Bästa ekipage på VM? Det bästa med VM?

F

Forsgard_92

Hej! :) Var någon annan är jag på VM i Norrköping 2005? Jag älskade det! Det var jättekul! :rofl:
Jag tyckte att det bästa ekipaget var Frauke Schenzel och Naepa vom Kronshof från Tyskland! Vad tyckte Ni? :confused:

Sv: Bästa ekipage på VM? Det bästa med VM?

Jóhann R Skúlason och Hvinur frá Holtsmúla tycker jag va bäst men Sigurður Sigurðarson och Silfurtoppur frá Lækjamóti var ju fina. :)! fast dom flesta hästarna var fina ex teitur :love: och bragi :love: !!

//loddie

Joo johan och hvinur finns ju alltid på toppen :P och självklart Gestur och fredrik :d å daniel o teitur är söta dom me :devil: men det finns ju så många men håller me dig att sveriges och island ledde ju stort hehe ;P

/jodd :love:

Senast ändrad av en moderator:

mm visst gör dom? bra kvalite hos islänningarna´s hästar får jag säga :love: men sverige e ju grymma i pass o vi kommer i dom andra grenarna oxå!! :idea:

//loddie :banana:

aa det gör vi hehe ;P fast vissa var helt ... typ som några ekipage från USA och england !! hallå det var ju VM märktes inte ibland måste jag säga!! :devil:

Senast ändrad av en moderator:

Ja, några var inte så himla bra! :crazy:

Men det var jättemånga fina hästar där som reds av mindre duktiga ryttare.

Jóhann R Skulason och Hvinur frá Holtsmula, helt klart! Jóhann vann ju VM 2003 på min hästs bror så han var en favorit redan innan jag åkte til VM. Och nu så här i efterhand har han blivit min nya idol :)

fast Sigurður V Matthiasson är också bra :d han red en häst vid förra VM:et som kom från min hästs pappa´s gård.

//loddie den stolte

Jag såg aldrig Johan R. Skúlason på VM:et men däremot när Anna och Magnús Skúlason hade öppet hus!! Jag vet också att min hästs halvbror - Fengur frá Íbisholum - vann med Johan 1999 :banana:

Allt. Alla.
VM var fantastiskt(med undantag för regnet).
Men det bästa med VM var väl nästan att det var i Sverige?
Bästa ekipage blir grymt svårt att fastställa eftersom det var många grymt fina hästar och duktiga ryttare.
Nä, något favorit ekipage hade jag nog inte vad jag kan komma på idag.
Men Jarl och Stian passar hemskt bra ihop.
Tråkigt att Jarl ska säljas(om han inte redan har gjort det)

Och till Poplan säger jag: twelve o'clock :p

Twelve o'clock på dej du ;)!

Jag tycker lätt Johan R(unar :D) Skulason
och Hvinur rá Hóltsmula :love:

oj.. johan och hvinur, fredrik o gestur, daniel och teitur och stian o jarl:love: sen gillade jag även tjejen som var med i 4gångsfinalen, en schewiska (stavas?:confused: ) som var blond och ganska smal och red en lättbyggd svart häst, så fiin!

poplan- vem är din häst efter?

Hm, jag kommer inte på vem du menar, var det Foppahästen?

ja just det, Ladina Sigurbjörnsson-Foppa och Ásrún frá Ey I ! Det var så mycket go i pållen:love:

beritt_1.jpg

jag var där och har en hel drös med bilder.. frågan är om man orkar lägga upp dem ngn stans?

Venus_in_Furs skrev:
oj.. johan och hvinur, fredrik o gestur, daniel och teitur och stian o jarl:love: sen gillade jag även tjejen som var med i 4gångsfinalen, en schewiska (stavas?:confused: ) som var blond och ganska smal och red en lättbyggd svart häst, så fiin!

poplan- vem är din häst efter?

Han är efter Tvifari frá Kjartansstödum & han är efter Trostan frá Kjartansstödum.

Men Snarpur och han har samma MAMMA, Snörp frá Yttra-Skördugli. Tyvärr gick hon bort i sommras :( . Men hon hann lämna flera mkt fina avkommor, så jag hopas på min häst när den blir lite äldre :)

Bäst var Hlynur fra Kjarnholtum (och nädå det har INGENTING alls att göra med att gillar bruna 5-gångshästar).

Sedan måste jag säga att jag var grymt imponerad av den svenska hejarklacken som ALLTID hejade precis som ryttaren hade önskat. Sånt funkar ju tyvärr inte precis lika bra i andra idrotter!

Foppa?!? Ehh han var väl inte ens där...:confused:

Liknande trådar

Katthälsa Hej! Nu blir det här lite långt men jag hoppas att någon orkar läsa och kan hjälpa mig. Jag har en hankatt som är två och ett halvt...
Svar
3
· Visningar
1 535
Senast: sweetaah
·
G
Hästhantering Hej, jag har en fråga att ventilera med er. Jag ska eventuellt byta stall på min islandsvalack. Stallet han står på idag är ett...
Svar
17
· Visningar
2 313
Senast: bigganl
·
S
Hundträning Hej! Jag är en 17-årig tjej som har en högställd Jack Russell Terrier vid namn Hugo som nyligen blev ett år gammal och som jag hoppas...
Svar
7
· Visningar
1 346
Senast: Jenka
·
Hästmänniskan Lägger in texten jag har på min hemsida rakt av. Men vill uppmärksamma alla på at vara extra försiktiga. Jag kommer jobba för att få...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
13 068
Senast: syrran
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Höstföräldrar 2023
  • Kalla hamburgare
  • Västeråsträffstråden