Bästa medel mot broms..?

D

Doneloge

Undrar vad ni använder på era hästar mot bromsar? Själv har jag det här flugmedlet som finns i gröna flaskor med gul lapp på. Typ tyskt märke.. Annars har jag fått tips om ett medel som heter No mygg. Nån som har provat det??

Jag brukar he på dem lite äpelsidervinäger fungerar jätte bra för mig :)

japp! eller så her jag på lite utspäd äppelsidervinäger på en svamp och strycker på :)
.........
Habby

Det enda jag faktiskt sett att bromsarna gör en U-sväng och försvinner för, är Näckens "Broms-Broms".
Det gick ju tom att rida om man sprayade hästen med det! :bow:

Var får man tag på BromsBroms? Finns det att beställa någonstans på nätet?

Lite lustigt att just du med hemort "Fagersta" frågar! :D

Jag köpte mitt av en tjej som sålde det när jag var och tränade på Fagersta ridklubb. :D

Vet inte vad hon som sålde hette, men fråga i stallet, för ridskolehästarna fick en flaska, så personalen vet ju säkerligen vad tjejen som sålde det heter.

Underbart! Fick min flaska idag, ska genast ner och testa. Kanske kan ha hästarna ute på dagen idag!!! (De springer sig tokiga pga blinningarna)

Var har du fått tag på ditt. Jag vill gärna oxå göra ett försök. Pållen lider av dessa stora flygande monster.

Sv: Re: Bästa medel mot broms..?

Hur drygt är det ? Tänkte beställa innan monsterna dyker upp men klurar på vilken förpackningsstorlek. Har även funderat på att som komplement doppa insektstäckena i någonting på kvällen och låta dem torka över natten kan det funka med detta uppblandat med vatten tror ni lukten sitter i nästa dag ? Har så f****t mkt sådana här bitande monster här och de älskar framförallt min hingst som blir helt tokig när han trots insektstäcke har sisådär 100 st på sig överallt. Vågar man använda detta för att smörja på "Kulorna" - de jäklarna älskar att bita där och killen tycker inte det är skönt precis....

Liknande trådar

Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
5 271
Senast: Hermelin
·
Relationer Eftersom många engagerade sig i min förra tråd som låstes ville jag bara uppdatera er vad som hände med mig. Då jag inte fick nån annan...
23 24 25
Svar
495
· Visningar
43 248
Hästvård Hej Vi har massa insekter som bits (knott, blinningar, bromsar, myggor, fästingar) och min häst gillar det inte. Han och hans kompisar...
Svar
6
· Visningar
1 083
Senast: tara
·
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag hittade det här med dagbok här och tänkte att det kanske kan vara bra att skriva av sig lite och ifall nån vill läsa och har nån...
2 3
Svar
44
· Visningar
6 287
Senast: Flixon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka