Ja definitivt Diamantduvor finns förresten också. Har ingen erfarenhet av de själv men de blir i storlek som undulater. Jag funderade på såna själv ett tag men det föll på att de är så fulaHar kollat skrattduvor, verkar vara charmiga fåglar, men kanske lite för stora. Hade nog tänkt mig en pippi i något längre format. Katarinaparakiter verkar vara trevliga. Blivit överraskad över hur många arter det faktiskt finns! Alla verkar ha sina speciella behov och egenskaper!
Men ja katarinaparakiter verkar helt underbara! Älskar att de har ett så näpet intryck också
Kruxet med en mindre garderob är att det må se stort ut, men det blir pyttelitet för fåglarna. Fåglar flyger ju och behöver horisontell yta mer än de behöver en hög bur och en liten garderob ger inte den möjligheten.Jag hade i så fall, om det blir aktuellt med pippi, tänkt att ha något slags "skåp", som en mindre garderob i storlek och ställa i ett hörn i vardagsrummet. Läser och läser om fåglar, och det verkar vara relativt svårskötta djur ju mer jag läser. Undulat är nog ändå den fågelarten jag tror verkar passa bäst av det jag hittills hittat. Men om jag ska göra slag i saken vill jag ha ordentligt med kött på benen. Bra med alla synpunkter och tankar. Även om man försöker hitta bra information så är det lätt att missa något väsentligt!
Personligen hade jag hellre byggt en rejäl voljär, alternativt en rejäl bur med stor yta som kan stå på något lågt men stort skåp för förvaringsmöjligheter