Barnvakt...

MittNyaJag

Trådstartare
Haha, nejdå, vi ska inte lämna bort Sebastian riktigt ännu, men tänkte skaffa en elektronisk barnvakt utifall han visar sig sova bra i vagnen ute osv...
Har ni någon erfarenhet av olika modeller/märken?
Har Clas Ohlson på lämpligt promenadavstånd så jag kollade in deras sortiment först, http://www.clasohlson.se/Product/Ca...ath=251882;251433;251437;251298&collapse=true.
Kikat först o främst på den från TopCom för 499:-
Någon som har erfarenhet av Philipsen (599:-)?

Andra rekomendationer/att tänka på?
Vi har inga direkta småbarnsfamiljer i närheten så vi ska nog inte behöva vara oroliga för att få ta in andras vågor... :)

Sv: Barnvakt...

Jag har en liknande och om jag fått göra om det hade jag lätt köpt en med kamera. Man är så orolig att de inte andas, rör sig, ligger fel mm. Hade vart skönt att ha lite livetv att titta på :D Vet dock inte hur de funkar att sätta ute på vagnen.

Vi har den från philips. Den funkar bra, men vi får ibland in teven (?) och andra ljud, från grannarna kanske. Finns bara två kanaler, så det är lite synd.
Först testade vi clas ohlsons billigaste, den var kass. Sen testade vi topcom, den var t.o.m ännu sämre.
Såg på ica maxi tidigare att de sålde philipsen för 299, vet ej om det var något tillfälligt. Värt att kolla upp kanske :-)

Jag har en ifrån Babyproffsen, minns inte vilket märke då den ligger nedpackad på förrådet.

Sonen fick eget rum när han var 6 månader så det var väldigt skönt att ha en barnvakt på hans rum. Väl värd sina pengar :D

Vi har Philipsen och är nöjda med den. Enda nackdelen är ju att den bara går på två frekvenser så när vi campade häromåret så hörde vi grannarnas baby i den. Kanske kan bli problem om man bor i hyreshus med mkt småbarn? Annars är det riktigt känslig för ljud och vi som bor ute på landet får inte in grannarna i den. :)

Vi har topcom och är nöjda men den. Förutom att handenheten(föräldraenheten) har inte så lång räckvidd så den räcker inte in i stallet. Men då Topcom går på samma vågor som vanliga walkietalies så använder vi en vanlig wt som handenhet. Fungerar perfekt. Då kan även jag och min man prata med varandera över wt om vem ska gå in, om vi bägge är ute samtidigt på olika ställen och det hörs ju inte på babyenheten.

kl

Vi köpte en ganska dyr från Supernova på Babyproffsen (1399:-) då Isak sover ute och den var garanterad att tåla kyla och att vara utomhus (tror det var två märken som lovade hålla för detta) samt att den inte bara har en kanal och att det var digitala kanaler dvs man kan välja ngn annan kanal än den första och att risken för att grannen fångar upp vår babyvakt blir mindre. De har också barn i exakt samma ålder och förmodligen en barnvakt även de.

Sen gillade jag att den har laddstation och att man inte måste byta batterier och en bra display samt ingen pulserande strålning och jättebra räckvidd på upp till 600 meter har än så länge inte gått utom räckhåll så den larmat (förutom när jag provade med flit).

Den ena gick sönder och då fick vi låna en lånebarnvakt från Babyproffsen och den var inte alls lika bra, någon antenn som skulle dras ut och annat smått som irriterade mängder.

Nåja vi är nöjda i alla fall och det är nog ett av våra bästa köp då vi har ett stort hus och jag hör inte om Isak vaknar när jag är på övervåningen utan barnvakten så känns det mkt tryggare.

Vi har den från Ikea, den är väl helt ok. Men har man den igång hela natten tar batterierna slut snabbt, då ska man nog köpa en nätadapter till. Men vi har den mest när hon sover i vagnen ute och det funkar bra. Har inga grannar nära.

Vi tycker inte riktigt det känns motiverat att köpa en så dyr barnvakt...

FIck delade kommentarer om topcomen bara gär i tråden så jag tror vi provar en sådan. kanske ändrar oss när vi står i buiken... ;)

HOppas på fint väder idag så vi kan ta en tur med vagnen. :)

Jag kommer inte heller satsa på någon dyrare nu.

Vi bor i lgh så det är mest när vi besöker familjen ( som bor i hus ) eller när jag måste kissa av hunden ute som den kommer användas.

Vi har dessutom köpt ett andningalarm som kommer användas flitigt så TV-övervakad babyvakt känns också onödigt :)

Jag har en från Doro som jag köpte i Ullared för 399:- som jag är kanonnöjd med!

Väldigt bra räckvidd, 3km ifall det inte är väggar i mellan så på kvällen när han har somnat, sambon inte är hemma & jag behöver gå & mata hästarna är det inga som helst problem.:)

Lycka till i 'barnvakts'djungeln!

vi tittade på många innan vi bestämde oss för philipsen, då vi bor i eget hus blir det inga problem med att få in andras ljud. media markt säljer philipsmodellen för 499:D räckvid på bara 150m visserligen men det räcker för oss:)

vi tittade på både billigare och betydligt dyrare med andningslarm och dvdmonitor men det blev philips ändå, väldigt prisvärd enligt dem vi känner som använder dem.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka