar jag Björn Borg mest men de är rätt dyra plus att de har ju som sagt ofta ganska skarpa färger :p

Är H&Ms tunnare än Björn Borgs?

Brukar rida i BB men tycker att lappen där bak skaver och det är inget man kan klippa bort. Samt att alla kanter är så tjocka. Skulle också gärna vilja ha dom lite högre baktill så dom inte glider ner så mycket jämfört med ridbyxan.

Jag rider alltid i välsittande stringtrosor, har aldrig något problem med skav eller att de syns igenom några byxor :D

Typ hotpants kan jag iaf inte rida i, de korvar upp sig och så sitter man på värsta knölarna :crazy:

Jag har mina underbara boxertrosor från Salming, Tror jag har köpt hur många par som helst för de är så grymt sköna!!
Både till vardags och ridning

Jag har köpt trosor från H**ks, med lite ben på och de har varit kanon, fast efter några år (!) så blir de sladdriga i benen och vill krulla upp sig.
Annars är det väldigt gott med lite ben, tycker inte om att rida i vanliga hipster eller tai trosor.

kl

Tack för alla superbra tips! Det här är ju ändå en jäkligt viktig fråga tycker jag :D

Det värsta är när de kasar fram så hela härligheten hamnar utaför, fy f*n vilka vidriga ridsår man får av det alltså! Inte alls okey. Spets-hipsters, eller egentligen alla spetstrosor är döden för "our little friend downstairs".... Det blir ju typ brännsår av det!!

Har spanat på de där med ben men varit skeptisk, de är bra alltså? :)

Bästa ridtrosorna hittade jag i Ullared! Boxertrosa med lite ben, kostade knappt ingenting.... Sitter kanon.:laugh:

Jag rider alltid i välsittande stringtrosor, har aldrig något problem med skav eller att de syns igenom några byxor :D

Typ hotpants kan jag iaf inte rida i, de korvar upp sig och så sitter man på värsta knölarna :crazy:

Jag rider alltid i välsittande string. Allt annat får jag skav av och tycker är jätteobekvämt. Bra string som är tillräckligt breda för ''framstjärten'' :angel: sitter som de ska tycker jag. Det är när de blir för smala fram som de kan kila in sig lite. :) Iafl på mig.

ja det är ju det problemet jag upplever oxå, men itne bara på strin utan alla trosor som är för smala i grenen. Det är ju helvetet på jorden när man ska ta dem av sig och de hunnit fastna, gör så in i helvetes ont:D Men tips på välsittande string tages gärna emot, kanske är värt att pröva!

Ja det är ett helvette när de kilar in sig mellan blygdläpparna och gärna så de blivit skavsår och man måste slita lös dem för de fastnat i såren.. :crazy::D Händer alltid om jag har åkt till stallet direkt från jobb etc och har mina ''fina'' hipsters på mig som är rätt smala i grenen. Huuuua vad jag får sota för det sen. :p

Jag rekommenderar Sloggi Romance Midi fast det är lite spets i linningen.
De är väldigt glatta => ingen friktion. Sitter stadigt runt benen så de inte smiter upp i ändan.

Preciiiis! :D

MonteRose: tack för tipset! Funderade på sloggi, de är verkar vara i ett bra material, men har för mig att grenen är rätt smal? Någon anledning var det iaf till att jag inte köpte ett par:D Minns bara inte vad..

Liknande trådar

Utrustning Nu måste jag få puttra ur mig litegrann. Varning för extremt nördigt prat om reflexer 😂 Jag ÄLSKAR reflex- och varselkläder. Jag vet... 2 3
Svar
52
· Visningar
3 393
Kläder & Bli fin Jag vill införskaffa någon slags kortbyxa/cykelbyxa att ha under kjol och klänning nu under sommaren. Vilka är bäst? Jag vill nog inte...
Svar
19
· Visningar
1 383
Senast: MiniLi
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
648
Senast: cowgirl81
·
Hemmet Börjar bli lite less på mina lakan från Ikea (Ullvide) då de inte blir riktigt rena i tvätten + att jag ofta måste tvätta madrasskyddet...
Svar
16
· Visningar
656
Senast: Jfrelin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka