Barnvagnar?

Sv: Barnvagnar?

Upplevde du Bugaboon som liten att packa i?
Var gör man av en matpåse eller så om man vill åka och handla?
 
Sv: Barnvagnar?

teutonia fun tycker jag verkar bra. Jag hade en quinny som jag inte var helt nöjd med. Men lite beroende på vilken typ av barn du får så har man ju bara liggdelen kanske tom 6 månader (jag bytte vid 4 månader då dottern kunde sitta själv, hon gillade aldrig liggvagnen). Satsa hellre på en vagn som är riktigt bra som sittvagn för den har man ju mycket längre. Å andra sidan köpte jag en paraplyvagn som jag har använt supermycket, lättviktare och lätt att fälla ihop så vår vagn har inte använts särskilt mycket som sittvagn heller.

En bra sjal att bära i är ett superpraktiskt komplement till vagn. För övrigt behöver man inte ha så himla mycket saker med sig som man kanske tror, nån extrablöja och våtservetter och kanske ett underlag att byta på, liten handduk går utmärkt, maten har man ju med sig ändå. Går man och handlar så kan man ta en ryggsäck, jag har aldrig saknat packutrymme i vagnen.
 
Sv: Barnvagnar?

Jag är ett barnvagnsfreak! Haft över 15 vagnar till 2 barn. Efter en begagnad som gick sönder, en ny heffaklump osv så insåg jag att det finns vagnar och så finns det vagnar! En vagn ska dessutom underhållas likt en bil. Dagens plast och alu vagnar kräver siliconspray för att inte gnissla och blir lätt skeva eller spricker ngnstans. Nu är jag insnöad på 70-80 tal istället och är i full färd att putsa upp kromen likt värsta raggaren, på min sulky från 85. Liten som en Brio sitty men med liggläge och UNDERBAR att köra, det är som at jag hade svängbara framhjul fast jag inte har det!!

Dagens vagnar görs inte för att hålla, då skulle de förlora pengar!

Av dagens vagnar rekommenderar jag Bugaboo men beställ från tyskland. Eller Teutonia Mistral. Men vad gäller Teutonia skulle jag köpa en från 01-05. Dock gillar jag inte plasthandtagen på 03-04 orna. De äldre ha nämligen bättre gung och metallfotstöd som är längre samt mera tygaktigt tyg istället för typ nylon...

Och sedan skulle jag aldrig köpa ny liggvagn utan en gammal med härligt gung och sedan köpa en ny sulky.

Cameleon har ställbar fjädring efter barnet vikt och den ställdes in fel, det var därför testet inte kunde genomföras.


Baby travel smart har slutat tillverkas för den larmar i butikerna!
Teutonia Fun är bra, men köp lufthjul bak då. För den är väldigt stum på grusvägar.
 
Sv: Barnvagnar?

Upplevde du Bugaboon som liten att packa i?
Var gör man av en matpåse eller så om man vill åka och handla?

Det finns ju en ganska stor varukorg under. Prolemet är att när du har liggdelen i så kommer man inte åt varukorgen så bra - vilket betyder att ska du lasta t ex matvaror i så får du mata ner typ ett mjölkpaket åt gången... lite dåligt. Har man sittdelen i så kommer man dock åt varukorgen hur bra som helst och där finns inget att klaga på. Det är när liggdelen sitter i som det är problem...

Dock är det ju ingen vagn som rymmer en storhandling men det är ju så, nånting måste man ju tumma på. Vill man ha en liten, smidig, lätt vagn eller en stor otymplig packåsna ;)
 
Sv: Barnvagnar?

Av dagens vagnar rekommenderar jag Bugaboo men beställ från tyskland. Eller Teutonia Mistral. Men vad gäller Teutonia skulle jag köpa en

Jag beställde min från babytrader i Holland. Kostade ca 1500 kr mindre än om jag köpt den i sverige :)Två veckors leverans var det och den kom hem till dörren :)
 
Sv: Barnvagnar?

Nej, självklart är det ingen idé att rusa iväg och köpa en minibusss redan nu inte :D Man lär sig ganska fort efter man blivit förälder vad man gillar och inte, och vad man vill ändra på.

Jag har provat på lite olika bilar nu, och eftersom att jag har 2 hundar så behövs en kombi. Ett tag bestämde vi oss för en minibuss, men jag vill hemskt gärna undvika dom eftersom dom är så pass stora. Jag har ingen lust att behöva lära mig att parkera ännu en gång ;) Så, efter ett superbt tips från Zoya, så blir det en vanlig kombi och den minsta vagnen jag kunnat hitta. Sebastian är ju 1 år nu, så en sulky fungerar utmärkt för oss. Med liggläge, ifall han nu någon gång skulle få för sig att sova i vagnen igen (Det har hänt kanske 3 ggr sen han bytte från liggvagn..).

Känn efter helt enkelt, vad ni trivs bäst med. Känner ni att det fungerar utmärkt med bilstol och vagn, så ska ni självklart inte byta bil. Blir det som för mig, där allt känns trångt och krångligt, så är det ju bara att ta itu med saken då!
Och både vagnar och bilstolar går ju att byta ut, innan man provar att byta bil för den delen..
 
Sv: Barnvagnar?

Jag tycker det är viktigt att barnen kan sova bra i sin vagn.
Mina barn sov mycke i sina vagnar.
Även min dotters barn sover midda i sin brio duo.
Nu fyller hon 1 år. Det fungerar gör bra med denna vagnen.
givet vis måste man lanera efter plånboken. Men tänk efter noga innana vagn köp.
 
Sv: Barnvagnar?

Jag ville ha en rymlig och stadig vagn, rymlighet pga att barnet ska ha lite att växa i och stadighet pga varigerat rullunderlag och så har jag en Leonberger i ena handen som kan dra till i kopplet:smirk:
Mitt val vart en Emmaljunda Duo + att vi köpte större bil. Vill att min familj ska åka i en stor och tryggare bil.
Sen bytte jag till en Emmaljunga Scooter, som vi anv nu!!
 
Sv: Barnvagnar?

KL

Vi tittade på Bugaboo men jag tycker att sittdelen är alldeles för trång på dem. De sitter liksom som i en klyka. Dessutom ville jag inte ha de små framhjulen, och vill inte rekommendera dem till dig om du ska ha vagnen med ut i stallet. Tycker inte heller materialet verkar så smutsavstötande.

Vi har en Emmaljunga city cross, med fast liggdel som sen byts ut mot sittdel. Jag ville inte ha en insatsdel (jag kan aldrig komma ihåg vilket som är duo och vilket som är kombi) för om barnet är stort så är den för liten jättesnabbt.

Bor i Stockholms innerstad och mina kriterier var:
*Lätt då jag har dålig rygg. Den här är superlätt även om det inte ser så ut. Allt onödigt bjäfs är bortskalat vilket gör den lätt och därmed lättmanövrerad även på bussar och i affärer, trots 4 fasta hjul.
*Absolut inte 3hjuling då jag tycker de är alldeles för ostadiga. Räcker med att man sätter foten på den eller att barnet lutar så är den vinglig. Jobbigt i rulltrappor.
* Gå att köra i skog och på grusvägar vilket småhjul är jobbiga med.

Vi har ingen jättebil, en WV passat sedan, och jag plockar av liggdelen när den ska in i bilen och sätter allt i bakluckan som därmed är full. Men det funkar!

Lycka till! Barnvagnar är en djungel och ännu värre när man måste beställa minst 3 månader innan bf. :crazy:
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Vi behöver byta vagn. Har en bugaboo men den har ingen fjädring så bebis blir sur så fort man kör på nåt annat än asfalt, och vi går...
2
Svar
23
· Visningar
3 864
Senast: Amk
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Bada med häst
  • Bildtråden

Omröstningar

Tillbaka
Upp