Barnsäkra?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Barnsäkra?

Vi funderade på lekhage, men så köpte vi en resesäng istället. Sonen gillar att sitta där och leka, och vi vet var vi har honom.
 
Sv: Barnsäkra?

Oj! Jag inser nu vad lyxig jag har det. Vår bebis är snart åtta månader men kryper/ålar inte. Han sitter där han sitter. Himla smidigt!:D

Ursäkta en kanske knäpp fråga, men är det inte lite trist? Vi var på öppna förskolan och där var en pojke på 10 mån som inte heller gjorde annat än satt. Vår son kröp vid 7 och gick vid 9 1/2 och innan dess snurrade han runt och tog sig åt olika håll på det viset. Men, du har ju rätt i att jag kunde sitta ned mer bekvämt förr...
 
Sv: Barnsäkra?

Nu är vår son 1 och har varit rörlig sedan i somras kan man väl säga. Vi har trots detta inte barnsäkrat så mycket. Grind har vi på ovansidan av de 3 trappsteg vi har till vardagsrummet men ej på nedsidan (sätter dock ofta något för dörren så han ej kan rusa till trappan hur som helst). Han har börjat dra ned CD:skivro ibland men inte så ofta, böckerna har vi satt så tätt att han inte längre klarar att dra ut dem. Lådorna i köket är numera hans domäner med farliga saker bortplockade. Han klämde något finger lite i början men aldrig illa och grät inte ens, numera skjuter han in dem utan klämrisk. Stänger ofta dörren till arbetsrummet för där finns kameror mm ofta framme och de är jag rädd om. Annars kan jag känna att vi är ju alltid med honom så extremt barnsäkrat behövs inte av den anledningen. Toabesök som vi gör, då sitter han ofta i matstolen utanför dörren (liten toa) och ibland i famnen på kissande mamma eller är i toan.
 
Sv: Barnsäkra?

Ursäkta en kanske knäpp fråga, men är det inte lite trist?

Nej, det är jätteskönt!:D Han är ju mentalt aktiv, så han sitter ju inte bara och glor liksom...:D

Jag är lite nojjig av mig, så jag gillar att han väntar lite med att utforska världen på egna ben. Jag misstänker att han tänker hoppa över krypandet. Han vill gärna stå upp, och är redan stark i benen... Men nu är det bara tre veckor kvar tills jag börjar jobba, så jag slipper springa efter honom och vakta när han börjar gå på upptäcksfärd. Den biten får pappan ta, och det är nog tur, för han är inte lika överbeskyddande som jag.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Breeders dressyr 2024
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

Tillbaka
Upp