Bästa linimentet?

M

Mayara

Vilket liniment rekommenderar ni att använda efter massage, stretching eller efter arbete mot stela och ömma muskler? Har hört de som säger att liniment inte behövs men jag tycker själv att det är skönt vid värk eller efter jag har varit hos naprapaten, så då utgår jag ifrån att min häst också gör det :)

Någon som har varit med om något liniment som bleker pälsen på hästen? Man vill ju inte få en tigrerad häst så här i sommarsolen... ;)

Mayara

Jag använder arnika, det är kanon. Använder det även till mig själv när jag har problem med benhinnorna eller är stel efter träning. funkar super...

Menar du då tinktur du köper på apoteket som du själv späder ut eller färdigt arnikaliniment? Pris?
/Mayara

Jag använder Aloe Vera heat lotion till både mig själv och kusen!
Fungerar super duper! :bow:

Vill du veta mer berättar jag gärna! :)

/Snorpan

Jag tycker att arnica är bäst. :) Jag har inte hört om att det skulle bleka pälsen eller nånting, men det skulle ju se häftigt ut. :D

jag har använt radital på min, å det tycker jag å min kompis är bra, det är inte så himla starkt, vissa säger att man bör spä ut det men det behövs inte, min kompis använder det på kroppen och då har hon spät ut det med 25% vatten för 50% vatten var för mycket att späda ut det med.

tycker också att arnica är jättebra, finns både som gel och i typ rinnanade form. den senare är lite starkare och jag föredrar den. :bow:

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har haft åldersnojja i stort sett hela mitt liv. Jag har verkligen varit skräckslagen inför tanken på att bli gammal, och tyckt att...
2
Svar
20
· Visningar
5 884
Hästmänniskan Vet inte riktigt vilket prefix som passar, så det får bli övrigt. Lång historia kort: Många händelser de senaste åren har krossat mitt...
2 3
Svar
49
· Visningar
12 681
Senast: Karminnie
·
Hästvård Min häst har just konstaterats ha kotledsinflammation, vänster fram, efter att ha varit "trasig" hela det här året. Och jag är lite...
Svar
16
· Visningar
3 552
Senast: Liten
·
Hästvård Okej, jag börjar med att säga att jag har tagit på mig en häst nu som inte är i det bästa skicket. För ca 1/2 år sen var han mycket...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
17 641
Senast: lewellyn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar