Re: Snålheten bedrar visheten?
Vill bara kommentera det där med :
"Multibay och "bläckfiskar" funkar bra i början, men när man har tryck pryttlarna ur och i några gånger börjar skiten att krångla!"
Jag har bara haft bärbara med sådana funktioner och kånkar runt en hel del i jobbet med sådana. Har aldrig haft problem med detta. Fungerar hur bra som helst. Kanske beror på hur man hanterar grejerna? Eller beror det på vilket märke man kör med? Använder man prylarna som en otålig två-åring lägger pussel så är det väl självklart att det ganska snart krånglar oavsett märke, men annars förstår jag faktiskt inte.....
Att byta enheter under drift är inte heller något problem såvida man inte kör Win 95 eller NT.
Jag har i huvudsak kört Compaq, Dell och nu HP av mellanklassmodell. Testar fn en del nyare HP/Compaq (både budget och proffsmodell) och kan inte se några direkta nackdelar med dom. Den lite dyrare sorten är ju bättre, men jag vet inte om den är värd pengarna. Framförallt inte för privat bruk. Den enda stora nackdelen jag upptäckt med de billigare modellerna är att de med Celeron-proc är väldigt sega. Lite utav ketchupeffekt när man t ex ska starta program. Det är segt och irriterande! Men pallar man med det så OK.
Jag kan tycka det är bra om allt sitter "i hop" om man har den som privat PC och inte flyttar med den så mycket och så ofta. Men ska den plockas i och ur väskan ofta så vill jag ha en mer slimmad modell som jag hellre bygger på då det behövs. Viktmässigt så väger ju allt ungefär lika mycket, men den blir klart mycket enklare att hantera. Dvs väskan blir nog lika tung oavsett om man väljer en störe modell med allt integrerat eller om man väljer en "byggsats".
Musplatta är OK för enklare användning, men ska man jobba lite längre tid så tar jag med en optisk mus. Gärna en trådlös. När det gäller skärm så är en PC med 14" smidigare i formatet medan en med 15" är bättre om man jobbar mycket med saker som kräver större skrivbord. Inför ett ev byte av PC funderar jag nu på vad som är bäst för mig - 14 el 15? Jag har inte bestämt mig för vad jag uppskattar mest. Stor skärm eller smidigt format på PCn.
Compaq/HP slogs i hop under förra året om jag inte minns helt fel.