Barnvagn i ickekombi?

Sv: Barnvagn i ickekombi?

Jag har en Fiat Punto (halvkombi). Jag har fällt baksätet så har man hur mycket plats som helst! Det ger ju visserligen bara två sittplatser, men den använder jag bara själv eller med sonen.

Det finns då gott om plats för vår EL Edge i den då.

Beror på vagnen.
Vi har en volvo s40, min ögonsten! Så valde vagn efter bil ;-)
Hade först en Brio sing, sen teutonia timmy.

Vi fick plats med en El nitro bara genom att fälla ihop den i våran förra golf 4a gti. :)

Får ner två sittvagnar (Emmaljunga Scooter + Brio Sitty) i skuffen på min Volvo 850. Plus några kassar :D
Har inte provat med en liggvagn men jag tror inte det borde vara nåt problem heller.

I vår S80 ryms vår emmaljunga classic sport, men man måste lyfta av korgen från chassit, och det ryms inte så himla mycket annat i skuffen!

Jag fick ned vår Emmaljunga city cross i vår fiat bravo utan att fälla sätet. Jag bara ställde vagnen på högkant så gick den ned. En fiat bravo är en tredörrarsbil med väldigt litebagageutrymme, men allt går ned ändå...

En sådan här
designercars.dk/biler/Fiat-Bravo-8.jpg

Jag fick en del blickar när jag bara lade ned vagnen och de med sina S40 fick dela vagnen för att få ned den. En del försökte säga att jag bara hade en sittvagn, men det var det inte ;)

Påtal om blickar. Kan tänka mig att vi fick en heldel sura kommentarer om våran bil när vi stod på familjeparkeringen. Liten sänkt golf gti med tonade rutor och fränare baklysen. :p iom att det va tonade rutor så syntes inte basen i baksätet. Men stod gärna på f-parkering så man visste att man skulle få in babyskyddet utan att behöva flytta bilen. :D

Jag har en saab 9000 halvkombi, och jag och sambons dotter lyckades få in min brio duo (med liggdelen på) plus hennes emmaljunga sittvagn i skuffen.
Dock fick vi ta av hjulen på sittvagnen, men det gick! De fick plats!!

Ford Focus halvcombi får man plats med en Emmaljunga city whatever i i alla fall. Men vill man ha in en Brio sitty också så måste den åka i framsätet.

Däremot går det inte att få in en trehjuling i den, de vi provat är för långa. Extra plus i kanten för att man kan mosa in en maxi cosi mobi bilbarnstol i mitt bak... (om benet står i "plånbokshyllan" mellan framsätena).

Däremot är skrället i onåd nu pga att alla bromsar har gått åt helsike och ska bytas, bläh :(

Aha, vad alla varit utförliga. Nåja i Ford focus halvcombi (finns helcombi också, icke att förväxla) Kan man alltså åka på semester 3 v till Gotland med 1 st baby i mitt bak i Maxi Cosi Mobi, med Emmaljunga Citycross i bagaget (liggvagnsilägg hit eller dit gör ingen skillnad om det är den man ställer i sittvagnen) + packning då. Men då måste man använda baksätet till packning och om man ska ta med en kusin med packning också så blir den (kusinen) lätt klämd. :p

Ska man på skidsemester måste skidorna åka ovanpå bilen...

Vi får in våran emmaljunga city cross i sambons bil, en liten honda civic, 3 dörrars.

Liknande trådar

Övr. Barn När slutade era barn att växa, och hur mycket växte de på slutet? Min 13-åring är 175 cm och växer han 2 dm till så får han inte plats i...
2
Svar
37
· Visningar
1 533
Senast: Mirre
·
Övr. Barn Vi ska köpa en ny bil i vår/sommar och vi behöver göra lite research inför detta. Jag är i princip helt ointresserad av bilar, jag vill...
2
Svar
22
· Visningar
1 977
Senast: Guldaskig
·
Övr. Barn Vi har kollat lite lätt på ett hus, det ligger lite utanför, men skolbussen går där och hämtar upp elever som bor ännu längre bort, men...
2
Svar
31
· Visningar
1 511
Senast: Lejanna
·
Övr. Barn Jag har tänkt länge att jag vill åka till Tom Tits med barnen, och nu kommer en stängningsdag när jag kan vara kompledig. Vi har dock en...
Svar
6
· Visningar
618
Senast: Mirre
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama