Baron Karsk

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare Pepparn
  • Startdatum Startdatum
Sv: Baron Karsk

Baron Karsk är 158cm i mankhöjd.

Extriörbeskrivning från godkännandet 1994-03-08:
Maskulin och välproptionerlig hingst med uttrycksfullt huvud. Väl ansatt hals, djup liggande bog. Sänkt rygg, långt sluttande kors, välmusklat bakparti. Tämligen rättställd i sitt underrede med nöjaktigt korrekta rörelser.

Han är opererad för lösa benbitar i haslederna, denna sjukdom visar medelhög arvbarhet.

baron.jpg

KL

Var och kollade på en häst efter honom nu för ett tag sedan, men eftersom hon var så liten och med ett fruktansvärt humör så avstog vi. Men hon hade en underbar kroppsform och var verkligen supersnygg!

Jag har också en tjej efter Baron karsk. Hon är verkligen super trevlig...helt okomplicerad att hålla på med,rida och köra.
Hon är inte heller så stor ca 152.Och hon älskar att springa!!!:)

Vi har en efter Baron Karsk som skolhäst på vårat gymnasium. Baron K. heter han. Trevlig individ, ca 160 i mkh. Han är väldigt stortravande och har en extremt vägvinnande steg. Jätte trevlig i all hantering och en underbar skolhäst. "Snäll i alla väder"
Tycker att de är urkul att springa. Han har tyvärr lidit av en hjärtmuskelinflammation och han har tyvärr aldrig riktigt kommit tillbaka efter de.
Något om lösa benbitar vet jag ingenting om på honom..

Senast ändrad:

puttar denna gamla tråd.
skulle va kul att se fler bilder på avkommor efter Baronen.
hör är Våran.
Kingclear 1.47 cm i mkh

bstisar.jpg

KL
Jag skötte Baron Karsk som unghäst, innan han gick i träning till Stig H. Kul att se bilder på avkommor, de påminner mycket om Baronen som liten. Själv tyckte jag inte att han var särskilt märkvärdig som unghäst, svankryggig, sprang som en gunghäst och var tjurig och lätt istadig. Klev gärna ner i diket och stod still. Han var dock väldigt orädd och tuff. Han blev ju bättre sen kan man säga:D

*KL*

Jag hade en som var fin i upp träningen men blev tokig efter kvarka. :( Gillar inte stona alls dom är rätt så veka i psyket och lite konstiga. Hingstarna verkar vara fina efter honom dock. Lite starkare i psyket och mycket trevligare att ha och göra med. Mina tankar om Baronen :)

våran (vi kallar honom Kalle) han är lika snäll som han är söt. Lite försiktig, men passar till min dotter perfekt!

Svankryggig är just våran skolhäst som finns på bilder lite högre upp. Vi på skolan har alltid funderat på varför han ser ut så, men han kan alltså ha fått de från sin pappa?

Jag praktiserade på ett dressyrstall utanför lund som heter Hagebys Dressyrstall när jag var 17 (5 år sen nu). Där stod Baron Karsk då iaf, Det var lite sorgligt att se dock för ingen brydde sig om honom, han hade bara stått och förfallit. Dessutom hade han fått björnfot. Men jag började ta hand om honom han har var helt underbar, mysigare häst får man leta efter. Jag tömkörde honom ett par ggr och varje gång lyste han upp som om han var på tävlingsbanan igen. Han gick inte att rida så bra då, han blev mest stressad av det, men sen var så ur form också. Hans morfar är Nevele Pride, som är travhistoriens snabbaste hingst, som tur var ärvde han inte hans humör dock ;) Dock har Baronen vunnit väldigt mycket pengar, över en miljon om jag inte har fel och har flertalet fina avkommor som t ex Jätte Karsk.
Jag vet inte om han lever fortfarande för han står inte kvar på Hageby längre...

KL

Var och kollade på en häst efter honom nu för ett tag sedan, men eftersom hon var så liten och med ett fruktansvärt humör så avstog vi. Men hon hade en underbar kroppsform och var verkligen supersnygg!

Inte så konstigt när man har Nevele Pride som pappas morfar

Liknande trådar

Hästvård Hejsan Vårt stall har provtagit två hästar för EHV-1 då de haft neurologiska besvär. Vi får troligen provsvaren imorgon. Min häst som är...
Svar
3
· Visningar
478
Senast: Anonym456
·
Hästvård Hej allihopa! Jag har hamnat i en tråkig situation, och behöver lite tips på hur jag kan tänka för att inte bli för deppig. Nu till...
Svar
13
· Visningar
1 104
Senast: Kilauea
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Ok varning för långt och veligt inlägg här nu, men behöver få skriva av mig känner jag. Kanske att när jag ser saker och ting på pränt...
Svar
14
· Visningar
1 211
Senast: Görel
·
Hästmänniskan Fy vilken jobbig sits jag har satt mig i. För två år sedan köpte jag en unghäst då min andra häst var skadad och det verkade inte som...
Svar
16
· Visningar
2 172

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka