Bästa dressyrskydden för vardagsbruk?

Sv: Bästa dressyrskydden för vardagsbruk?

Tycker catagos skydd är för kantiga och osmidiga, dessutom så tycker jag att dom är jättefula... Klumpiga och konstiga. Ser ut som korsning mellan senskydd och transportskydd.

Använder bara skydd med ludd. Tycker bäst om Event, riktigt tjockt ludd och så finns om i XL. Jacson och Källquist har gjort kopior på modellen men deras finns bara i L. Det blir för litet till bakbenen.

Jacsons "gammla" modell är ju okej, inte lika snygga och skyddar inte lika bra eftersom dom är rätt tunna. Men passformen är bra, min häst har såna i hagen och han har aldrig fått skav.

Så sant man rider på normala underlag är det inga problem med luddet.

Du har fått ett jättebra svar av Equilina, jag instämmer helt med hennes(?) "better safe than sorry". Min häst stryker eller slår sig normalt inte, men har man otur så... Och därför åker skydden på vid aktivering. Är de rätt tillpassade inbillar jag mig att de inte stör hästen.

*kl*

Någon som provat Hööks dressyrskydd showmaster? Det skiljer sig ju inte så mkt i pris mot att köpa "riktigt märke", men ett par hundra skiljer det ju iaf.

Jag instämmer till fullo. Jag vill ha fler uppsättningar just för att jag fullkomligt älskar dem - både som träningsskydd och till transporten ihop med boots. :love: Bästa ever, även om jag tycker att de lite tappar formen i yttertyget efter många (varma :o ) tvättar då jag tycker att yttertyget lite veckar sig.

Jeg liker også Catago sine. Har et par i hvitt, og et par i brunt. Sitter bra på min hest, men har blitt litt slitt bak etterhvert. Har også tilsvarende modell i Eskadron, og det samme har skjedd med dem.

Ønsker du Proffesional Choice, kan du søke på eBay. Du kan få de helt nye fra USA, til cirka 1000kr inkl porto, for 4 stk. Litt dyrere enn ditt budsjett, men i forhold til å kjøpe de beleggene i Norge, så tilsvarer dette nesten 1/2 pris. Vet ikke hvordan prisen på de er i Sverige..

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka