E

Elisen

Ni som använder Basiblock kan väl berätta för mig hur den är i konsistensen. Eftersom tillverkaren skriver att den klarar kyla och inte försvinner i regn, så hur är den?


Elisen
 
Sv: Basiblock

Har haft Basiblock till mina 2 hästar och jag tycker att den höll vad dom lovar. Bor uppe i Norrland, har ju väldigt ruskigt väder med mkt snö etc och den har hållit riktigt bra faktiskt, trodde inte att dom skulle göra det eftersom den är betydligt mycket mjukare än mineralstenar etc, men de funka! Hästarna älskade Basiblock, tyvärr så gjorde inte min plånbok det.....
 
Sv: Basiblock

Är basiblock samma sak som Horse-Lyx?
(mineralblock i plastbalja sammansatt av melass för betesgång?)
 
Sv: Basiblock

Ingen aning. Basiblock hette tidigare Vitablock och det finns massor av trådar här på forumet om de båda.
 
Sv: Basiblock

Misstänker oxå att det var mest melassen som mina hästar var ute efter så därför har jag slutat ge dom det, dom från vanliga mineraler i kraftfodret istället....blir billigare så oxå....
 

Liknande trådar

Övr. Hund Köpte en ruffwear swamp cooler men tycker den kyler/håller kylan lika bra som vilken handduk som helst. I produktinformationen står det...
Svar
6
· Visningar
881
Senast: TinyWiny
·
Kropp & Själ Nu kommer mörkret och jag tycker det är jättejobbigt. Eller mörkerkörning klarar jag, men när det samtidigt regnar och man ska försöka...
Svar
0
· Visningar
340
Senast: MissFideli
·
Hemmet Trillade in på en kanal på Youtube, en finsk tjej som städar gratis åt andra som verkligen behöver det. Det braiga är att hon...
2 3
Svar
58
· Visningar
3 318
Senast: MissFideli
·
Utrustning Mitt dilemma: Hööks träns Lingus är tillåtet att tävla WE på och jag gillar modellen men inte kvaliteten på lädret. Jag "gjorde" därför...
Svar
4
· Visningar
873
Senast: Emiro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp