Bästa fågeln!

Jag tog bara upp CITES, eftersom de listade arterna är hotade av just handeln. Men som du påpekade så gäller det inte alla papegojor, utan man kan med gott samvete köpa t.ex. en undulat.

Och saker och ting måste inte vara förbjudna för att vara sådant som man kanske bör tänka både två och tre gånger innan man gör. Det är för övrigt förbjudet att i Sverige handla med listade arter utan rätt tillstånd.

PS jag anser personligen att CITES är ett skit. Lagstiftningen är i sig oftast otillräcklig, för att inte tala om kontrollen av efterlevnaden och respekten för skyddsvärdena (även om det har blivit lite bättre, och då faktiskt speciellt i mer seriösa papegojsammanhang)

Liknande trådar

Övr. Djur Jag har zebrafinkar just nu och ska ha lite fler finkarter längre fram. Jag skulle dock gärna vilja ha någon fågel jag kan hålla på med...
Svar
6
· Visningar
3 031
Senast: gul_zebra
·
Övr. Djur Kopierar inlägget jag skrev på Zoonen, vill ha så många svar som möjligt :) "Håller ju på med en hemsida, har varit lite krångel men nu...
Svar
16
· Visningar
2 926
Senast: Lejonflickan
·
E
Övr. Djur problem med \"djävulsgerbil\" (LÅNGT) *ledsen* igår var jag tvungen att flytta tyson till en egen bur eftersom hon är så j*vla dum mot...
2
Svar
34
· Visningar
3 986
Senast: **BORTTAGEN**
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar