E

Elisen

Ni som använder Basiblock kan väl berätta för mig hur den är i konsistensen. Eftersom tillverkaren skriver att den klarar kyla och inte försvinner i regn, så hur är den?

Elisen

Sv: Basiblock

Har haft Basiblock till mina 2 hästar och jag tycker att den höll vad dom lovar. Bor uppe i Norrland, har ju väldigt ruskigt väder med mkt snö etc och den har hållit riktigt bra faktiskt, trodde inte att dom skulle göra det eftersom den är betydligt mycket mjukare än mineralstenar etc, men de funka! Hästarna älskade Basiblock, tyvärr så gjorde inte min plånbok det.....

Är basiblock samma sak som Horse-Lyx?
(mineralblock i plastbalja sammansatt av melass för betesgång?)

Ingen aning. Basiblock hette tidigare Vitablock och det finns massor av trådar här på forumet om de båda.

Misstänker oxå att det var mest melassen som mina hästar var ute efter så därför har jag slutat ge dom det, dom från vanliga mineraler i kraftfodret istället....blir billigare så oxå....

Liknande trådar

Foder & Strö Jag har en islänningsvalack på dryga året. Har inte haft islänning tidigare. Skulle behöva hjälp med lämplig foderstat till honom...
2
Svar
28
· Visningar
1 328
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
20
· Visningar
2 131
Senast: QueenLilith
·
Hundhälsa Jag har en liten tik som har haft ett helt gäng juvertumörer. Hon är opererad 3 gånger för det, hon blir väldigt påverkad av dessa...
2
Svar
28
· Visningar
2 727
Hundhälsa Obs långt inlägg. I slutet av maj sprang jag och min dvärgschnauzer Hasta ihop på en agilitytävling, vi flög iväg bägge två så jag vet...
Svar
4
· Visningar
890
Senast: igbest
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Atletix
  • Sabotage?