Bästa hoppsadeln?

Sv: Bästa hoppsadeln?

Jag har en bates caprilli close contact, älskar den! :love:

Jag har en Equipe Expression som jag bara älskar! Har ingen erfaranhet av bates, så där kan jag inte uttala mig. Men jag skulle köpt equipen. :)

*kl*
Jag skulle faktiskt rekommendera Stübben Edelweiss flatback.
Har den själv och är otroligt nöjd, bra kvalitet i lädret och inte alls hård som de gamla stübben kan vara.
Ger lagom stöd tycker jag.
Kostar 14.000 eller så ny om jag inte minns fel.

Jag har också en Pessoa, den är den bästa sadel jag någonsin haft! :)

Är priset i Euro?, då ligger den på närmare 30'

Med risk att bli kallad galen:D så tycker jag att du ska prova en Stubben Edelweiss NT
De är inte som de gamla Stûbbensadlarna hårda och ja allt vad de var..
Denna är mjuk att rida i du får ett kanonbra grepp och har inte överdrivet med stöd men fullt tillräkligt. Annars är jag typen som vill ha mkt. stöd men i denna behövs det inte!

Med risk att bli kallad galen:D så tycker jag att du ska prova en Stubben Edelweiss NT
De är inte som de gamla Stûbbensadlarna hårda och ja allt vad de var..
Denna är mjuk att rida i du får ett kanonbra grepp och har inte överdrivet med stöd men fullt tillräkligt. Annars är jag typen som vill ha mkt. stöd men i denna behövs det inte!

Hehe, inte är du galen inte!
Jag har precis likadan sadel, tycker den är superbra. Tyckte inte alls om de gamla hårda stübbensadlarna som man fick träsmak i rumpan av..

Liknande trådar

Hästvård Eftersom jag inte har något att göra och lite tankar att skingra sitter jag här på lördagskvällen och nördar ner mig i min hästs...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
9 077
Utrustning Nu ska jag inte ropa hej förrän jag är över bäcken (eller möjligen bäckenet i mitt fall ;P) men jag verkar ha hittat en dressyrsadel som...
Svar
3
· Visningar
744
Senast: Linda_A
·
Dressyr Alla sadlar på min stora glider bak. Förra ägaren hade samma problem och han har alltid gått med en förbygel för att hålla sadlarna...
2
Svar
35
· Visningar
7 983
Senast: Fiorano
·
Utrustning Herr häst har breddat sig igen. Min tränare kallar det för lyxproblem att han musklar sig fint men det gör att jag än en gång är i...
Svar
1
· Visningar
915
Senast: caballus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVIII
  • Textilåtervinning
  • Valet i USA

Hund, Katt, Andra Djur