Bästa litteraturen?

Toya

Trådstartare
Ja, vilka böcker kan man inte klara sig utan? Vilka är era biblar? Och så vidare... :p

För valpköparen? I psykologi/uppfostran/träning? I specifika grenar? Andra?

Sv: Bästa litteraturen?

Jag gillar verkligen Anders Hallgrens böcker! Det märks att han har stor förståelse för hur hundar fungerar och ska tränas.

"Dominans och Ledarskap - Fakta eller fantasi" av Barry Eaton är super! Intressant läsning och han tar upp olika teorier om hunden som den var och är.

"Fysträning för din hund" beskriver hur hunden ska tränas fysiskt på bästa sätt och hur anatomin fungerar.

"Brukshunden, krokodiltämjaren och jag" är det roligaste verk jag har läst om en människas kamp med sin första hund! :love:

"Dogs" av Raymond Coppinger, var även på hans föreläsningar där han berättade om sina erfarenheter, underbart! :)

För att nämna några ;)

Min absoluta bibel är Kontaktkontraktet av Eva Bodfäldt, älskar den!

Andra böcker jag tycker är bra är Dont shoot the dog! av Karen Prayor och Dominans och ledarskap-Fakta eller fantasi av Barry Eaton

En bok jag skulle reakommendera men som själv inte gett mig så mycket är Allmänlydnad av Inki Sjösten.

Det var några som jag kom på..

Håller med på kontaktkontraktet, don't shoot the dog ska jag köpa. Min bibel är dock Med sikte på 10:an - Nina och Kenth Svartberg
Memea Molin skriver också väldigt bra böcker.

Jag rekommenderar Memea Mohlins böcker. De jag har läser jag lite i varje dag, upptäcker alltid något nytt som jag försöker implementera i vår vardag.

/Syrsa

Tycker att kontaktkontrakt är en bra bok för valpköpare,

skjut inte hunden (bok om operant inlärning, inte endast hund) är min absoluta favorit, den är superbra!

Med sikte på tian (om belöningsträning) har gett mej massa bra tips.

Anders Hallgren har en del bra böcker, sen finns det många fler men ingen som jag kommer på direkt nu.

Nästa bok på väg hem är Ruff Love av Susan Garrett, få se om den är nåt att läsa :)

Jag tycker om micki Gustavssons "valpen" och rekommenderar den varmt till alla nya valpägare.

Liknande trådar

R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
1 126
Senast: Myrten
·
Övr. Hund Bakgrund: vi har 3 hundar - en kelpietik på 11år men dom det gäller är en norrbottenspetshane på 6år och en kelpiehane på 2år. Nobsen är...
Svar
17
· Visningar
1 169
Senast: TantAgda
·
Övr. Hund Runt den 20 januari skrev jag här, och frågade hur man köper en hund. Jag fick massor av tips och råd, och även listor med uppfödare...
Svar
11
· Visningar
1 341
Senast: Raderad medlem 147980
·
Övr. Hund Hej! Jag söker rådgivning då jag sitter i en jobbig sits just nu. För ca 3 månader sedan tog jag emot en 2,5 årig hund som en bekant...
2
Svar
20
· Visningar
1 581
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka