Barnsäkra spisen

Anna-KarinO

Trådstartare
Min 1,5 åring älskar att trycka och vrida på knappar och nu har han hittat spisen! Det ska finnas barnspärr på spisen men hur funkar det? Vi har en Husqvarna Regina Garco.

Sv: Barnsäkra spisen

Vi hsr ej den spisen men vårt barnlås är en liten knapp bredvid vredet till spisen. Drar den lilla knappen åt sidan samtidigt som vredet vrids till neutralt läge. Då låser sig vredet till spisen :-)

min svärfar är elektriker och vi bad honom installera en separat strömbrytare till spisen. Vi har glaskeramikhäll med touchknappar.

Vi har också en liten knapp på fronten men jag lyckas inte få det att funka.. Måste man inte aktivera den på nåt sätt? Jag har för mig att det egentligen är jättelätt och supersmart.

Ja, en strömbrytare känns lite mer säkert kanske men hur gör du då om du använder tex ugnen? Eller den kanske inte är på samma ledning då du har häll?

Jo... Kolla under knapparna om det finns någon röd plopp. Ta bort den. Sen ska barnspärren fungera. Bara att vrida vredet. Sen drar man i lilla knappen när man ska låsa upp. På vår spis lyser den röda knappen, fast spisen inte blir varm.

Liknande trådar

Hemmet Med risk för att skämma ut mig totalt på bukefalos, jag behöver hjälp! När jag satte i laddaren till cykeln blixtrade det till och nu...
2
Svar
26
· Visningar
1 607
Senast: Tantan
·
Småbarn Sommar hemmavid med små barn under 4 år - vad ska man hitta på? Gärna sånt som är rimligt att göra som ensam vuxen med fler än ett barn...
Svar
16
· Visningar
1 230
  • Artikel Artikel
Dagbok När jag nu har köpt mig en gammal stuga med en väldigt stor karaktär så kändes det inte som att det fanns några alternativ - stugan bara...
2
Svar
28
· Visningar
2 724
Senast: cassiopeja
·
V
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
10 919
Senast: valpköpare
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Liten fodertunna?
  • Valp 2024