Bästa eksemtäcke till shettis?

Era bästa tips på bra eksemtäcken. Jag har en shettis på ca 103 cm.
Tips?

Bästa exemtäcket vi har haft är Boett. Har provat flera andra av billigare märken men de håller inte lika bra och blir dyrare att köpa två nya varje knott säsong än att ha Boetts täcke med huva. Är det ett det finns det även juver skydd.

För mig har Hööks täcken funkat lika bra som Boetts, om inte bättre. Hade lekfull fläck som strimlade Boettäcket på 2 dagar, medan Hööks täcken hållit ett par säsonger med lite lappning.

Liknande trådar

Hästvård Måste få lite feedback och höra om nån har några liknande erfarenheter. Min häst som blir 6 år i år visade sig ha mask, 600 på lilla...
Svar
5
· Visningar
736
Senast: lundsbo
·
Utrustning Söker ofodrat regntäcke till shettis. Har haft ett Himalaya som köptes för säkert minst 15 år sedan som har varit toppen i allt. MEN jag...
Svar
2
· Visningar
379
Senast: Elektron
·
Hästvård Min ena häst har fått en sårskada och fått Metacam utskrivet av veterinär. Hon har gått på det någon gång tidigare, och det är alltid...
2
Svar
21
· Visningar
2 535
Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
600
Senast: tara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama