Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Därför kan jag lugnt ge märgben, de slickar bara i sig märgen.
Färska grisknorrar går oxå bra.
Råhud är bara skit. Kika på detta och länken i första stycket så får du se varför: http://www.cutiepiepolly.se/2013/07/farliga-tuggben.html?m=1
Ge aldrig det till din hund.
I övrigt så ger jag min hund allt möjligt att tugga på men mestadels märgben och kycklingvingar. Märgben kan jag ge eftersom att han inte tuggar nog hårt för att det ska skada tänderna, det är en ganska liten hund jag har. Kycklingvingar är awesome men försvinner fort.
Jag tycker ett slemmigt halvätet torkat öra är mycket äckligare än ett ben
Lär hunden att ben bara är ok i t.ex. köket.
Sen är det inte alla hundar som kan ha fri tillgång till ben. Men de lär ju visa sej.
Märgben är över lag verkligen tråkig aktivering och är mest fett. Väldigt lite gnagarbete och dessutom så hårt ben att det riskerar att skada tänderna på de intensiva gnagarna.
Jag ger hellre ledknotor, ryggkotor, revben, svans, nacke, skalle/käke, hönsfötter och skankar. Undviker bärande rörben.
Tupphuvuden, nackar och fötter från slakten är jättepoppis!
Hela fårskelett är också kul. Fast kanske inte lika lätt att få tag i
Den bloggen är inte särskilt trovärdig gällande vissa ämnen, bla tuggben.Råhud är bara skit. Kika på detta och länken i första stycket så får du se varför: http://www.cutiepiepolly.se/2013/07/farliga-tuggben.html?m=1
Ge aldrig det till din hund.
Jag har läst det innan och svaret från Dogman(?). Så enligt mig finns det inget problem förutom att råvaran inte är svensk.
Så att hunden äter bland annat salt är inte ett problem?
Nej salt är ju inte bra, men frågan är ju vilken mängd det är också. Då är säkert råa ben eller annat torkat bättre. Vad är det du menar med bland annat? Tror du fortfarande på det som står i länken?
Jag skulle inte kunna ge stora grejer som en hel kyckling till Uno, han skulle äta upp lite kött och sen bli proppmätt innan han hunnit arbeta med det.
Till Uno är grisknorrar, kycklinghalsar (!! Rekommenderas till folk med små hundar, verkligen en favorit), kycklingvingar, öron, strular, torkade vombitar populärt och fungerar bra.
Uno är förpassad till sin bädd el bur när han äter något kladdigt.
Tyvärr krävs det lite kontakter för att få ut slaktrester, tror det är en del restriktioner runt hur de får lämna ut sånt.
Tyvärr krävs det lite kontakter för att få ut slaktrester, tror det är en del restriktioner runt hur de får lämna ut sånt.
Jag har letat lite efter såna godsaker du beskriver, men inte hittat. Köper du via slakteri eller har ni nån schysst hundtuggsaffär där du hittar sånt?
Jag har letat lite efter såna godsaker du beskriver, men inte hittat. Köper du via slakteri eller har ni nån schysst hundtuggsaffär där du hittar sånt?