bästa medlen mot broms/blinning

FrittePower

Trådstartare
Vi har använt "Renons" men det verkar ej bra. tar bort kanske 40% av insekterna pga man inte kan ha det "överallt". jag vågar ej sätta det på ställen där hästen kan komma åt det. står ju på bruksanvisningen att man ska ha skyddhandskar. dessutom varar det bara ca 7-10timmar trots att det står länge på bruksanvisningen.

så jag undrar. finns det något som "Garanterar" insektsfri häst?

finns det något som "Garanterar" insektsfri häst?

nej, möjligtvis insektstäcke.

jag har köpt det från en hästsportsbutik....kan söka på näcken på nätet, men jag vet inte om det kommer upp nåt telnr på den :confused: vet andra som försökt och inte funnit det...

Hjorthornsolja fungerar utmärkt. Tyvärr är det svårt att få tag i (förbjudet i Sverige).

och en del hästar är alergiska mot det, tappar pälsen där man kletat på det.

Jo jag har märkt det jag med. Spädde sedan ut oljan en aning och då försvann problemen faktiskt.

Får man fråga vad du spädde ut hjorthornsoljan med? Jag har fått en flaska av svärfar som påstår att han köpte den för något år sedan i färgaffären. Verkar fungera på knott men tyvärr inte på blinningar.

MD-hästdeo är oxå bra! Naturligt och luktar citronella. Håller dock inte när hästen blir ordentligt svettig. Använder det på min eksemhäst. Håller ca 6-7 timmar. Sätra islandshästgård har den billigast inkl frakten men även Lillhästen i stav är billiga.

har köpt BromsBroms (145kr) Hästskydd ( 130kr) på ryttarshoppen de ska ha en hemsida.. sök på google och ryttarshoppen.com

Ny forskning om Hjorthornsoljan: den är testad på människor och kan ge leverskador. Inte bra! Jag skulle inte våga använda den på min häst. Däremot finns det någon slags barrolja (gran eller tall), som ska vara lika effektiv men ofarlig. Vet tyvärr inte var man kan köpa den.

BromsBroms innehåller björktjärolja och det ska tydligen bromsarna inte tycke om.. har fungerat på mina hästar iaf...

Jag trodde att det bara var cancerogen?! Där ser man.

Har hört en massa dåligt om hjorthornsoljan, men har använt den ändå i och med att den fungerat så otroligt bra. Ska däremot kolla upp bromsbroms, den verkar onekligen bra.

Liknande trådar

Hästvård Jag fick hem en häst för drygt tre månader sen som i nuläget har en del bekymmer med sina hovar. Hästen har gått skodd hela livet utan...
Svar
1
· Visningar
1 656
Senast: super
·
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
4 866
Senast: Jamtland
·
Äldre Sjukvården ska det förstås stå. Känner mig både förbannad och besviken. Nästan uppgiven. (men inte riktigt. Då skulle jag ju inte vara...
24 25 26
Svar
515
· Visningar
40 931
Senast: Korven
·
Islandshäst Hej kära bukefalister. Det här är en lång text så ni som orkar ta er igenom den; tack! Jag har ett ganska normalt problem tror jag...
2
Svar
33
· Visningar
8 213
Senast: As_Vegas
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar