Barrel Race

CoNo

Trådstartare
Hej !
Skulle vilja testa lite barrel race eller pole bending med min ponny . Han är dock ingen western häst och jag har inte ridit så mkt western , men lite åt det hållet lutar det ! Förra vintern galopperade han även i slalom mellan staketstoplarna , med mycket glädje ! Men jag vill inte bara sätta igång utan vill kunna lite mer först så att jag inte skadar någon ! Så släng in bilder och information om dessa spännande grenar !
OBS ! Jag ska alltså inte tävla , bara rida lite för skojs skull då jag vet att både han och jag lätt roas av detta ! :D

Sv: Barrel Race

Man hittar jättemycket roligt och intressant info om man säker på google, det är min stora källa när jag vill få reda på något, efter att jag sökt igenom trådarna på buke såklart ;)

PS. Barrel Race Rules. :D

Jag tänker inte köra varken Barrel Race eller Pole Bending :)
Ang. det jag skrivit i mina inlägg, jodå han är triangelmärkt, och en t-märkt häst är det för evigt - trots att den blivit frisk.. Nu är min ponny inte helt frisk (han är inte halt men inte heller helt felfri), jag vet detta, men då jag, när jag var yngre och dummare (:angel:), löshoppade honom osv. mycket mer än han "egentligen" skulle klarat av, så tror jag inte att han skulle ta skada av att jag skulle rida slalom en gång. Menmen, tiden då jag ville prova med honom är förbi, jag vill lägga mer vikt på andra saker.. Men jag vill fortfarande se BUKES medlemmar när de rider dom grenarna!

Eftersom jag är så dålig på att lägga in bilder här så ber jag nån annan göra det. Bästa vore om en bild på Gittan kom.
Tror inte hon har nått imot det. Men de finns bilder hos andra så släng in bara.

Du ville enbart ha bilder och info enligt ditt första inlägg, därför fick du mitt svar. Klokt av dig att inte rida din t-märkta häst i barrel;)

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
2 797
Ridning Jag är rädd varje gång jag rider min häst. Sitter hela tiden med en känsla av att han kommer att bocka och sticka iväg. Ska dra...
Svar
8
· Visningar
3 670
Senast: AbCdE
·
Ridning Hej! Jag har skrivit en tråd här tidigare om att jag nyss börjat rida igen efter att på grund av ridrädsla efter en olycka inte ridit på...
2
Svar
39
· Visningar
3 557
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
12 201
Senast: QueenLilith
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar