Bästa hoppsadeln?

Sv: Re: Bästa hoppsadeln?

Jag letar hoppsadel och har varit tänd på HdR Exclusive länge. Men hur är den i bommen? Rak eller svängd?

/Jane

Sv: Bästa hoppsadeln?

appaloosa har helt underbara sadlar. Snygga, bra funktion, bekväma, bra kvalité...
Tyvärr så passade inte appaloosan min häst så jag köpte en Henri de rivel (antagligen pigmalion) istället. Har ridit i den nu 2-3 gånger och den är skit bra! Väldigt bra stöd och man sitter verkligen still i sadeln,limmad. Mycket snygg är den också och pållen verkar trivas i den med;) helt ny för 9000:-

Stubben har bra sadlar men som sagt, håller med om att de är hårda! Bra kvalite osv men de är inte de allra bekvämaste... IOF jag har bara suttit i siegfrieden.

Zaldi har otroligt sköna sadlar, men när jag hade min så halkade man runt lite för mycket men de är sköna;)

Hubertus har också mkt sköna och bra sadlar... men tyvärr så går bommen lätt av på dem....

Liknande trådar

Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
782
Senast: Lisen82
·
Utrustning Såg igår att de ridstövlar jag använder i hoppsadeln har gått sönder. Har ett par andra som jag tycker mycket om men som är för små, så...
2
Svar
23
· Visningar
935
Senast: Ajda
·
Kultur Vilken är den bästa filmen ni någonsin sett? Behöver inte vara kvalitetsmässigt bra utan kan vara bra av anledningar ni själv väljer...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
4 494
Kläder & Bli fin Behöver verkligen nya glasögon. Mina glasögon är ca 18 år gamla, omoderna och något för starka. Är inte bekväm att röra mig utanför...
Svar
11
· Visningar
693
Senast: Åsa A
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Löpband till hund?
  • Guldfasanerna
  • reservdelar till klösträd